Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Kwam vandaag een snellader van Quick Charge tegen bij Total, afslag Capelle aan den IJssel.

Niet bedoeld om daadwerkelijk gebruik van te maken. Dat zou ten koste gaan van de eigenlijke business-case. Dus moet je eerst even naar binnen lopen en vragen aan de pompmedewerkers of ze hun auto’s willen verplaatsen...
 

Attachments

  • 115F59E2-2F67-4ACF-BE1B-AF03B3AC588A.jpeg
    115F59E2-2F67-4ACF-BE1B-AF03B3AC588A.jpeg
    411.7 KB · Views: 103
Kwam vandaag een snellader van Quick Charge tegen bij Total, afslag Capelle aan den IJssel.

Niet bedoeld om daadwerkelijk gebruik van te maken. Dat zou ten koste gaan van de eigenlijke business-case. Dus moet je eerst even naar binnen lopen en vragen aan de pompmedewerkers of ze hun auto’s willen verplaatsen...

Zie ook
Total Capelseweg 399 Capelle aan den IJssel : quick charging station in Rotterdam

Bj Chargemap is dit dan het laatse commentaar van een EV lader
upload_2018-3-29_19-26-44.png

Verder staat hij vermeld als Out of Service

Bekend verhaal bij Total, bij het Ol.Stadion A'dam stond er ook een poos één, inmiddels foetsie. In Belgie ( via Nissan forum.. ) veel verhalen over Total snelladers met alleen maar problemen. Her en der in Belgie worden ze volgens mij nu vervangen door wel werkende en onderhouden Allego snelladers bijv. Antwerpen ( aan de Schelde, Dinanstraat ) en Namen ( Jambes ) ad Maas.
 
Last edited:
Fijne ervaring met Allego. Afgelopen maand de mogelijkheid verkend om via Allego een publieke laadpaal aan te vragen in Arnhem. Voorstel van de gemeente: in een donker straatje achteraf, want de hele wijk is Rijksbeschermd stadsgezicht. Geen fijn idee om de portemonnee met pas te moeten trekken op een ongure plek ver uit de looproutes.
Zelf via Allego een tegenvoorstel gedaan, gebaseerd op straatbeeld, sociale veiligheid, clustering met ondergrondse containers en toekomstige uitbreidbaarheid (vijf potentiele locaties die elk twee parkeerplekken kunnen bedienen). Voorstel is afgelopen week gehonoreerd.

Andere ontwikkeling: de introductie van een ‘connectietarief’ in mijn wijk. Ik krijg steeds vaker de vraag of ik last heb van ‘laadpaalklevers’ (onnodig lang staan, meestal door plug-in hybrides). Inderdaad irritant. Verwacht dat dit verdwijnt zodra ‘connectietarief’ ingaat: euro 1,20 per uur zodra het laden is voltooid, met uitzondering van ‘s avonds en ‘s nachts. Het bezet houden van publieke laadpalen wordt zo ontmoedigd.
 
Fijne ervaring met Allego.
Zelf via Allego een tegenvoorstel gedaan, gebaseerd op straatbeeld, sociale veiligheid, clustering met ondergrondse containers en toekomstige uitbreidbaarheid (vijf potentiele locaties die elk twee parkeerplekken kunnen bedienen). Voorstel is afgelopen week gehonoreerd.

Bij mij idem, vorig jaar. Het voorstel van hen was niet handig en had een hoop gedoe met wijkbewoners opgeleverd, die ik liever te vriend hield. Heb toen mijn eigen voorstel gedaan en daar laadt ik nu al een jaar naar volle tevredenheid. Inmiddels zijn er een Zoe, nieuwe Nissan Leaf en hybride BMW bijgekomen (en een WhatsApp groep met zijn vieren).
 
Dat "connectietarief" vind ik een prima idee om in te voeren bij openbare laadpalen. Ik parkeer met enige regelmaat op Schiphol (P12). Ondanks dat hier voldoende laadpalen zijn (geloof 2x 8), zijn deze overwegend in gebruik door hybride voertuigen....en uiteraard de gehele dag.
 
Via http://laadpastop10.nl

27-03-2018: Entega verzend hun flatrate de laadpas helaas niet (meer) naar Nederlandse adressen. Er zijn workarounds zoals de doorstuurservice van huifkarverzendservice.nl met een duitse IBAN van N26.com.
Ze blijven voorlopig de goedkoopste dus blijft Entega vooralsnog op nummer 1

Lees ook hier zijn blog Elektrisch rijden kan altijd goedkoper: Flatrate laadpassen. Onbeperkt laden zonder limiet

Elektrisch rijden kan altijd goedkoper: Einde van het Entega sprookje
( ...goedkoperrijden.blogspot.nl/2018/03/einde-van-het-entega-sprookje.html )
 
De media hebben nog steeds niet door dat er een merk is die het laadprobleem gewoon heeft opgelost.
Of ze willen het niet weten.
Een rondje Europa zit er niet in voor mensen met een elektrische auto | TROUW

(lnk via @Edi99 )
Dermate vertekenend artikel, dat je bijna zou denken dat concurrenten van Tesla hier achter zitten. In mijn ogen ongeloofwaardig dat een krant nog nooit van Tesla heeft gehoord. Als er maar een parkeerincidentje is, zetten ze het graag op de voorpagina.
 
Dermate vertekenend artikel, dat je bijna zou denken dat concurrenten van Tesla hier achter zitten. In mijn ogen ongeloofwaardig dat een krant nog nooit van Tesla heeft gehoord. Als er maar een parkeerincidentje is, zetten ze het graag op de voorpagina.

Ik denk dat het duidelijk is dat je elektrische auto's hebt en Tesla's, althans in de visie van Trouw.

Het bewijst dat onze kranten ook fake nieuws verspreiden want elke "journalist" zou zich de vraag stellen of dat wel klopt.

Journalistiek lijkt iets van het verleden te zijn geworden.
 
De media hebben nog steeds niet door dat er een merk is die het laadprobleem gewoon heeft opgelost.
Of ze willen het niet weten.
Een rondje Europa zit er niet in voor mensen met een elektrische auto | TROUW
Artikel is gebaseerd (klakkeloos overgenomen uit een persbericht waarschijnlijk) op een whitepaper van Sweco: "Sweco ontwerpt en ontwikkelt de samenlevingen en steden van de toekomst. Voor welke uitdagingen onze klanten ook staan, ze kunnen rekenen op onze oplossing. (..)Sweco is Europa’s grootste ingenieursadvies- en architectenbureau, met een omzet van circa 1,8 miljard euro"

Deze op hun website is helemaal leuk: "De toekomst mag voor anderen misschien ver weg lijken, bij Sweco zitten we er al midden in."

Van zo'n commercieel bedrijf kan ik zo'n paper nog wel verwachten en begrijpen. Maar een dagblad als Trouw zou toch echt beter meten weten met 10.000 Tesla's in Nl inmiddels. Het is hier al vaker langs gekomen - kwaliteit van de journalistiek in Nederland is niet meer wat het ooit geweest is. Er is natuurlijk ook gewoon geen geld meer voor.
 
Van zo'n commercieel bedrijf kan ik zo'n paper nog wel verwachten en begrijpen. Maar een dagblad als Trouw zou toch echt beter meten weten met 10.000 Tesla's in Nl inmiddels. Het is hier al vaker langs gekomen - kwaliteit van de journalistiek in Nederland is niet meer wat het ooit geweest is. Er is natuurlijk ook gewoon geen geld meer voor.

Inderdaad. Poosje geleden een overleg bijgewoond waar Sweco iets zou vertellen over elektrisch rijden. Ik was ruim op tijd, kreeg allerlei vragen over mijn Tesla en antwoordde op een daarvan dat rijbereik en laadsnelheid inmiddels geen issues meer zijn en ik dus ook nooit om die redenen te laat of helemaal niet aankom.

Waarna de consultant van Sweco de organisator belde om te melden dat hij een half uur te laat kwam. Hij moest nog laden. Alle flitsende plaatjes ten spijt, kwam het met de overtuigingskracht van de powerpoint niet meer goed :)
 
Inderdaad. Poosje geleden een overleg bijgewoond waar Sweco iets zou vertellen over elektrisch rijden. Ik was ruim op tijd, kreeg allerlei vragen over mijn Tesla en antwoordde op een daarvan dat rijbereik en laadsnelheid inmiddels geen issues meer zijn en ik dus ook nooit om die redenen te laat of helemaal niet aankom.

Waarna de consultant van Sweco de organisator belde om te melden dat hij een half uur te laat kwam. Hij moest nog laden. Alle flitsende plaatjes ten spijt, kwam het met de overtuigingskracht van de powerpoint niet meer goed :)

En zo iets kun je niet verzinnen, dat gebeurt gewoon!