Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Dat heb ik zojuist, zondagmorgen, gedaan. Inderdaad blijkt mijn pas die op woensdag zou worden geactiveerd nog niet geactiveerd te zijn. Karina van de TNM doet dit direct en zal me een email ter bevestiging sturen.
Karina meldt me dat haar collega die de passen activeert erg druk is. Ik denk eerder dat de organisatie daar niet OK is.
Wordt hopelijk vervolgd. Kan altijd nog een Essent pas bestellen.

Essent pas heb ik een maand geleden besteld, maar nog niet ontvangen...
 
Dat heb ik zojuist, zondagmorgen, gedaan. Inderdaad blijkt mijn pas die op woensdag zou worden geactiveerd nog niet geactiveerd te zijn. Karina van de TNM doet dit direct en zal me een email ter bevestiging sturen.
Karina meldt me dat haar collega die de passen activeert erg druk is. Ik denk eerder dat de organisatie daar niet OK is.
Wordt hopelijk vervolgd. Kan altijd nog een Essent pas bestellen.


pffff; hoeveel werk moet dat wel niet zijn.... een pasje activeren. TNM heeft gewoon zijn zaakjes niet in orde.
 
pffff; hoeveel werk moet dat wel niet zijn.... een pasje activeren. TNM heeft gewoon zijn zaakjes niet in orde.

Het is inderdaad niet meer dan mijn account opzoeken en een vinkje zetten. Werd door Karima direct gedaan. Op hun vraag of ik tevreden ben over de helpdesk heb ik ja gezegd.
Daarnaast heb ik in het tekstveld wel opgemerkt dat ze hun backoffice beter moeten organiseren of .... iets anders gaan doen.
 
Het valt mij op dat het lastig is om van openbare laadpalen te achterhalen hoeveel Kw vermogen ze leveren. Neem nu deze: E-laad AL764
935


Zelfs als je erbij staat is het niet duidelijk. Zie ik iets over het hoofd? Hebben jullie andere ervaringen?
 
Het valt mij op dat het lastig is om van openbare laadpalen te achterhalen hoeveel Kw vermogen ze leveren. Neem nu deze: E-laad AL764

Zelfs als je erbij staat is het niet duidelijk. Zie ik iets over het hoofd? Hebben jullie andere ervaringen?
Op de paal zelf kan ik het ook nooit ontdekken
Zoek m op PlugFinder - Die App für Stromtankstellen
11 kW dus (zoals vrijwel alle in NL, tenzij lolo)
 
Op de paal zelf kan ik het ook nooit ontdekken
Zoek m op PlugFinder - Die App für Stromtankstellen
11 kW dus (zoals vrijwel alle in NL, tenzij lolo)

Martijn, Thanks! Deze site kende ik nog niet. Toch is de info vaak tegenstrijdig. Op deze site Ladestation AL473 - E-Laad.nl - Steckbrief e-Stations.de staat dat paal E-laad AL473 maximaal 3,7kw levert. Bij plugfinder zie ik deze paal op 11kw staan. En dat geldt voor veel meer palen.
Ik begrijp eigenlijk niet waarom men deze basale info niet correct en duidelijker vermeld. Het maakt nogal een verschil met een model S.
 
Ik kan mijn model S 19 december ophalen, maar wat ik mij afvraag is welke laadpassen ik allemaal moet aanvragen? Heb ik aan 1 bepaalde laadpas genoeg, of moet ik daadwerkelijk een laadpas aanvragen bij verschillende aanbieders? Ik hoef nog niet zo nodig over de grens, wil voornamelijk kunnen opladen in Nederland (omgeving Groningen :smile:).
 
Vraagje: Ik heb thuis een EV box hangen. Ik heb daar mijn kabel ingestoken, kabel in de Tesla en mijn RFID kaartje voorgehouden. Mooi, ding begint te laden. Nu unlock ik de kabel aan de Tesla zijde en haal de kabel eruit. De EV box springt op rood, maar de kabel blijft gelocked. Mooi, ik hang de kabel over de box heen en ga naar mijn werk. 's-Avonds kom ik terug en prik ik de kabel weer in de Tesla en de box springt weer op groen.

Mag dit? Heeft dit nog negatieve effecten (anders dan dat mijn EV Box administratie de laadsessie nooit afsluit)? Zou theoretisch iemand anders onder mijn sessie gratis kunnen laden? Ik vind het wel handig dat de kabel gelocked in de box blijft zitten en klaar hangt voor als ik weer thuis kom.
 
Ik kan mijn model S 19 december ophalen, maar wat ik mij afvraag is welke laadpassen ik allemaal moet aanvragen? Heb ik aan 1 bepaalde laadpas genoeg, of moet ik daadwerkelijk een laadpas aanvragen bij verschillende aanbieders? Ik hoef nog niet zo nodig over de grens, wil voornamelijk kunnen opladen in Nederland (omgeving Groningen :smile:).

Met de ampera gebruik ik al bij twee jaar enkel een laadpas van de new motion. Ik heb tot dusverre niet meegemaakt dat deze pas niet werd geaccepteerd bij enige laadpaal.
 
Vandaag de eerste keer publiek laadpunt geprobeerd. Ging goed, zonder problemen kunnen laden (was een LOLO), gewoon de pas van essent kunnen gebruiken.
Met een snelheid van 40km/h bijladen heb ik even een 30 minuten eraan gehangen. Tussentijds maar wat op het forum zitten bladeren... was niet echt snel, de 3G was daar belachelijk langzaam (lag aan de locatie, niet aan de auto).
 
Suggestions for parking & charging in Amsterdam? I have to be at the Beursplein around 1pm. Is there anywhere nearby where I can park & charge (that can be reserved?).

I read somewhere on the forums recently that there was a possibility to park at a big charging centre on the edge of Amsterdam and take an e-taxi into town. But I can't find that post anymore. Anyone know anything about that?

Thanks,

Rob.
 
Suggestions for parking & charging in Amsterdam? I have to be at the Beursplein around 1pm. Is there anywhere nearby where I can park & charge (that can be reserved?).

I read somewhere on the forums recently that there was a possibility to park at a big charging centre on the edge of Amsterdam and take an e-taxi into town. But I can't find that post anymore. Anyone know anything about that?

Thanks,

Rob.

Europe's largest charging hub and electric P+R in Amsterdam - Gemeente Amsterdam

Elektrische auto opladen op een P+R - Gemeente Amsterdam

Parkeren / E-Park Ride - Zuidpark
 
Suggestions for parking & charging in Amsterdam? I have to be at the Beursplein around 1pm. Is there anywhere nearby where I can park & charge (that can be reserved?).

I read somewhere on the forums recently that there was a possibility to park at a big charging centre on the edge of Amsterdam and take an e-taxi into town. But I can't find that post anymore. Anyone know anything about that?

Thanks,

Rob.

I don't reserved spots exist in Amsterdam. However, there are over 700 spots, so charging is not an issue. The Qpark behind the Bijenkorf is an option, it's at Beursplein 15. They have about 4 charge points, located almost at the roof top. They are 3.7 kW however, see http://www.oplaadpalen.nl/laadpaal/20511.


Further more, make use you have an app like openchargemap installed, so you can easily see where chargepoints are in Amsterdam.






http://www.oplaadpalen.nl/link/_/52.37434/4.89383/16
 
Vandaag op parkeerplaats aan A6 tussen Almere en Lelystad. New Motion laadstation met rechts chademo, en links 22 kW AC. De laatste werkte niet. Gebeld met NM helpdesk. Waarschijnlijk is hij gebruikt door een Zoe. Die zorgt ervoor dat het ding in storing schiet. Kan alleen door monteur ter plekke verholpen worden....
 
Vraagje: Ik heb thuis een EV box hangen. Ik heb daar mijn kabel ingestoken, kabel in de Tesla en mijn RFID kaartje voorgehouden. Mooi, ding begint te laden. Nu unlock ik de kabel aan de Tesla zijde en haal de kabel eruit. De EV box springt op rood, maar de kabel blijft gelocked. Mooi, ik hang de kabel over de box heen en ga naar mijn werk. 's-Avonds kom ik terug en prik ik de kabel weer in de Tesla en de box springt weer op groen.

Mag dit? Heeft dit nog negatieve effecten (anders dan dat mijn EV Box administratie de laadsessie nooit afsluit)? Zou theoretisch iemand anders onder mijn sessie gratis kunnen laden? Ik vind het wel handig dat de kabel gelocked in de box blijft zitten en klaar hangt voor als ik weer thuis kom.

Ik zou de EV Box uitzetten door het kaartje er weer voor te houden en niet door de stekker uit de auto te trekken. Maargoed dan zit je stekker los en kan gejat worden. Die rode ring knippert niet voor de sier. :biggrin: Maar ik ben ook maar een elektro-beet.
 
Suggestions for parking & charging in Amsterdam? I have to be at the Beursplein around 1pm. Is there anywhere nearby where I can park & charge (that can be reserved?).

I read somewhere on the forums recently that there was a possibility to park at a big charging centre on the edge of Amsterdam and take an e-taxi into town. But I can't find that post anymore. Anyone know anything about that?

Thanks,

Rob.

Hi Rob,

You can park in the Bijenkorf parking, entrance is on the Beursplein. At the top floor are about 8 chargers, allthough all of them are only 3,6kW each.

See http://www.laadpalen.nl for more chargers in the vecinity.
 
Zoek me te pletter op de website van thenewmotion naar de kosten van het laden met een laadpas.
er staat:
Publieke laadpunten euro 1,02 per uur (0,28 ct / kWh)
Valt 3 fasen laden met 11 kW hieronder, of valt dit onder snelladen?
moet ik zowel per uur als per kWh betalen?

Wat kost laden met 11 kW bij andere aanbieders van passen (zonder abonnement)?
 
Zoek me te pletter op de website van thenewmotion naar de kosten van het laden met een laadpas.
er staat:
Publieke laadpunten euro 1,02 per uur (0,28 ct / kWh)
Valt 3 fasen laden met 11 kW hieronder, of valt dit onder snelladen?
moet ik zowel per uur als per kWh betalen?

Wat kost laden met 11 kW bij andere aanbieders van passen (zonder abonnement)?

Er zijn hier en daar wel overzichten te vinden van de verschillende laadpassen, bijv.: Laadpassen overzicht
11 kW valt niet onder snelladen.
Zelf heb ik voor Essent vaak (€2,50 per maand) gekozen, omdat het kWh tarief dan €0,25 is en het mogelijk is om (na activering daarvan) ook in Duitsland te laden.