Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Maaswaard, onder stadhuis, niet de Maasboulevard ;) Zit een verschil in.

Maar de Emmastraat kan, maar ik laat mijn Model S liever niet op straat staan, in een P-garage vind ik toch wel wat fijner.

New Motion vertelde mij inmiddels dat Q-Park deze tarieven bepaald, dus ik heb contact op genomen met Q-Park om hen te vragen dit tarief te herzien.

Ik heb wel een work-around: Laden starten met de New Motion App en zodra laden klaar is sessie stoppen met de App. Kabel ontgrendeld dan wel in de laadpaal, maar zit toch nog vast in de auto.

Zo maar weer naar de P-garage lopen en de auto verplaatsen.
Je bedoeld onder het stadskantoor
Mocht je in nood zitten, bij mijn bedrijf op de v Leeuwenhoekstraat staat ook een tesla lader!
 
  • Love
Reactions: widodh
Wellicht wel. Maar begrijp mij goed, ik vind het zelf ook geen toffe ‘truuk’. Maar ik ben ineens geconfronteerd met nieuwe laadpalen en een tarief per minuut.

Ik ben met Q-Park en New Motion in gesprek om hier wat beters van te maken zodat het voor iedereen werkbaar is.

Mijn auto haal ik altijd zsm weg zodra hij vol is. Maar verwachten dat ik om 01:00 in de nacht 20 min ga lopen vind ik wat ver gaan :)
Ik ben het helemaal met je eens. Zo, dat moest gezegd.

Oh, hoezo had ik ook een like kunnen geven? :(
 
  • Like
Reactions: widodh
Waasmunster maakt zich klaar voor de toekomst en plaatst zijn eerste laadpaal :cool:
IMG-20180522-WA0009.jpg
 
  • Like
Reactions: Basvdpoel
Het onderscheid plug-in hybride en elektrisch hoeft voor mij niet gemaakt te worden. Beide hebben recht op laadmogelijkheid.
Het wordt nog wat als het aandeel elektrische wagens niet <1%, maar bv.10% zal zijn. Het is belangrijk het laadpunt zo snel mogelijk terug beschikbaar te maken voor de volgende laadbeurt.
Een tijdstarief is een optie. Een andere oplossing zou zijn dat men de vergrendeling kant laadpaal lost van zodra het laden beëindigd is. Zo kan een laadpunt, mits strategisch opgesteld, door vier parkeerplaatsen aangesproken worden. De laadpalen op de parking van UZLeuven (Gasthuisberg) passen dat toe: die lossen de kabel als de laadstroom 0 wordt. Logisch, want de Teslarijdende dokter gaat de wagen niet ontkoppelen en verplaatsen als hij volgeladen is. Er zijn daar vier voorbehouden parkeerplaatsen voor twee laadpunten, en dat werkt.
Het lossen van de laadkabel is ook een oplossing voor 's nachtsladers die, begrijpelijk, niet uit hun bed komen om de wagen te verplaatsen.
 
  • Like
Reactions: Wim S.
  • Like
Reactions: EddieW
Een andere oplossing zou zijn dat men de vergrendeling kant laadpaal lost van zodra het laden beëindigd is.
Met publieke laadpalen zie ik dat nog niet zo snel gebeuren, ik ben er niet zo zeker van dat iedereen mijn 7 meter kabel netjes weglegt indien die aan de kant van de lader ontgendeld zou zijn.

Tesla zou het wel makkelijk kunnen doen (moeten doen m.i.) indien verbonden aan TWC's. En dat dan lokatieafhankelijk in te stellen.
Bijv: indien volgeladen op het werk ontgrendel dan maar maar aan de kant van de auto, dan kan een collega na mij makkelijk de lader gebruiken zonder dat ze eerst mij moeten bellen om de kabel vrij te geven.

En tijdstarieven, het laadpunt zo snel mogelijk vrijmaken bijten ook met andere belangen: parkeerdruk in de straat/buurt, de mogelijkheden om middels loadbalancing het laadniveau en tijdstip van laden aan te passen aan beschikbaarheid duurzame energie.
 
ach, het wordt weer niets.

"Kan de politie zoiets controleren? Welke krachtbron een auto heeft, kunnen agenten nagaan via de kruispuntbank. Blijft de vraag of dat voor hen een prioriteit zal zijn."

Modelvoorbeeld van een retorische vraag.
Ja..ik ben al die nieuwe wetgevingen (of hersenspinsels) van onze "toffe" ministers wel beu.
Zelf heb ik geen probleem met plug-in hybride
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
ik kreeg vandaag een brief van stadtwerke dusseldorf. Blijkbaar vervalt de gratis laadpas binnenkort, en je kunt nu een nieuwe pas bestellen. Naar keuze voor 35 euro per maand (gratis onbeperkt AC laden) of voor 5 euro per maand (eur 3,50 per AC laadbeurt).
Geen gratis pas meer dus. De nieuwe pas is wel breder (ook internationaal) bruikbaar. Hopelijk betekent dat ook dat de laadpalen op vliegveld dusseldorf dan met andere (new motion bijvoorbeeld) passen te gebruiken zijn.
 
Vraagje! Weet iemand wat 'Available for patrons only' betekent bij DeC's? Ik zocht in Hamburg een hotel met DeC, maar vier van de vijf hotels vermelden dit erbij. Slechts één vermeldt dat de DeC beschikbaar is voor customers. Dit kan toch niet de bedoeling zijn van Tesla?

BTW, ik weet dat ik met de SuC vlak voor Hamburg helemaal geen DeC nodig heb, maar ik wil met mijn nieuwe Tesla natuurlijk alles even proberen.
 
Vraagje! Weet iemand wat 'Available for patrons only' betekent bij DeC's? Ik zocht in Hamburg een hotel met DeC, maar vier van de vijf hotels vermelden dit erbij. Slechts één vermeldt dat de DeC beschikbaar is voor customers. Dit kan toch niet de bedoeling zijn van Tesla?

BTW, ik weet dat ik met de SuC vlak voor Hamburg helemaal geen DeC nodig heb, maar ik wil met mijn nieuwe Tesla natuurlijk alles even proberen.
patrons:
Ik zou zeggen doe een hapje ;)
 
  • Like
Reactions: is3, HansB and Sjon
Relletje in België:

Men komt erachter dat hybride auto's niet mogen parkeren op parkeerplaatsen bij laadpalen.

Bizar: hybride wagens mogen van minister niet op plaatsen voor elektrische auto staan

Bizar: hybride wagens mogen van minister niet op plaatsen voor elektrische auto staan
Alleen 100 procent elektrische wagens mogen parkeren aan een laadpaal. Hybrides niet, want die kunnen nog terugvallen op een brandstoftank. Dat zegt federaal minister van Mobiliteit François Bellot (MR). Hij laat lokale besturen ook toe de parkeerduur te beperken tot de laadtijd.
Wie mag parkeren op plaatsen met een laadpaal ?