Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
@Janc : kan je eens een foto van de laadinfo op de centrale console posten ?

overigens is "bedriegelijk" een zware term.;)

@S-19910, goede avond dirk hier de foto van de center console, flits stond aan :-/, mag de vette vingers wel eens weg halen, hopelijk leest xfrank niet mee.
 

Attachments

  • IMG_0960.JPG
    IMG_0960.JPG
    370.9 KB · Views: 57
top !

ik wil van deze gelegenheid nog even misbruik maken om de Tesla-voor-Tesla map opnieuw onder de aandacht te brengen.
ZeeMaps Private Map 672926
Het laadpunt van HWS/Acin staat ook op deze kaart.;)

Wat is hier ook alweer het verhaal hier achter? Tesla-voor-Tesla map. Dus via geregistreerde gebruikers je laadpunt beschikbaar stellen voor noodgevallen of zo? Ik ben geregistreerd maar krijg een verwarrende mededeling over "keys" en wel of niet admin zijn.
 
bij van de Valk apeldoorn staan laadpalen. stuk of 6 duidelijk gekleurde parkeervak met 11kw laadpalen.

Palvoor de deur en gratis (na activatie via pasje).

PAS OP VANDER VALK RIDDERKERK... daar..NIET DUS... NA 40 MINUTEN TAFELEN
33 EURO STROOM KOSTEN VOOR CA 22kWh.... bijna 1,50 per stuk.
commentaar vdvalk... het is uitbesteed... commentaar the new motion...
kijkt u voortaan eerst op de app..
troostprijs... vdvalk ridderkerk is aan het praten met Tesla over destination chargers!
 
Jullie weten dat ik vooral redeneer vanuit de gemiddelde automobilist die best tevreden is over zijn (brandstof)auto en de overstap moet gaan maken naar een EV. Daar zal heel wat voor nodig zijn, of juist niet. Alleen een auto die hij koste wat koste wil hebben.

De gemiddelde automobilist vind het allemaal best om een auto te kopen die een paar duizend euro goedkoper is om dan iedere week 50 euro af te tikken om weer genoeg energie aan boord te hebben om verder te kunnen. Op basis daarvan zie ik wel mogelijkheden voor een alternatief model dan dat van de superchargers zoals nu geimplementeerd (eenmalige voorafbetaling). En dat ziet Tesla ook, want ook bij hen verschuift het businessmodel voor de goedkope wagens naar een betaling-per-gebruik.
 
PAS OP VANDER VALK RIDDERKERK... daar..NIET DUS... NA 40 MINUTEN TAFELEN
33 EURO STROOM KOSTEN VOOR CA 22kWh.... bijna 1,50 per stuk.
commentaar vdvalk... het is uitbesteed... commentaar the new motion...
kijkt u voortaan eerst op de app..
troostprijs... vdvalk ridderkerk is aan het praten met Tesla over destination chargers!

Op de site van TNM staat 0,25 /kWh.... Hoe komen ze dan aan 33 euro?
En er staat dat het een 3,7 kw lader is. Hoe kom je dan aan zoveel in 40 minuten?
 
PAS OP VANDER VALK RIDDERKERK... daar..NIET DUS... NA 40 MINUTEN TAFELEN
33 EURO STROOM KOSTEN VOOR CA 22kWh.... bijna 1,50 per stuk.
commentaar vdvalk... het is uitbesteed... commentaar the new motion...
kijkt u voortaan eerst op de app..
troostprijs... vdvalk ridderkerk is aan het praten met Tesla over destination chargers!

Hopelijk zet men daar vaart achter en verspreid men het ook binnen het concern. TNM is typisch voorbeeld van verdienmodel dat erop uit is max winst te halen uit EV rijder. Weer een goed argument voor Destination Chargers.
 
De gemiddelde automobilist vind het allemaal best om een auto te kopen die een paar duizend euro goedkoper is om dan iedere week 50 euro af te tikken om weer genoeg energie aan boord te hebben om verder te kunnen. Op basis daarvan zie ik wel mogelijkheden voor een alternatief model dan dat van de superchargers zoals nu geimplementeerd (eenmalige voorafbetaling). En dat ziet Tesla ook, want ook bij hen verschuift het businessmodel voor de goedkope wagens naar een betaling-per-gebruik.

Tot nu toe verschuift er nog niets. Er is alleen geopperd dat voor Model 3, alleen om een zo laag mogelijke instapprijs te krijgen, men het Superchargen kan skippen. En als men dat doet staat de deur niet dicht en kan men incidenteel er wel terecht tegen betaling.
Maar men gaat er gewoon van uit dat de meeste die een Tesla kopen die 1,5 mille (veel meer zal het denk ik niet zijn) er graag voor over hebben en de SuC optie kopen. Superchargers zijn een belangrijk selling point en die 400.000 die een reservering hebben lopen zullen daarbij zeker aan de SuC optie gedacht hebben. Daarnaast neemt de restwaarde van de auto (die immersverder levenslang gratis kan laden) met meer toe dan dat bedrag.
 
PAS OP VANDER VALK RIDDERKERK... daar..NIET DUS... NA 40 MINUTEN TAFELEN
33 EURO STROOM KOSTEN VOOR CA 22kWh.... bijna 1,50 per stuk.
commentaar vdvalk... het is uitbesteed... commentaar the new motion...
kijkt u voortaan eerst op de app..

Moet je eens doen:

IMG_5305.png


Maar om eerlijk te zijn lijkt het probleem meer het tarief van Chargepoint (op hun site staan ook geen tarieven Project: Van der Valk Hotel) dan TNM.
 
Op de site van TNM staat 0,25 /kWh.... Hoe komen ze dan aan 33 euro?
En er staat dat het een 3,7 kw lader is. Hoe kom je dan aan zoveel in 40 minuten?


Tja, ik stond aan de snellader die naast de gewone laadpaal staat.
Uiteraard heb ik de dame v vdervalk gevraagd of ze een vermelding van de de kosten op de laadpaal kon aanbrengen om teleurstelling te voorkomen. Dat ging ze "bekijken" .