Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Vannacht bij de SuC Eindhoven: een van de twee gloednieuwe 350kW Ultra Fast chargers van Allego staat gewoon open :mad:
Deur was helaas ook niet dicht te duwen.
Gemeld op twitter maar nog geen reactie.
Prijs van zo'n lader is over de 50.000 euro, lekker met de regen van vannacht en vandaag.
a.jpg b.jpg
 
Ik gok erop dat het gewone max 22 Kw palen zijn. Jammer dat ze geen DeC's hebben gekozen. Er komen toch geen EV's meer bij zonder type 2 aansluiting en er kan er altijd eentje vrijgeschakeld worden zodat hij ook niet Tesla's laadt. Nu weer tussenverdiener terwijl Mc. Donalds van die paar euro's ook niet arm zal worden en een veel betere klantbeleving kan realiseren. Val er maar weer over heen, zou ik zeggen.
 
Ik denk dat de reden voor geen DeC tweedelig is:
  • we gaan niks gratis weggeven. Als we 70 cent voor frietsaus vragen ga je niet een kWh gratis krijgen.
  • geen voorkeur voor een bepaald merk van auto's, zeker niet voor een merk waarvan de nieuwwaarde +70K is.
 
Ik gok erop dat het gewone max 22 Kw palen zijn. Jammer dat ze geen DeC's hebben gekozen. Er komen toch geen EV's meer bij zonder type 2 aansluiting en er kan er altijd eentje vrijgeschakeld worden zodat hij ook niet Tesla's laadt. Nu weer tussenverdiener terwijl Mc. Donalds van die paar euro's ook niet arm zal worden en een veel betere klantbeleving kan realiseren. Val er maar weer over heen, zou ik zeggen.
Er staat bij ‘snelladers’, dus ik gok een 50kW CCS+CHAdeMO unit bij elke locatie
 
Ik denk dat de reden voor geen DeC tweedelig is:
  • we gaan niks gratis weggeven. Als we 70 cent voor frietsaus vragen ga je niet een kWh gratis krijgen.
  • geen voorkeur voor een bepaald merk van auto's, zeker niet voor een merk waarvan de nieuwwaarde +70K is.

Leuk gevonden maar frietsaus is inmiddels 50 ct geworden (ja dat scheelt) en het is juist zo dat die voorkeur voor één merk niet meer geldt als ze ook vrijschakelen. Daarnaast moet men langzaam aan tesla niet meer zien als (alleen) de autofabrikant maar vooral als leverancier van energie-oplossingen. Maar ik weet dat ik altijd wat voor de muziek uit loop.
 
  • Like
Reactions: Alain13
... Maar meestal zet Tesla een bordje met 1 of 2 palen exclusief voor Tesla en eentje voor andere auto's.

Ik vind CCS+CHAdeMO anders wel een ideale situatie bij een Mcdo. Aan 50kW met je elektrische niet-Tesla kan je daar op een gemiddeld bezoek 35kW laden, en dat is voor vele recente EV's toch een knappe range erbij.