Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
We zijn op vakantie in de buurt van Vielsalm in België. Het blijkt dat de normale één-fase adapter (220V) het hier niet doet. Wie weet waar hier in de buurt goede laadmogelijkheden zijn (die van Tesla en NewMotion heb ik al)?
Gerrit mocht het niet lukken om met buitenlandse gsm te laden, laat iets weten via PM dan zet ik hem via de app aan, en betaal je me later terug ...
 
Twee HPWC destination chargers in de kelder van http://www.hotel-deutscher-hof.de in Trier. Laden is gratis, parkeren 9 Eur.
20170427_205059.png
 
  • Like
Reactions: HWS
IMG_2164.JPG
3 destination chargers bij BOMA in Antwerpen (Noorderlaan 133); staan (nog) niet op de TESLA map..
Voor de verandering bezet door non-TESLA voertuigen.

Alhoewel ik twijfel: de middelste VW hing aan de lader en de LEDjes branden groen: blijkbaar kunnen 'vreemde' merken dus wel aan een dergelijke (destination) lader, of niet ?!

Toevallig kwam een BOMA medewerker (toen ik deze foto maakte) langs en vroeg of de wagen(s) moesten verzet worden.
Ze bezetten dus zelf hun laadplaatsen met ICE's... goe bezig.
 
Klopt, waarom zouden andere EV's niet aan een DeC /HPWC kunnen laden? De reden dat dit aan de SuC's niet werkt is volgens dat de batterijen het hoge vermogen niet aan kunnen, bij de DeC' is dit niet aan de orde.

Toch ben ik maar wat blij dat dit goed geregeld is. Het hotel waar we nu zijn heeft in de parking drie Tesla laders. Door Tesla gratis geleverd. Er zijn er twee die volgens het programma werken, dus software matig alleen te gebruiken door Tesla's maar die derde is ook te gebruiken door andere EV's met een type 2 aansluiting. Dat is een sympathiek gebaar en volgens mij heeft elke DeC lokatie ook een "vrije" lader gekregen uit goodwill.

Er is niets mis mee. Tesla is de enige fabrikant die verder kijkt en ervoor zorgt dat de auto's goed gebruikt kunnen worden door zelf de infra ter hand te nemen. Andere fabrikanten interesseert het eigenlijk totaal niet of en waar hun klanten kunnen laden.

Met als gevolg een steeds beter worden SuC netwerk en een stiekempjes explosief groeiend netwerk van DeC's.

De formule is toch prima? Tesla rijders hebben er belang bij dat zij hun auto op een eenvoudige manier kunnen laden, zonder gedoe, en hoteliers hebben die paar € stroom er graag voor over om gasten binnen te halen. Heeft niks met superioriteit te maken al ben ik wel blij dat de laders niet bezet kunnen worden door 1 fase ladende auto's. Daar is dan die ene extra voor.

Het Tesla netwerk is gesloten zolang er geen andere fabrikant mee doet. De deur staat altijd open. Doet men mee met het SuC netwerk zal ook de DeC werken. Maar men moet wel wakker worden. De eerste fabrikant die aankondigt (en aandurft) dat zijn toekomstige EV's aan het SuC netwerk kunnen laden heeft van de één op de andere dag ook een wachtlijst.

IMG_6693.JPG
 
Zojuist geplaatst en in gebruik genomen! Onze eerste DC lader. Geen starttarief, 0,35 per kW op dit moment, niet op tijd nog. Wel maximaal uur laden, moeten even nog alles goed in laten stellen.
Tesla's laden gratis :) Pasje bij de balie halen en koffie muntje. Daar ligt ook een CHAdeMO adapter. We zijn nog aan het kijken om deze aan het station te bevestigen.
DC.jpg
 
Zojuist geplaatst en in gebruik genomen! Onze eerste DC lader. Geen starttarief, 0,35 per kW op dit moment, niet op tijd nog. Wel maximaal uur laden, moeten even nog alles goed in laten stellen.
Tesla's laden gratis :) Pasje bij de balie halen en koffie muntje. Daar ligt ook een CHAdeMO adapter. We zijn nog aan het kijken om deze aan het station te bevestigen.
View attachment 226482
Veth man:cool:
 
Zojuist geplaatst en in gebruik genomen! Onze eerste DC lader. Geen starttarief, 0,35 per kW op dit moment, niet op tijd nog. Wel maximaal uur laden, moeten even nog alles goed in laten stellen.
Tesla's laden gratis :) Pasje bij de balie halen en koffie muntje. Daar ligt ook een CHAdeMO adapter. We zijn nog aan het kijken om deze aan het station te bevestigen.
View attachment 226482

De eerste laadpaal die rekent met vermogen in plaats van hoeveel energie er geladen wordt ;)
 
  • Love
Reactions: FVO
Zojuist geplaatst en in gebruik genomen! Onze eerste DC lader. Geen starttarief, 0,35 per kW op dit moment, niet op tijd nog. Wel maximaal uur laden, moeten even nog alles goed in laten stellen.
Tesla's laden gratis :) Pasje bij de balie halen en koffie muntje. Daar ligt ook een CHAdeMO adapter. We zijn nog aan het kijken om deze aan het station te bevestigen.
View attachment 226482[/QUO

Heel gaaf Paul!
Mooi alternatief als Dordrecht vol staat en veel gezelliger natuurlijk... ;)
 
Zojuist geplaatst en in gebruik genomen! Onze eerste DC lader. Geen starttarief, 0,35 per kW op dit moment, niet op tijd nog. Wel maximaal uur laden, moeten even nog alles goed in laten stellen.
Tesla's laden gratis :) Pasje bij de balie halen en koffie muntje. Daar ligt ook een CHAdeMO adapter. We zijn nog aan het kijken om deze aan het station te bevestigen.
Beetje Hollandse vraag: kost dat?