Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zou nog even terugkoppeling geven over het verhogen van de laadsnelheid bij de publieke palen in Den Haag.

Op dit moment is men bezig alle laadpalen te updaten naar smart charging tot 20A (bij één ladende auto). Vervolgens gaat men verhogen tot 24A, wat met de huidige aansluiting al mogelijk is. De laadpalen zijn ook al voorbereid op laden tot 32A dus dat zou een volgende stap zijn. De hoop is dat men de verzwaring tot 32A kan doen zonder extra te hoeven betalen voor de netverzwaring, omdat de netbeheerder er gebaat bij zou kunnen zijn om op momenten van elektriciteitsoverschot dit kwijt te kunnen aan de ladende auto's.

Al met al een interessante ontwikkeling dus.
Gemeente Den Haag zal er in december over gaan communiceren wanneer het updaten van alle palen is voltooid.

De Gemeente Amsterdam zou eens met ze moeten gaan praten ;)
 
Ikea is inderdaad grappig: werkt in Anderlecht/Zaventem/Wilrijk @ 11 kW zonder enige poespas, gewoon inpluggen (al staat er op de laadpalen veel onnodige poespas-uitleg!) en anderzijds hoor ik inzake Ikea Aarlen dat daar wel iets "registreer-je-aan-de-infobalie-met-je-Family-card"-achtigs bestaat. Van de website van Ikea zal je weinig leren, ter zake (info is echt wel goed verstopt).

We hebben die Ikea-palen natuurlijk ook zelden of nooit nodig, met onze S'jes en X'jes.

Nog even en je krijgt bij de klantenservice gewoon een imbussleuteltje mee + handleiding van de Låådpåål :D
 
IMG_4402.PNG
IMG_4401.JPG
En hier word je dan weer heel blij van.

3 x destinationcharger in Hotel Dorinth in Eindhoven.

Nu shoppen tegenover in De Heuvel.

Eigenlijk 2 x DeC en eentje vrijgegeven.
 
Last edited:
? de kabellengte heeft toch niets met het laadvermogen te maken? De HPWC is er maar in 1 uitvoering afgezien van de kabellengte.
Zelf heb ik ook voor de korte gekozen voor thuis. Op kantoor hebben we 2 EV-boxen met lange kabel(8m) waarvan de lengte nog nooit gebruikt is.
Neen, dat heeft er inderdaad niets mee te maken. Kennelijk vond men 5 meter genoeg voor niet Tesla's hoewel die er ook kunnen laden.
 
Dat is wel goed nieuws. Met pas van TheNewMotion kun je overigens al op veel plekken in Duitsland terecht.

Eén van de moeilijkheden van internationale ritten vind ik de betalingen van het lokale laden (uiteraard SuC onderweg). Dat blijft een wirwar van aanbieders en pasjes en niet altijd beschikbaar voor buitenlanders. Wat dat betreft zou het simpelste systeem gewoon een credit card zijn...