Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Eerste snelle lader van Allego

Toch een paar opmerkingen. Het zal nog jaren duren voordat er auto's komen, als die er komen, die deze waarde aankunnen. Tot dan zal deze lader bezet worden door auto's die max. 50 Kw laden en je prijst gelukkig als je met je i-Pace komt te wachten en er staat een Leaf 2 te laden (vooral als het de tweede keer is die dag) terwijl je de Tesla's af en aan ziet rijden.

Ik snap niet dat men niet door heeft dat dit gewoon propaganda is waarmee men wil bereiken dat het "publiek" gaat denken: "Laten we nog maar een paar jaar wachten met het kopen van een elektrische auto want...." In dat opzicht natuurlijk briljant want het schrikt wel af.

Het ergste vind ik nog het zinnetje dat Allego hier 29 miljoen (!!) subsidie voor heeft gekregen.
Voor dat bedrag kunnen 145 (!!) volwaardige, 8 stalls en waarschijnlijk door goedkoper vanwege opschaling ook wel 16 stalls, Supercharger stations gebouwd worden.

Natuurlijk zal ik wel weer negatief gevonden worden en het verwijt krijgen dat ik alleen iets goed vind als er een Tesla sticker op zit zoals ik eerder vandaag kreeg toegeworpen maar dat zij dan maar zo. Overigens is dat niet een argument dat de discussie op een hoger niveau tilt.
Ik blijf alert en signaleren.
 
Toch een paar opmerkingen. Het zal nog jaren duren voordat er auto's komen, als die er komen, die deze waarde aankunnen. Tot dan zal deze lader bezet worden door auto's die max. 50 Kw laden en je prijst gelukkig als je met je i-Pace komt te wachten en er staat een Leaf 2 te laden (vooral als het de tweede keer is die dag) terwijl je de Tesla's af en aan ziet rijden.

Ik snap niet dat men niet door heeft dat dit gewoon propaganda is waarmee men wil bereiken dat het "publiek" gaat denken: "Laten we nog maar een paar jaar wachten met het kopen van een elektrische auto want...." In dat opzicht natuurlijk briljant want het schrikt wel af.

Het ergste vind ik nog het zinnetje dat Allego hier 29 miljoen (!!) subsidie voor heeft gekregen.
Voor dat bedrag kunnen 145 (!!) volwaardige, 8 stalls en waarschijnlijk door goedkoper vanwege opschaling ook wel 16 stalls, Supercharger stations gebouwd worden.

Natuurlijk zal ik wel weer negatief gevonden worden en het verwijt krijgen dat ik alleen iets goed vind als er een Tesla sticker op zit zoals ik eerder vandaag kreeg toegeworpen maar dat zij dan maar zo. Overigens is dat niet een argument dat de discussie op een hoger niveau tilt.
Ik blijf alert en signaleren.
Propaganda is het zeker.
Maar als het publiek nu gaat denken: "hey, ik kan een elektrische auto nu voortaan ook in 5 minuten vol tanken!", dan is dat positief voor EV's in het algemeen, en dus ook voor Tesla.
Dat het voorlopig niet de realiteit is, doet aan die positieve beeldvorming niet af.
 
  • Like
Reactions: S-19910
Propaganda is het zeker.
Maar als het publiek nu gaat denken: "hey, ik kan een elektrische auto nu voortaan ook in 5 minuten vol tanken!", dan is dat positief voor EV's in het algemeen, en dus ook voor Tesla.
Dat het voorlopig niet de realiteit is, doet aan die positieve beeldvorming niet af.

Idd wat een ICE vergeet is dat hij bij het vullen van brandbare vloeistof actief moet tanken, dan moet hij in de rij gaan om af te rekenen, zijn auto verplaatsen naar de parkeerplaats en dan mag hij in de rij voor een plaspauze. (Autoroute / Autobahn voorbeeld.)
Alles bij elkaar is hij dan ook zo tussen de 30-45min verder. Het tanken zelf was minder dan 10min.

Met een EV hang je hem aan de lader en dan ga je je plaspauze houden. Je hoeft niet in de rij te wachten voor de kassa waardoor je nog tijd hebt om echt te ontspannen voordat je 35-40min later je auto van de lader haalt en wegrijdt.
 
  • Like
Reactions: MarcelS
Cookies op AD.nl | AD.nl (AD)

Elektrische auto mag niet in de voortuin staan
Marjolijn ten Hoedt (54) dacht een goede deal binnen te slepen: een elektrische auto inclusief paal voor een scherpe prijs. Nu blijkt dat ze die auto niet in haar tuin kwijt mag.

"Er staan wel wat openbare laadpalen in Leusden, maar daar past de specifieke stekker van de Tesla-wagen dan weer niet in."

o_Oo_Oo_O
 
Last edited:
  • Funny
Reactions: is3 and PaulusdB
Propaganda is het zeker.
Maar als het publiek nu gaat denken: "hey, ik kan een elektrische auto nu voortaan ook in 5 minuten vol tanken!", dan is dat positief voor EV's in het algemeen, en dus ook voor Tesla.
Dat het voorlopig niet de realiteit is, doet aan die positieve beeldvorming niet af.

Die beeldvorming is dubieus. Door nu te zeggen dat laden maar vijf minuten hoeft te duren zal men wellicht zeer afhoudend zijn totdat die vijf minuten gerealiseerd zijn, wat nooit gebeurt.

Maar wat vinden jullie van de 29 miljoen subsidie aan Allego?

Allego is sinds 1 juni dochter van het franse Meridiam.

Waar hebben we nog gezien dat Nederlandse dochters het meest winstgevend zijn maar die winst (als die er komt) af moeten staan aan de franse moeder ?

Vreemd politiek spelletje geweest.
 
  • Like
Reactions: basvk
Hallo allemaal,

op supercharge.info staat dat er een supercharger gebouwd gaat worden in Brugge, België. Nu al 106 dagen geleden.
Weet iemand hoe en wat?
Zijn er echt al tekenen van bouwen, of is het meer hoop doet leven?

Dank!

Hallo,

De SuC komt er op de parking van het Best Western Hotel Weinebrugge. De locatie zoals Supercharge.info aangeeft is helemaal correct.
Er hangt al een Commodo et incommodo. De vergunning zal wellicht nog niet volledig in orde zijn... .
Eens ze beginnen bouwen gaat het wel snel, maar met de vakantie ( bouwverlof ) voor de deur zal dit wellicht niet meer voor deze maand zijn.
 
  • Like
Reactions: BroemBroem
Goe bezig ...
0CB16596-742C-4486-9D3B-6184C1F5A83B.jpeg
 
  • Funny
Reactions: michelh
Ik wil hier toch even mijn ervaring van dinsdag vermelden.
Sta ik te laden aan de Allego-lader bij VdV in Urmond. Komt een MX naast me staan. Ik dacht dat de imposante man die uitstapte nog maar pas een Tesla reed en daarom nog niet vertrouwd was met het fenomeen SUC en gaf hem mee dat de SUC van Urmond zich 100m verderop bevindt.
"Weet ik, maar ik kom hier nog een kwartiertje staan, moet nog even boodschapje doen". En zonder in te pluggen, blokkeert hij zo totaal nodeloos, want parkeerplaats zat, de enige overblijvende plaats bij de snellader.
Ik was letterlijk met verstomming geslagen.
Ik bedoel maar: aso's - assholes, je hebt ze overal.
 
Ik wil hier toch even mijn ervaring van dinsdag vermelden.
Sta ik te laden aan de Allego-lader bij VdV in Urmond. Komt een MX naast me staan. Ik dacht dat de imposante man die uitstapte nog maar pas een Tesla reed en daarom nog niet vertrouwd was met het fenomeen SUC en gaf hem mee dat de SUC van Urmond zich 100m verderop bevindt.
"Weet ik, maar ik kom hier nog een kwartiertje staan, moet nog even boodschapje doen". En zonder in te pluggen, blokkeert hij zo totaal nodeloos, want parkeerplaats zat, de enige overblijvende plaats bij de snellader.
Ik was letterlijk met verstomming geslagen.
Ik bedoel maar: aso's - assholes, je hebt ze overal.
Ik wil dan toch ook nog wel een duit in het zakje doen.....onlangs in de Chasse Parking te Breda. Volop laadstations......echter geen publieke laadplek na mij meer vrij. Maar wel deze aso die een plek zonder laden bezet hield......om je rot te schamen!
IMG_1939.JPG
IMG_1940.JPG
 
Mag deze daar ook op ... kantoorparking in Amsterdam.. Afgelopen week...

View attachment 315305
Volgens mij is dit toch iets anders. Ik neem niet aan dat de fietsers de rekken (voorwielmoordenaars) hier naartoe hebben gesleept. Dit lijkt meer op een niet al te briljante beheerder: "ik zie hier nooit een auto laden dus pleur die rekken maar daar neer. Daar staan ze niemand in de weg."
 
Je moet voor de lol eens gaan kijken of die hybrides ernaast nog aan het laden zijn. Op de laadpalen daar kan je het misschien niet zien, maar ik ken andere laadpalen waar je op het LCD scherm kan gaan spieken en ik kom maar zelden een hybride tegen die effectief aan het laden is. Vaak is de batterij al lang vol.
 
Een vergelijkbaar voorbeeld: de 20 laadplekken in de Stopera. Geen snelle laders (15km/u), maar altijd volle bak. Doorgaans met meer hybrides dan op deze foto. Begreep nooit waarom het er altijd vol staat - totdat ik merkte dat je er gratis kunt laden. Erg sympathiek - maar s'middags is zeker twee derde niet meer aan het laden.
IMG_2947.jpg