Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Verder een dag naar Keulen geweest maar daar is ook helemaal niets aan openbare laadpunten te vinden. Vreemd voor een land als Duitsland.

Tja, als je ver genoeg uitzoomd en ook nog bereid bent om een taxi naar de Dom te nemen dan heb je volkomen gelijk. Mijn punt is: In geen enkele parking in het centrum is een laadpaal. In een milieubewust land als Duitsland had ik anders verwacht. Gelukkig hebben we Tesla SuC's ;)
.:p

Ook nu overdrijf je.... Van het laadpunt Primarkt naar de Dom is een afstand van 1 km... van de Neumarkt 1,3 km.. Van de Johannisstraße 600 meter, van de Ottoplatz 1,2 km... van de Waidmarkt - 1,1 km..Dat zijn alleen minstens acht gratis 22kW palen op een loopafstand van pakweg 10 minuten ... Heb het wel een slechter meegemaakt.. Overigens ken ik in NL ook wel parkeerplekken waar je alleen cash kunt betalen.

Dus ook "geen enkele parking in het centrum" klopt niet.. Tenzij je voor 1 km lopen gewend bent een Taxi te nemen -;).
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Adm and Sjon
Goedendag allen,

Na een TMC sabbatical van ik denk een 1,5 jaar, wil ik toch even het volgende melden; Inmiddels is ons PV systeem uitgebreid met 125 panelen, waardoor het totaal inmiddels op 625 staat. Maart verwacht ik de volgende 350 stuks wat het totaal op 1000 zal brengen.

Net onder de rook van Rotterdam heb ik 16x 22kW AC laders ter beschikking tbv Tesla rijders van het TMC en ik heb op de valreep van 2016 nog een DC lader gekocht. Deze gaan we februari installeren (CHAdeMO en CCS Combo) Uiteraard is er een Tesla CHAdeMO adapter ter plaatse beschikbaar. Tijdens het laden kan iedereen genieten van een lekker kopje versgemalen bonen koffie.

Op de diverse oplaadpalen websites zal je alleen één dubbel 22kW oplaadpunt zien, want alleen deze is openbaar (heeft aan een kant een vaste kabel) Alleen op chargemap staan alle stations aangegeven.

IBDL B.V.: charge point in Spijkenisse

Afijn, gratis laden en een kopje koffie kan van maandag t/m vrijdag van 07:00 tot 21:00 en anders is het met je eigen pas een kwartje zonder startkosten bij het laadpunt met de enkele vaste kabel.

Stuur een PM of meldt je bij de receptie met je Tesla Keyfob. Vraag naar Paul… of niet en vraag ook om koffie ;)

Oja, WiFi en UTP beschikbaar in het restaurant, kan je ook nog op je laptop werken terwijl je Tesla aan het laden is.

Groeten,

PVH
Hoi Paul, leuk dat je terug bent. Vroeg me al af of je nog Tesla reed. Heb altijd veel lol gehad aan je verhalen/avonturen:D. Hoop dat er weer nieuwe bijkomeno_O.
 
Hoi Paul, welkom terug. We hadden via het Zoe-forum ooit nog contact voor een AC-snellader voor jullie Zoe's. Maar die is er dan uiteindelijk toch niet gekomen.

Hoi! Ja, ik herkende je al. Met de Zoe's was het even vervelend gelopen, en ook 43kW AC lader stond even on hold. Voor zover ik weet is het 43kW lader verhaal niet echt doorgedrongen bij de rest en is Renault er ook vanaf aan het stappen.
 
Hoi Paul, leuk dat je terug bent. Vroeg me al af of je nog Tesla reed. Heb altijd veel lol gehad aan je verhalen/avonturen:D. Hoop dat er weer nieuwe bijkomeno_O.

Hey! Ja, avonturen zat... En de Tesla is er nog steeds... nog een jaartje en dan de volgende S. Kan deze eindelijk naar een ander hier voor een jaartje... laatste jaar dan 4% nog. Denk niet dat ze graag voor het gedeelte boven de 50k 22% willen betalen.

Ik ben lang genoeg weggeweest hier! Als je eens verdwaald bent uit Zoetermeer zie ik je wel op de koffie)
 
Hoi! Ja, ik herkende je al. Met de Zoe's was het even vervelend gelopen, en ook 43kW AC lader stond even on hold. Voor zover ik weet is het 43kW lader verhaal niet echt doorgedrongen bij de rest en is Renault er ook vanaf aan het stappen.
De twee versies bestaan nog, maar 43kW laden is een betalende optie geworden. Bovendien is die versie iets minder zuinig waardoor het bereik wat lager ligt.
Dat houdt in dat de nieuwe Zoe, zonder die optie, niet meer kan snelladen.
Verwachting is dat de volgende Renaults ook CCS zal laden en dat het 43kW AC snelladen er inderdaad uit zal gaan. Hetgeen jammer is, want het is eenvoudig te implementeren: voor ruim 1000€ heb je een snellader. Het vraagt uiteraard wel een krachtige lader on board.
 
Ook nu overdrijf je.... Van het laadpunt Primarkt naar de Dom is een afstand van 1 km... van de Neumarkt 1,3 km.. Van de Johannisstraße 600 meter, van de Ottoplatz 1,2 km... van de Waidmarkt - 1,1 km..Dat zijn alleen minstens acht gratis 22kW palen op een loopafstand van pakweg 10 minuten ... Heb het wel een slechter meegemaakt.. Overigens ken ik in NL ook wel parkeerplekken waar je alleen cash kunt betalen.

Dus ook "geen enkele parking in het centrum" klopt niet.. Tenzij je voor 1 km lopen gewend bent een Taxi te nemen -;).

Ik heb ook geparkeerd in garages in het centrum voorzien van 22kW laders. In de P onder het Marriot behalve 2 publieke laadpunten ook rode 3-fase punten gevonden voor de UMC (die kom je wel vaker tegen in Duitse garages).
 
Na een TMC sabbatical van ik denk een 1,5 jaar, wil ik toch even het volgende melden; Inmiddels is ons PV systeem uitgebreid met 125 panelen, waardoor het totaal inmiddels op 625 staat. Maart verwacht ik de volgende 350 stuks wat het totaal op 1000 zal brengen.
Hé, wie hebben we daar :) leuk dat je er weer bent. Ik ben zelf ook wat afgekickt van TMC, maar kom ze af en toe wel eens lezen. Ik app je een keer al ik in de buurt ben, de koffie is vorige leer goed bevallen :)
 
"Elk voordeel heb se nadeel"

Wordt er positief aan de toekomst gewerkt, is er altijd wel iemand die zoekt, wat je daar nou op tegen zou kunnen hebben :eek:
Als het regent, is het te nat - als de zon schijnt is het te droog...
Cookies op AD.nl | AD.nl
Ik las het artikel ook en snap het deels wel. Is het de taak van de netbeheerder?

Publieke laadpalen zijn totaal niet rendabel te exploiteren. Dat zien we nu ook al aan de hoge kosten. Ik vermijd ze heel graag omdat ze best wel duur zijn om te laden. Fastned is goedkoper om te laden voor mij in de meeste gevallen. (Tijd buiten beschouwing gelaten).

De consumentenbond zet zichzelf wel buiten spel door weer over *kuch* waterstof te beginnen, want die onzin moet echt eens stoppen.
 
"Elk voordeel heb se nadeel"

Wordt er positief aan de toekomst gewerkt, is er altijd wel iemand die zoekt, wat je daar nou op tegen zou kunnen hebben :eek:
Als het regent, is het te nat - als de zon schijnt is het te droog...
Cookies op AD.nl | AD.nl
De reacties zijn weer geweldig. Bijvoorbeeld deze: Tesla heeft rond 1960 al vrije energie uitgevonden. Hoe de formule in elkaar steekt weet ik niet. Maar dat het er is lijkt vrijwel zeker. Zoek maar op internet en gij zult vinden

En natuurlijk weer het gebruikelijke gezeur over de waterstof auto.
 
Ik las het artikel ook en snap het deels wel. Is het de taak van de netbeheerder?

Publieke laadpalen zijn totaal niet rendabel te exploiteren. Dat zien we nu ook al aan de hoge kosten. Ik vermijd ze heel graag omdat ze best wel duur zijn om te laden. Fastned is goedkoper om te laden voor mij in de meeste gevallen. (Tijd buiten beschouwing gelaten).
.

Geredeneerd vanuit de gedachte dat er geen precedent is en dat als je wilt veranderen, iemand de kar moet trekken, vind ik de keuze voor de netbeheerder wel een logische.
Je tweede punt (te kostbaar) is dan op te lossen via landelijk beleid.
Intussen hebben ze aan mij een goede klant (tot dordt open is, :p)
 
  • Like
Reactions: S-19910