Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Tx.
Pas - voor zover ik het kan vinden - de enige site waar je een selectie op 100kW+ kunt maken. Er zijn nu in Europa 93 CCS locaties met minimaal één 100kW (of meer) lader. Valt me niet eens zo heel erg tegen. Nadeel is dat het grootste gedeelte van de locaties slechts één of twee laders heeft staan. Overall zal het gaan om circa 300 laders. Ter vergelijking: Tesla heeft nu op 331 locaties 3.625 laders operationeel. Met als grootste voordeel/verschil: één (betaal) systeem en volledige integratie in de autonavigatie. Wat een enorme waarde zou Tesla aan de groeiende niet-Tesla "vloot" aan EV's kunnen toevoegen als ze dit netwerk CCS-baed open zouden kunnen stellen!
 

Attachments

  • Schermafbeelding 2018-11-24 om 12.06.23.png
    Schermafbeelding 2018-11-24 om 12.06.23.png
    760.8 KB · Views: 68
  • Schermafbeelding 2018-11-24 om 11.50.34.png
    Schermafbeelding 2018-11-24 om 11.50.34.png
    1.2 MB · Views: 57
Mooi bericht van VandeBron:

“Wist je al dat als je bij de openbare laadpalen van Last Mile Solutions, EV-box, Allego en Vandebron hebt geladen deze sessies direct zichtbaar zijn in je app en je online dashboard? Wij zijn de eerste die dit mogelijk maken”

Eindelijk zien we implementaties van OCPI* (EV-Box en Chargepoint hebben het ook vorige maand onderling geimplementeerd)
Hopelijk volgen andere aanbieders snel.

*peer2peer uitwisseling van data tussen laadpaalbeheerder en de partij die je laadpas uitgeeft.
 
Last edited:
Newmotion heeft een aangepast website.. je aan zien dat ze nu geld hebben, allemaal erg design en flashy geworden... Maar een stuk mindert functioneel. De kaart met laadpunten is verdwenen in een klein pop-up scherm.. moet ook nog even zoeken om het terug te vinden. Zal wel vooruitgang zijn.
Ik type meteen even thenewmotion in in Google en wat komt er als eerste boven ? :confused:

upload_2018-12-12_8-55-3.png

Edit: die website van TNM is niet meer bruikbaar zeg...hoe draai ik goede functionaliteit de nek om..
 
De kaart met laadpunten is toch gewoon dat grote (bijna schermvullende) ding op my.newmotion.com? Hier is dat niet in een kleine popup in elk geval. Ik gebruik juist die site regelmatig, omdat er vrij handig is te zoeken op laadpunten. Ook filteren werkt handig, wat overigens wel in een popup zit.
 
Ah die hebben ze nog niet veranderd en werkt nog wel goed inderdaad.
Maar via https://newmotion.com/nl_NL en dan rechtsboven 'laadpalen zoeken' krijg je maar een klein window.
Ik zie het inderdaad. Die popup is echt onlogisch, want ze laden letterlijk myNewMotion in die popup (een iframe heet dat). Wie dat heeft bedacht. Open dan gewoon een nieuw browser tab/window.
 
  • Like
Reactions: robertvg