Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Supercharged is ook niet alles hoor, je kan bijvoorbeeld niet doorklikken naar de sites vd aanbieders, zelfs niet copiëren, voor prijsinfo op te zoeken of om te boeken.
Een driesterrenrestaurant is nu bijvoorbeeld niet direct iets voor een tussenstop op reis.
Maar geloof me, dit is het laatste jaar dat we ons zorgen maken. Volgend jaar is er overal laadgelegenheid. In bijna elke overnachtingsplaats. Al was het via schuko. Met de SuC dichtheid die er aankomt zal zelfs dat voldoende zijn om de volgende SuC te halen.
 
Ik ben dus eigenlijk op zoek naar zoiets als supercharge.info, maar dan voor DeC's.
Iets wat wel een kaartje laat zien op een telefoon.

De Teslarati app!

Laat Superchargers (active, construction), DeC en SeC (service en showroom) in overzicht zien, met selecteerbaar filter.

Screenshot_20170812-110751.png

Nee, geen Tesla fabriek in Murcia, dit is het wat onhandige standaard plaatje van vele items ;)

Screenshot_20170812-110954.png

SuC Apeldoorn en Zevenaar
Sec duiven
DeC de echoput en Piet Zoomers
 
En zo komen we weeral een stapje dichterbij.......

Eerste laadpaal voor elektrische auto's in Nijlen

Hmm, heb toch telkens zo een dubbel gevoel bij die laadpalen.
In Roeselare is er bij het station ook zo eentje bij gekomen sedert een paar weken. Ik zie niet echt het nut in van trage laadpalen. Voor Tesla rijders eerder nutteloos, voor Ev's met kleine range range, ja, misschien. Meestal is dan de laadkost ook nog behoorlijk duur… . Ik geloof meer in de DeC's waar je ofwel laadt tijdens een overnachting of terwijl je op restaurant bent… .
 
Ik geloof toch wel in die palen zeker als ze een beetje in de uithoeken staan. Ga binnenkort met de boot naar Ameland en dat is voor mij 196 km. Zou fijn zijn als ik dan daar aan een paal/stopcontact kon staan. Nu moet ik op de terugweg toch langs een supercharger. Hoorn is meest logisch maar dat is weer 121 km. Totaal kleine 320 km. Is echt heel krap met mijn classic 85. Nu zal ik via Drachten rijden maar is niet ideaal. (ben dan 's avonds onderweg met jonge kinderen en wil dan graag snel naar huis)

DEC bij de boot zou natuurlijk nog beter zijn!

<edit> zie net dat er een parkeerservice is met oplaadmogelijkheid </edit>
 
<edit> zie net dat er een parkeerservice is met oplaadmogelijkheid </edit>
Aan de boot is eigenlijk ook een DeC.
Ik heb het ook niet zo met publieke palen. Je weet vaak niet of ze vrij zijn, werken, of je je niet blauw betaalt...
Is alleen handig als laden kan, maar niet moet.
We zijn verwend, met de SuC's en DeC's
Ik plan nooit iets anders in op reis.
 
Hmm, heb toch telkens zo een dubbel gevoel bij die laadpalen.
In Roeselare is er bij het station ook zo eentje bij gekomen sedert een paar weken. Ik zie niet echt het nut in van trage laadpalen. Voor Tesla rijders eerder nutteloos, voor Ev's met kleine range range, ja, misschien. Meestal is dan de laadkost ook nog behoorlijk duur… . Ik geloof meer in de DeC's waar je ofwel laadt tijdens een overnachting of terwijl je op restaurant bent… .

Volledig mee eens.o_O
Ik zie het meer als een trage DeC. Maar heb ze zelf nog nooit gebruikt.

Maar als de burgervader eens vraagt om op de foto te komen staan, doen we dat maar,hé.:cool:
 
  • Like
Reactions: S-19910