Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
hmm 0,30 per minuut, bij 50kW komt dat neer op 36ct per kWh, versus om en nabij de 20ct voor thuis laden (zonnepanelen, nachttarief, tarief boven de 10.000kWh (NL) etc. niet meegenomen). Vind ik wel te doen eerlijk gezegd...

Plus 2.50 euro, dus 5 cent starttarief per kWh...dus minimaal 40 cent per kWh bij 50kWh.
Als je maar even 10kWh laadt om thuis te komen is dat al 61 cent per kWh.
 
Last edited:
hmm 0,30 per minuut, bij 50kW komt dat neer op 36ct per kWh, versus om en nabij de 20ct voor thuis laden (zonnepanelen, nachttarief, tarief boven de 10.000kWh (NL) etc. niet meegenomen). Vind ik wel te doen eerlijk gezegd...

Ik zou niet graag 50 Kw op zo'n lokatie gaan laden. Dat duurt nogal even. Het zal meer zijn, zoals bij Fastned, om genoeg bij te laden om op de bestemming te komen. En dan is het wel duur.
Bij Fastned heb je dan nog de mogelijkheid om. gekoppeld aan een maandbedrag, tegen een gangbaar kWh tarief te laden, waardoor je bij kleine laadbeurten niet onevenredig duur uit bent.
 
Moet je wel heel langzaam sabbelen op je sandwich van het tankstation of valt er nog wat anders te snacken in de buurt?

Sabbelen vrees is. Maar je kan nog wel aan archeologisch toerisme doen: je vindt er nog de resten van het in 2008 (voor 1,8 miljoen) gebouwde, en intussen weer afgebroken, eerste waterstoftankstation van België (voor de beide waterstofwagens die België toen rijk was, betaald door de Europese Commissie).
 
  • Funny
Reactions: basvk
De Duitsers hebben mij niet teleurgesteld.! Ze zijn erheen gegaan en hebben het probleem gefixt. Vervolgens mijn kabel ingeplugd en het laden gestart.
Auto is alweer een groot stuk vol. Laatste stuk laat ik starten vlak voor vertrek terug.

Super service van Rheinenergie / TankE.

Heb nu ook een goed verhaal richting de drie passagiers die ik bij me heb en die nieuw zijn met elektrisch rijden.

De vorige keer met gasten naar een vliegveld (zonder te laden overigens) stond ik op de terugweg bij Tesla in Duiven en kwamen we met een leenauto thuis. Dat was niet echt reclame.
 
  • Like
Reactions: schonelucht and FVO
De Amsterdammers hebben mij wel teleurgesteld. Ik was vanochtend op de Sarphatistraat en kon mooi bij de laadpaal daar parkeren. Kabeltje erin, TheNewMotion pasje er tegenaan. Even wachten... Rode ring des doods. Nog een keer geprobeerd maar helaas pindakaas. Werken dit soort dingen wel eens?

(Ik heb uiteindelijk een eindje verderop geparkeerd)
 
En weer niet in Frankrijk. Het is daar echt het Siberië van elektrisch rijden.
Dat is niet helemaal correct. Frankrijk heeft zijn eigen project voor snellaadpalen langs de snelweg: Corri-door.
Sodetrel Mobilité
Als het er, tussen de stakingen door, ooit volledig komt dan staan ze toch terug mee vooraan.
Daarnaast trekken een aantal winkelketens er de kar: Ikea (zoals elders), Auchan, Leclerc en die laadpalen zijn meestal toegankelijk via de Kiwhi-pas.
Maar het blijft een gigantisch land om voldoende dekking te realiseren.

RenaultGroup_69258_global_en.jpg