Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Je kunt het makkelijk ijken. Een kwestie van 120 km/u gaan rijden. Dan moet je in 30 seconden precies 10 hectometerpaaltjes passeren.

Goed idee maar ik denk dat wij toch onze 'Smartphone+TomTomGo Mobile' erop er ook maar een poosje mee laten draaien, pal naast het 15" M3 tablet. Kun je gemakkelijk allerlei snelheden controleren en ook hoe goed de M3 navigatie is.

upload_2018-1-16_22-42-12.png
 
  • Like
Reactions: shthpnz
Sorry als ik in herhaling val of zo, maar altijd leuk om weten: Delhaize Denderleeuw, twee voorziene parkeerplaatsen met een Chargepoint-laadpaal ertussen. Worked like a charm.

Identiteitskaart in de winkel (dus enkel tijdens openingsuren winkel) afgeven in ruil voor de laadkaart. Inpluggen, scannen en hop, opladen maar tijdens het winkelen. Boodschappen afrekenen, inladen in de wagen, "uitscannen", kabel in de wagen, laadkaart terug inwisselen voor je identiteitskaart en klaar. Handig!

Delhaize 1.png
Delhaize 2.jpg
 
  • Like
Reactions: S-19910 and Phil V
Sorry als ik in herhaling val of zo, maar altijd leuk om weten: Delhaize Denderleeuw, twee voorziene parkeerplaatsen met een Chargepoint-laadpaal ertussen. Worked like a charm.

Identiteitskaart in de winkel (dus enkel tijdens openingsuren winkel) afgeven in ruil voor de laadkaart. Inpluggen, scannen en hop, opladen maar tijdens het winkelen. Boodschappen afrekenen, inladen in de wagen, "uitscannen", kabel in de wagen, laadkaart terug inwisselen voor je identiteitskaart en klaar. Handig!

View attachment 274127 View attachment 274128
Mooi dat ze dat aanbiedend en begrijpelijk dat ze met die landkaart werken om er voor te zorgen dat alleen klanten gaan laden.
Maar echt gebruiksvriendelijk is dit niet natuurlijk, wel een goede training, al dat lopen...
 
De laadmogelijkheden bij De Efteling zijn misschien slecht, maar bij Madurodam zijn ze niet-bestaand! Ik kijk meestal even van te voren, maar vandaag niet. Had verwacht wel ergens twee laders te vinden in de parkeergarage of op het dak daarvan. Maar er is niks.
 
Typisch Amsterdam -;)
Ik heb een MORA melding gedaan - kijken welke reactie er komt. Geen denk ik - want er werd niet naar een emailadres gevraagd..

Je hoeft trouwens niet eens echt te laden. als je maar een oplaadpas hebt - en pasop ze controleren daarop -;)

"Voorkom boetes
Houd u aan de volgende regels om boetes te voorkomen:
  • Uw auto moet aangesloten zijn op het oplaadpunt.
  • U moet een oplaadpas hebben.
  • Als het oplaadpunt in een gebied staat waar betaald parkeren geldt, dan moet u een parkeervergunning hebben of op een andere manier parkeergeld hebben betaald.
Handhavers controleren op deze punten. Er zit geen tijdslimiet aan het opladen op de oplaadplek."
 
Last edited:
Omdat mijn Shell/TMN pasje het niet doet als ik daar met een andere auto het plein op rijd?
Dat is inderdaad ook een van de vraagtekens die ik heb, hoe ga je dit handhaven? Zou wel apart zijn als je daar ge’iced wordt.
Daarnaast, hoe gaan ze plug-in hybrides weren van dat plein? Of mogen die er wel op?
Zal eens een berichtje naar de parkeerbeheerder sturen.