Edi99
Egbert Dijkstra
Het lijkt op een wat mislukte manier van meeliften met het "moderne" stekkeren...zie ook de stikkers op de zuiltjes.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hoe werkt opladen bij Wijnegem Shopping?Gisteren nog wat gaan kerstshoppen in Wijnegem Shoppingcenter. Daar zijn 4 laadplekken. Uiteraard druk op de parking.
Bij aankomst : plek 1 : een Porsche Cayenne Hybride. Zonder laadkabel.
Plek 2 : een Porsche Panamera Hybride. Zonder laadkabel.
My 2cts : twee a**h****s die een hybride gekocht hebben voor de fiscale voordelen en nooit een laadkabel gekocht hebben.
Plek 4 : een Tesla model S. Zonder laadkabel.
Vind ik zo mogelijk nog erger !
Gelukkig was plek 3 nog vrij.
En lekker bijgeladen @22kw; gratis.
Hoe werkt opladen bij Wijnegem Shopping?
Laadpaal 3 & 4 (groene LED strip bij nr3 & blauwe LED strip bij nr4)
Ik had de kaart tegen alle mogelijke plaatsen van de laadpaal 3 & 4 ervoor gehouden gedurende 30 minuten...
Ik neem aan WIFI symbool?
Tot dat ineens iemand met een hybride mercedes naast mij parkeert en de klep van laadpaal 3 openmaakt...ik vroeg haar hoe ze dat deed.
Ze sluit gewoon haar kabel in haar wagen en stapte weg met kort uitleg "uw kant is kapot"
Dat is waar. Maar die Smoov app vind ik ronduit irritant... sloom, kleine lettertjes, info op de verkeerde plaats, niet opgemaakt voor mijn scherm... Ik ben (overdreven?) kritisch als het gaat om UIs en responsiveness. Maar de paal in de wijk is van Allego, dus zal Smoov de enige app zijn die laadsessies kan starten?Heel wat palen kunnen met een App, gekoppeld aan een account bediend worden. Vb de Allego's met Smoov. Dan kan het natuurlijk wel.
Ter info: in Kortrijk is de Supercharger bij Kinepolis/McDonalds geopend met 2 vd 8 stalls (situatie 3 jan 2018).
Toch prettig als je daar in de buurt op doorreis bent, aangezien er in de verre omtrek geen SuC te bekennen zijn...
In de Kinepolis kun je bij een loungebar koffie drinken, of bij de McDonalds. Waardeloze sfeer trouwens daar en dito parkeren.
View attachment 271565
NL op z’n smalstIn de Volkskrant een artikel over toenemende weerstand tegen openbare laadpalen
'Het ziet er niet uit' en zorgt voor overlast'
(...)In diverse gemeenten zijn recentelijk bezwaarschriften ingediend.(..)
Leuk voor het milieu, zo'n laadpaal, maar je zal er maar een voor de deur hebben - Economie - Voor nieuws, achtergronden en columns
Al die auto's voor de deur is natuurlijk de grootste uitzichtvervuiler, daarbij vergeleken stelt zo'n paaltje niks voor. Zou fijn zijn als over 10 jaar onze zelfrijdende auto's allemaal in een parkeerkelder staan te laden en het straatbeeld in woonwijken weer zo wordt als in 1920!In de Volkskrant een artikel over toenemende weerstand tegen openbare laadpalen
'Het ziet er niet uit' en zorgt voor overlast'
(...)In diverse gemeenten zijn recentelijk bezwaarschriften ingediend.(..)
Leuk voor het milieu, zo'n laadpaal, maar je zal er maar een voor de deur hebben - Economie - Voor nieuws, achtergronden en columns
Welk vermogen haalde je?
Is (was) reeds maanden zo met beperkte power @ 50KWh...
In dit geval dus 45kWIk arriveerde met meer dan 60% en haalde 45 KWh.
Deels. Ik heb een tijdje geleden bezwaar gemaakt tegen een laadpaal die er in de wijk zou komen omdat de gemeente (Middelburg) hier een plek wilde reseveren voor een specifiek kenteken.NL op z’n smalst
Daar heb je gelijk in, de gemeente mag niet zomaar een paar meter grond ‘schenken’.Deels. Ik heb een tijdje geleden bezwaar gemaakt tegen een laadpaal die er in de wijk zou komen omdat de gemeente (Middelburg) hier een plek wilde reseveren voor een specifiek kenteken.
Daar zat geen eind termijn aan, die rijder zou dus voor altijd een eigen P-plek houden.
Parkeren in het publieke domein is lastig en ik vind laadpalen eigenlijk ook lelijk met al die blauwe borden er bij, restricties. Het totaalplaatje wordt er niet echt fraaier van, hoe hard ze ook nodig zijn.
Daar heb je gelijk in, de gemeente mag niet zomaar een paar meter grond ‘schenken’.
Ik denk overigens dat de meeste mensen met bezwaar niet zozeer bezwaar hebben tegen de paal zelf, maar meer dat ze hun auto niet meer voor hun eigen deur mogen zetten totdat ze zelf een EV kopen.
Correct. En gemeentes moeten dus ook overgaan van een reactief beleid (paaltjes plaatsen op aanvraag) naar een actief beleid: leg een matrix over de kaart van je gemeente en zorg voor een laadpunt voor elke xxx auto's binnen de xxx meter.Het beleid moet dringend stoppen met luisteren naar individuen, al dan niet verenigd in één of andere belangengroepering.
Het beleid moet het algemeen belang stellen boven het belang van enkelingen -die overigens meestal tégen zijn.
Waar ik mij nog wel iets bij kan voorstellen is dat die soms zeer felle blauwe of groene led -indicatie cirkels/verlichting aan de laadpaal op soms een stoepbreedte vanaf het raam, als iritant en storend kan worden ervaren.Parkeren in het publieke domein is lastig en ik vind laadpalen eigenlijk ook lelijk met al die blauwe borden er bij, restricties. Het totaalplaatje wordt er niet echt fraaier van, hoe hard ze ook nodig zijn.