Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Benieuwd wat Allego/Mr Green hier achter Esso Ruyven langs de A13, pal tegenover Haje en BurgerKing, voor menu zullen aanbieden.

Er is al een snellader en Type2 op de parkeerplaats, ik neem aan dat de capaciteit wordt verdubbeld, mooi onder een zonnepanelenafdak.

Lekkerste dubbele Whopper met bacon & cheese bij deze BK, trouwens. Groen laden compenseert de CO2 van de burgers wel...
 

Attachments

  • IMG_20160712_195142(1).jpg
    IMG_20160712_195142(1).jpg
    118.5 KB · Views: 58
Inmiddels zien we het aantal Destination Chargers in Europa rap toenemen. Jammer genoeg niet in Nederland. Zou dat te maken hebben met de enorme aantallen PHEV's en daardoor de terughoudendheid bij uitbaters om een laadpaal te plaatsen waar die Foutlanders e.d. niet terecht kunnen omdat hij is gereserveerd voor Tesla's? Wat ruw gezegd natuurlijk.
 
Misschien geen slecht idee om de Pcard aan te vragen, ze hebben heel wat parkings in Europa en een stuk of 77 in Nederland.
Geen gedoe meer met geldautomaten, en je hebt nog betere parkeertarieven en toegang tot extra faciliteiten met je kaart.
Ik meende dat opladen ( tot nu toe ) zelfs gratis is.
Ik heb die Pcard+ en ben er wel happy mee… .
 
  • Like
Reactions: simonsmidt
Laden is gratis (parkeren niet natuurlijk) met hun PCards die ook gratis zijn denk ik. Gewoon aanvragen op hun site. Wel volledig met je eens dat er gauw een Europese (of toch minstens BeNeLux) standaard mag zijn...
 
Misschien geen slecht idee om de Pcard aan te vragen, ze hebben heel wat parkings in Europa en een stuk of 77 in Nederland.
Geen gedoe meer met geldautomaten, en je hebt nog betere parkeertarieven en toegang tot extra faciliteiten met je kaart.
Ik meende dat opladen ( tot nu toe ) zelfs gratis is.
Ik heb die Pcard+ en ben er wel happy mee… .
Zojuist via de NL Interparking-website gevraagd en beantwoord: de Pcard+ werkt alleen in Belgische Interparking's. Dit had iets met 'internationaal beleid' te maken. Ik noem het liever 'een gemiste kans', zeker gezien hun internationale netwerk van parkings.
 
Ik dacht dat het een goed idee was om een Pcard aan te vragen (voor de zekerheid).
Echter werkt het formulier dus niet goed als je in Nederland woont (zoals woonplaats).
Via een formulier hack alsnog de juiste informatie kunnen versturen.
Dan kom ik op een pagina (zonder SSL beveilgiing!!!) om mijn creditcard in te vullen.
Toch maar gedaan. Wit scherm als resultaat.
Ik geef het op.
 
  • Helpful
Reactions: PaulusdB
Ik dacht dat het een goed idee was om een Pcard aan te vragen (voor de zekerheid).
Echter werkt het formulier dus niet goed als je in Nederland woont (zoals woonplaats).
Via een formulier hack alsnog de juiste informatie kunnen versturen.
Dan kom ik op een pagina (zonder SSL beveilgiing!!!) om mijn creditcard in te vullen.
Toch maar gedaan. Wit scherm als resultaat.
Ik geef het op.
Vreemd, bij mij verliep aanvraag probleemloos. Niet gratis trouwens: kost 5 euro.
 
View attachment 185616 Wat is dit voor onzin: laadpalen bij Interparking in Belgie (ik was dit weekend in Brugge en Knokke) die alleen werken met hun eigen pasjes? Mijn TNM pas werd niet geaccepteerd. Waarom nou weer zelf iets bedenken als er standaarden zijn??

In de interparkings in Antwerpen en Brussel waar ik al geparkeerd heb wordt er idd ook een Pcard pasje gevraagd maar start het laden net zo goed zonder pasje, dus inpluggen en gratis laden. Met een beetje plannen wordt dat gratis parkeren.
 
In de interparkings in Antwerpen en Brussel waar ik al geparkeerd heb wordt er idd ook een Pcard pasje gevraagd maar start het laden net zo goed zonder pasje, dus inpluggen en gratis laden. Met een beetje plannen wordt dat gratis parkeren.
In Brugge start het niet zonder pas. Heb ik geprobeerd (en ook mijn hele verzameling passen erlangs gehaald).
Overigens daar 2 aansluitingen. Beiden zien er van buiten als type2 uit, maar bij openen van de klep bleek eentje een shuko te zijn :(
 
Inmiddels zien we het aantal Destination Chargers in Europa rap toenemen. Jammer genoeg niet in Nederland. Zou dat te maken hebben met de enorme aantallen PHEV's en daardoor de terughoudendheid bij uitbaters om een laadpaal te plaatsen waar die Foutlanders e.d. niet terecht kunnen omdat hij is gereserveerd voor Tesla's? Wat ruw gezegd natuurlijk.

Als "uitbater" zou ik me ook niet willen beperken tot alleen Tesla clientèle. Een "gewone" laadpaal kan gebruikt worden voor alle Tesla's en eigenlijk alle toekomstige EV's en Hybrides. Helemaal mooi als je gaat eten of iets drinken, sporten oid laden gratis, zonder consumptie of diensten betalen.