Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Als er naast mij een plugin gaat staan, krijg ik maar 3x12A. De ander zakt dan naar 1x12A. Dit is op een Nuon/heymans paal overigens.
Soms toch onhandig. Gisteravond aangesloten met een scheduled charge.
Gehoopt om vol weg kunnen vanochtend. Was er toch iemand aangesloten in het midden van de nacht.
Had dus niet helemaal vol zoals gehoopt.

Dit is ook een mogelijke reden waaromTesla nog geen optie voor een scheduled End Time heeft ingebouwd: je kan er niet altijd zeker van zijn dat de beschikbare capaciteit van een lader op het moment van aansluiten ook op een later tijdstip nog beschikbaar is.
Dus is de benodigde starttijd van laden dan lastig vooraf te bepalen.
 
Op de New Motion App zie je ze allemaal op de kaart en ook welke daarvan al in gebruik zijn.
Lijkt me dat je daar mee uit de voeten zou moeten kunnen?
Inderdaad, zo ver was ik ook al ;-) Maar ik zag dat niet alle laadpunten op die app staan. Zo zijn er 6 laadpalen in de parking aan het centraal station (Prins Hendrikkade 20A Amsterdam) maar vermeldt the new motion slechts de beschikbaarheid van de 3kW palen en niet de andere.
 
Morgen moet ik in de buurt van Amsterdam Centraal zijn, heeft iemand tips waar ik het meeste kans maak op een vrij laadpunt? Er staan er wel een aantal op Chargemap maar ik heb geen idee welke steeds in gebruik zijn door locals ;-)
Ik gebruik in de auto www.laden.nu werkt zeer goed om een vrije parkeerplek te vinden en je kunt er nog laden ook:)
 
Vandaag weer eens bij de Outlet in Maasmechelen geweest. Daar vier plaatsen, laden gratis, parkeerhulp wees me er netjes op dat ik daar kon parkeren en laden. Helaas twee palen voor vier plaatsen. Aan de ene een Ford C-max plug-in en aan de andere een Hyundai Ioniq Electric. De eerste keer dat ik deze zie. Persoonlijk niet echte een mooie verschijning. Oogt erg goedkoop met de lichtgrijze kunststof gril.