SpeedyEddy
Active Member
je moet dit omdenken @wooter :Ik heb natuurlijk geen toegang tot alle cijfers, maar als de concurrentie gesubsidieerd moet worden om nog altijd verlies te draaien aan 80 cent per kWh, denk ik niet dat er een pad is om dergelijke investeringen break-even te maken.
- Er zijn geen andere EV's die de laadpoort linksachter of rechtsvoor hebben, dus je kan EV's van concurrerende merken niet laten laden aan een supercharger stall.
- Je moet dus extra niet-Tesla palen gaan voorzien, dus hyperchargers gaan aankopen bij AEB en andere partijen. Dat kost geld, want die partijen geven die dingen niet gratis weg
- Dan ga je 50 cent vragen terwijl de concurrentie 80 cent vraagt?
- Dat terwijl Tesla zelf aangeeft dat de superchargers geen inkomstenbron zijn maar break-even moeten draaien.
Als je wil laden aan Tesla superchargers, had je maar een Tesla moeten kopen.
Alle bij te bouwen stalls vanaf nu ook met pasje en lange kabels of juist op plekken waar Tesla's er niks aan hebben. Dan zitten we mekaar niet in de weg en betalen derden -ik mag toch aannemen extra cf Ionity- mee aan de winst van Tesla.
Superchargers alleen voor TESLA klanten break-even !