Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Gaaf ontwerp. Heb je detail foto's of merknaam?
B58C496A-C9C9-4281-BF0C-7CEB18716DDE.jpeg

Et voila. Als je klaar bent met laden gaat de stekker terug in C. Daarna stop de tijd. Je betaald hier dus per tijdseenheid en kw.
 
Ik sta bij familie in Brabant te laden aan een Vattenfall paal met een Vattenfall pas. Het is een dubbele laadpaal van Alfen en ziet er nog nieuw uit. Volgens de app zijn beide laadplekken aan deze paal 11kW. Ik koppelde mijn Model 3 met 11% SoC aan de linker laadplek en zag op de app dat met 1x20A werd geladen eerst met 4kW en 5 minuten later naar 5kW. Dat klopt redelijk met 225 volt en 1x20A. Mijn zwager wist echter zeker dat hij op dezelfde paal met 11 kW had geladen. Dus weer terug naar de auto en de laadkabel over gezet naar de rechter laadplek. Die geeft inderdaad 3x16A bij 225 volt wat ongeveer 11 kW is. De app van mijn M3 SR+ geeft echter maar een laadvermogen op van 7 kW. Iemand hier die dit kan verklaren?
2C292C8A-1110-4A08-A20D-CA30053E1B16.png
 
Ik sta bij familie in Brabant te laden aan een Vattenfall paal met een Vattenfall pas. Het is een dubbele laadpaal van Alfen en ziet er nog nieuw uit. Volgens de app zijn beide laadplekken aan deze paal 11kW. Ik koppelde mijn Model 3 met 11% SoC aan de linker laadplek en zag op de app dat met 1x20A werd geladen eerst met 4kW en 5 minuten later naar 5kW. Dat klopt redelijk met 225 volt en 1x20A. Mijn zwager wist echter zeker dat hij op dezelfde paal met 11 kW had geladen. Dus weer terug naar de auto en de laadkabel over gezet naar de rechter laadplek. Die geeft inderdaad 3x16A bij 225 volt wat ongeveer 11 kW is. De app van mijn M3 SR+ geeft echter maar een laadvermogen op van 7 kW. Iemand hier die dit kan verklaren?
View attachment 740570
Hij geeft aan battery low. Dus zal wel koud zijn. Dan laadt hij niet op vol vermogen.
 
Hij geeft aan battery low. Dus zal wel koud zijn. Dan laadt hij niet op vol vermogen.
37% lijkt mij niet zo low. Begrijp niet waarom die battery low op slaat.
En low en koud staan los van elkaar denk ik. Als je net 400 km gedaan hebt is de battery low maar warm.
Al zou koud hier inderdaad wel de reden kunnen zijn. Staat de verwarming ook nog eens volle bak op? Deur open? Kan wel 4kW in verwarming gaan. Ik weet niet of de 7kW het totaal opgenomen is of alleen wat naar de batterij gaat.
Hoeveel capaciteit heeft de batterij? Klopt de 4u40 Aan 7kW om 63% bij te laden? Zou 32,2 kWh moeten geven. Als dat 63% is dan zou een volle batterij 51kWh zijn. Allemaal regels van 3.
 
37% lijkt mij niet zo low. Begrijp niet waarom die battery low op slaat.
En low en koud staan los van elkaar denk ik. Als je net 400 km gedaan hebt is de battery low maar warm.
Al zou koud hier inderdaad wel de reden kunnen zijn. Staat de verwarming ook nog eens volle bak op? Deur open? Kan wel 4kW in verwarming gaan. Ik weet niet of de 7kW het totaal opgenomen is of alleen wat naar de batterij gaat.
Hoeveel capaciteit heeft de batterij? Klopt de 4u40 Aan 7kW om 63% bij te laden? Zou 32,2 kWh moeten geven. Als dat 63% is dan zou een volle batterij 51kWh zijn. Allemaal regels van 3.
eh, ** battery low ** is de naam die ik mijn auto heb gegeven.

Inmiddels 77% en nog steeds 7kW. Bij 3x16Ax232v=11kW moet die 4kW toch ergens naar toe zijn gegaan. Auto staat nu ca 4,5 uur te laden van 10% naar 77% is 67%. Van 50kWh is dat ca 33kWh in 4,5 uur dat klopt wel met 7kW

NB alles staat uit. Interieur is 6 graden celsius

74CF3044-4696-4088-858C-CBF72F51C03C.jpeg


940D4B50-DFB9-4A06-B3D5-FF4CA484C491.jpeg
 
Last edited:
Ik heb vandaag mijn kabel op een andere paal getest en dat gaat goed op 3 fasen met 11kW. Mijn zwager ziet op zijn Vattenfall app dat bij eerdere laadsessies wel 11 kW werd gehaald bij deze paal.
Sja, wissel de verschillende componenten auto-kabel-paal. De combinatie van je zwager z'n auto op zijn paal met jouw kabel is nog niet geprobeerd. Het kan zijn dat er een probleem is met de contactpunten van jouw kabel, die op andere palen geen problemen geeft.
 
De API geeft een 2 terug voor 3 fasen laden, de app maakt er een 3 van voor display doeleinden. Gecontroleerd door tijdens het laden 'charger_phases' op te vragen via de API en via DSMR reader te verifieren dat alle drie de fasen gebruikt worden terwijl de app '3' laat zien.

Ik denk dat 'charger_phases gewoon een enum is (1 = 1 fase, 2 = 3 fasen)