Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
In de Q-Park garage in Venlo waar ik parkeer (Maaswaard) zijn de laadpalen vervangen door New Motion palen. Opzich jammer, want het laden wás gratis, maar is nu een acceptabele EUR 0,20/kWh.

Maar! Je betaald ook EUR 0,01/minuut dat je auto verbonden is. Daar ben ik wat minder blij mee. Ik kom vaak einde van de middag aan en de auto is dan zo maar aan het laden tot 23:00 of 0:00. Vervolgens ga ik daarna dus EUR 0,60/uur betalen om verbonden te zijn met de laadpaal...

Ik heb TNM al gebeld, maar dit is dus ook in de nacht en dat is minder tof. Ik ben geen laadpaalklever, maar om nu in de avond 10 min te gaan lopen naar mijn auto, hem van de lader te halen en dan weer naar huis te gaan ben in minder blij mee.

Iemand hier met TNM contact over gehad?

Zie ook: Facturen en Prijzen | Veelgestelde Vragen
 
Ik ga dinsdag naar een bijeenkomst in het Willem II stadion in Tilburg. Als ik het goed zie zijn daar geen laadpalen. Ik zit op een strak tijdschema en kom met een bijna lege accu aan terwijl het s' avonds meer dan 200 km naar huis is. Onderdeel van het programma is heel toepasselijk een bezoek aan de Tesla fabriek. Weet iemand of ik bij het stadion of bij de fabriek kan laden?
 
In de Q-Park garage in Venlo waar ik parkeer (Maaswaard) zijn de laadpalen vervangen door New Motion palen. Opzich jammer, want het laden wás gratis, maar is nu een acceptabele EUR 0,20/kWh.

Maar! Je betaald ook EUR 0,01/minuut dat je auto verbonden is. Daar ben ik wat minder blij mee. Ik kom vaak einde van de middag aan en de auto is dan zo maar aan het laden tot 23:00 of 0:00. Vervolgens ga ik daarna dus EUR 0,60/uur betalen om verbonden te zijn met de laadpaal...

Ik heb TNM al gebeld, maar dit is dus ook in de nacht en dat is minder tof. Ik ben geen laadpaalklever, maar om nu in de avond 10 min te gaan lopen naar mijn auto, hem van de lader te halen en dan weer naar huis te gaan ben in minder blij mee.

Iemand hier met TNM contact over gehad?

Zie ook: Facturen en Prijzen | Veelgestelde Vragen
Sta ook wel eens in de Q-Park Maasboulevard., maar er nooit laadpalen gezien.
Redelijk vlakbij, aan de Emmastraat staat een publieke paal. Parkeren is daar voor niks. Is dat een optie?
.
 
Sta ook wel eens in de Q-Park Maasboulevard., maar er nooit laadpalen gezien.
Redelijk vlakbij, aan de Emmastraat staat een publieke paal. Parkeren is daar voor niks. Is dat een optie?
.
Maaswaard, onder stadhuis, niet de Maasboulevard ;) Zit een verschil in.

Maar de Emmastraat kan, maar ik laat mijn Model S liever niet op straat staan, in een P-garage vind ik toch wel wat fijner.

New Motion vertelde mij inmiddels dat Q-Park deze tarieven bepaald, dus ik heb contact op genomen met Q-Park om hen te vragen dit tarief te herzien.

Ik heb wel een work-around: Laden starten met de New Motion App en zodra laden klaar is sessie stoppen met de App. Kabel ontgrendeld dan wel in de laadpaal, maar zit toch nog vast in de auto.

Zo maar weer naar de P-garage lopen en de auto verplaatsen.
 
Maaswaard, onder stadhuis, niet de Maasboulevard ;) Zit een verschil in.

Maar de Emmastraat kan, maar ik laat mijn Model S liever niet op straat staan, in een P-garage vind ik toch wel wat fijner.

New Motion vertelde mij inmiddels dat Q-Park deze tarieven bepaald, dus ik heb contact op genomen met Q-Park om hen te vragen dit tarief te herzien.

Ik heb wel een work-around: Laden starten met de New Motion App en zodra laden klaar is sessie stoppen met de App. Kabel ontgrendeld dan wel in de laadpaal, maar zit toch nog vast in de auto.

Zo maar weer naar de P-garage lopen en de auto verplaatsen.

Slim, maar ontkoppelen en laten staan toont in de app als ‘paal beschikbaar’, met alle nadelen van dien voor anderen.
 
Slim, maar ontkoppelen en laten staan toont in de app als ‘paal beschikbaar’, met alle nadelen van dien voor anderen.
Klopt. Ik vind het ook geen toffe methode, maar ik kan nu even niets anders. Gelukkig heeft de P-garage 6 laadpalen in totaal.

Auto net weer weg gehaald bij de laadpaal, dus hij is nu ook écht vrij. De auto haal ik ook altijd asap weg.

Q-Park heeft inmiddels op mijn mail gereageerd en gaan kijken wat ze voor mij kunnen betekenen.
 
  • Informative
Reactions: Jkr85
Klopt. Ik vind het ook geen toffe methode, maar ik kan nu even niets anders. Gelukkig heeft de P-garage 6 laadpalen in totaal.

Auto net weer weg gehaald bij de laadpaal, dus hij is nu ook écht vrij. De auto haal ik ook altijd asap weg.

Q-Park heeft inmiddels op mijn mail gereageerd en gaan kijken wat ze voor mij kunnen betekenen.
Misschien handig dat meer mensen deze vraag bij Qpark neerleggen, welk contactgegevens heb je gebruikt ?
 
Is hetzelfde asociale truckje ook niet mogelijk om idle fee te vermijden bij een supercharger?
Wellicht wel. Maar begrijp mij goed, ik vind het zelf ook geen toffe ‘truuk’. Maar ik ben ineens geconfronteerd met nieuwe laadpalen en een tarief per minuut.

Ik ben met Q-Park en New Motion in gesprek om hier wat beters van te maken zodat het voor iedereen werkbaar is.

Mijn auto haal ik altijd zsm weg zodra hij vol is. Maar verwachten dat ik om 01:00 in de nacht 20 min ga lopen vind ik wat ver gaan :)
 
[QUOTE="widodh, post: 2753843, member: 5895"

Mijn auto haal ik altijd zsm weg zodra hij vol is. Maar verwachten dat ik om 01:00 in de nacht 20 min ga lopen vind ik wat ver gaan :)[/QUOTE]

Het is maar de vraag wie hier te ver gaat. New Motion die wil vermijden dat haar (dure) laadpalen misbruikt worden of iemand grateloos een laadplaats wil bezetten?
 
[QUOTE="widodh, post: 2753843, member: 5895"

Mijn auto haal ik altijd zsm weg zodra hij vol is. Maar verwachten dat ik om 01:00 in de nacht 20 min ga lopen vind ik wat ver gaan :)

Het is maar de vraag wie hier te ver gaat. New Motion die wil vermijden dat haar (dure) laadpalen misbruikt worden of iemand grateloos een laadplaats wil bezetten?[/QUOTE]
Nou, het verhaal gaat iets verder. Deze P garage is begin dit jaar verkocht aan Q-Park terwijl ik voor een jaar heb betaald aan de gemeente (waar deze van was) inclusief gratis laden.

Q-Park neemt de boel over, vervangt de laadpalen en stelt dit tarief in.

Maar zoals ik aan gaf, ik ben gewoon constructief in gesprek met Q-Park en heb alle vetrouwen dat we hier uit gaan komen.

Terwijl ik dit schrijf heb ik de auto net weer weg gehaald bij de laadpaal :)
 
[QUOTE="widodh, post: 2753843, member: 5895"

Mijn auto haal ik altijd zsm weg zodra hij vol is. Maar verwachten dat ik om 01:00 in de nacht 20 min ga lopen vind ik wat ver gaan :)

Het is maar de vraag wie hier te ver gaat. New Motion die wil vermijden dat haar (dure) laadpalen misbruikt worden of iemand gratis een laadplaats wil bezetten?[/QUOTE]

(Was nog niet klaar.)

Ik erger mij ook als een vreemde wagen een plaats op een supercharger inneemt om niet enkele minuten verder te moeten gaan naar een vrije parkeerplaats.

Maar 's nachts opstaan zou ik ook niet doen. Dan nog liever betalen.

Maar zelfs beoordelen is moeilijk. Ik zit in een luxe situatie met een eigen laadpaal. 'S avonds inpluggen, laden vanaf 23.00 u en 's morgens met volle lading kunnen vertrekken.
 
Het is maar de vraag wie hier te ver gaat. New Motion die wil vermijden dat haar (dure) laadpalen misbruikt worden of iemand grateloos een laadplaats wil bezetten?
Nou, het verhaal gaat iets verder. Deze P garage is begin dit jaar verkocht aan Q-Park terwijl ik voor een jaar heb betaald aan de gemeente (waar deze van was) inclusief gratis laden.

Q-Park neemt de boel over, vervangt de laadpalen en stelt dit tarief in.

Maar zoals ik aan gaf, ik ben gewoon constructief in gesprek met Q-Park en heb alle vetrouwen dat we hier uit gaan komen.

Terwijl ik dit schrijf heb ik de auto net weer weg gehaald bij de laadpaal :)[/QUOTE]
Laadvermogen op 10 Amp of nog lager zetten dan staat hij de hele nacht door te laden... iets wat dus blijkbaar wel mag..?
 
Het probleem is dat die cent per minuut niet helpt. In Q-Park Heuvel in Eindhoven was het dit weekend ook weer zo: 2 PHEV's op de laadpalen waarvan er maar eentje effectief aangekoppeld was. De Leaf, de Model S en mijn X konden dus niet profiteren van park&charge.

Later toevallig omgereden bij de lokale AH XL, en daar had een Peugeot zich geparkeerd op 1 van de 4 laadplekken.

Maar goed, had ik het echt niet gered had ik wel even bij de VdV geladen.