Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Er is vlakbij een Interparking met laadvoorzieningen. Met de P-card van Interparking kan je gratis laden, maar andere laadpassen zoals NewMotion accepteren ze ook.

https://www.interparking.be/nl-BE/find-parking/Albertine-Square/

Albertineparking is ruim bemeten. Via de ingang langs Gerechtsplein heb je onmiddellijk rechts 1 laadpunt (meestal bezet) en dan als je verder rijdt en 1 verdieping lager gaat, heb je nog twee laadpalen.Kost is tegenwoordig 1€c per minuut, vermoedelijk om plugin hybrides wat te weren.


even verduidelijken:

Het is niet meer gratis, maar zo goed als...

Voorwaarde is wel het hebben van een P Card +

Kostprijs is € 0,01 per minuut met als maximumkost van € 5,- per 24 uur.

Elektrisch laden
 
  • Like
Reactions: wooter
even verduidelijken:

Het is niet meer gratis, maar zo goed als...

Voorwaarde is wel het hebben van een P Card +

Kostprijs is € 0,01 per minuut met als maximumkost van € 5,- per 24 uur.

Elektrisch laden


mede forumgenoten,

veel dank voor alle reacties. Ik weet wat ik ga doen en als er plaats is, zal ik de laadpaal gaan opzoeken.
Als we dan terugkomen van het concert is ook nog de batterij gevuld!! kan niet beter..

Rikie en Jan
 
Ik heb liever dat er voor een laadbeurt een faire prijs moet betaald worden, dan worden die publieke laadpalen niet ingenomen door mensen die op zoek zijn naar een goed gelegen parking, of wat gratis kWhs en blijven ze vrij voor mensen die echt moeten laden.
 
Ik heb liever zoveel mogelijk laadpalen. Ik laad nu regelmatig met CHAdeMO aan zo een paal van Allego, puur omdat er niks anders in de buurt is. Maar dan blokkeer ik met mijn spel wel de laadpaal voor 2-3 uren, terwijl ik liever de auto ergens 6-8 uren kan achterladen op 7-11kW ofzo.
 
Ik heb stals gewisseld met andere model 3 rijders, hun wel 80/90. Accu was 25%, laatste 10% zakte hij naar 20kw

Morgen naar service center en hopelijk iets wat makkelijk te verhelpen is nu ik toch wel afhankelijk ben van suc tot mijn laadpaal er is.
 
afhankelijk ben van suc tot mijn laadpaal er is.

Geen laadpaal in de straat of wijk? Even gratis new motion pas aanvragen en klaar. Kun je ook nog eens vaak laden in parkeergarages etc.

Laden bij een SuC als je niet op doorreis bent is als graag elke dag naar het tankstation gaan.

Verder een tip, laden laden is niet continue op een specifiek vermogen. Gebruik een data logger zoals Teslafi zodat je daadwerkelijk historie opbouwt. Dat maakt het communiceren naar Tesla ook eenvoudiger.

Als je je bij Teslafi via de volgende link registreert dan heb je ipv van 2 weken proef een hele kalendermaand een proefperiode. Dat geeft je genoeg tijd om eenvoudig goed inzicht te krijgen over je laad momenten.

Sign Up

Je krijgt dan grafiekjes als:

p.png




Daarnaast ook rittenadministratie en sinds de Sentry modus de mogelijkheid om Sentry modus automatische te activeren als je niet thuis parkeert.
 
Zo, daarnet bedreigd geweest door een uitbater van een tankstation. Hij vond dat ik te lang stond te laden bij een Allego ABB CHaDeMo CCS2 lader op zijn terrein en andere eigenaars en taxi’s niet konden laden.

Ik vertelde hem dat ie natuurlijk extra laadpalen mocht bijplaatsen, maar die boodschap kwam niet goed aan. Hij dreigde ermee volgende keer de politie te bellen en dat mijn auto dan wel eens foetsie zou kunnen zijn...

Klachtenformulier bij het brandstoffenmerk maar ingevuld.

En oh ja, mes culpa want ik stond er natuurlijk langer dan de maximum 30 minuten volgens het onderbord. Goed voor 60km range als ik er maar een half uit mag staan.
 
Zo, daarnet bedreigd geweest door een uitbater van een tankstation. Hij vond dat ik te lang stond te laden bij een Allego ABB CHaDeMo CCS2 lader op zijn terrein en andere eigenaars en taxi’s niet konden laden.

Ik vertelde hem dat ie natuurlijk extra laadpalen mocht bijplaatsen, maar die boodschap kwam niet goed aan. Hij dreigde ermee volgende keer de politie te bellen en dat mijn auto dan wel eens foetsie zou kunnen zijn...

Klachtenformulier bij het brandstoffenmerk maar ingevuld.

En oh ja, mes culpa want ik stond er natuurlijk langer dan de maximum 30 minuten volgens het onderbord. Goed voor 60km range als ik er maar een half uit mag staan.
Geen tijdstarief op die Allego lader?
Klinkt niet alsof die brandstofpersoon erg vriendelijk was (benzinedampen die je persoonlijkheid aantasten ofzo), maar 60km erbij na een half uur snap ik dan ook weer niet. Hield je een snellader bezet terwijl je AC aangesloten had?
 
Zo, daarnet bedreigd geweest door een uitbater van een tankstation. Hij vond dat ik te lang stond te laden bij een Allego ABB CHaDeMo CCS2 lader op zijn terrein en andere eigenaars en taxi’s niet konden laden.

Ik vertelde hem dat ie natuurlijk extra laadpalen mocht bijplaatsen, maar die boodschap kwam niet goed aan. Hij dreigde ermee volgende keer de politie te bellen en dat mijn auto dan wel eens foetsie zou kunnen zijn...

Klachtenformulier bij het brandstoffenmerk maar ingevuld.

En oh ja, mes culpa want ik stond er natuurlijk langer dan de maximum 30 minuten volgens het onderbord. Goed voor 60km range als ik er maar een half uit mag staan.

Was het een betalende laadplaats? Indien ja, waar dat hij zich dan GVD dik voor maakt... !? :mad:
Naar mijn mening kan zelfs de politie hier niks over maken, als jij de range nodig hebt en aan het bijladen bent is er toch niks verkeerd??
 
Geen tijdstarief op die Allego lader?
Klinkt niet alsof die brandstofpersoon erg vriendelijk was (benzinedampen die je persoonlijkheid aantasten ofzo), maar 60km erbij na een half uur snap ik dan ook weer niet. Hield je een snellader bezet terwijl je AC aangesloten had?
Er komt maar 35kW uit de ChaDeMo.

Tijdstarief via Telekom Ladestrom.

Met de signalisatie kan de politie me een bon geven omdat ik er langer dan 30 minuten sta, maar dan moeten ze eerst meten dat ik er langer dan 30 minuten sta. Afslepen kunnen ze helemaal niet want slepen is enkel als je geparkeerd staat voor een uitrit en iemand de plaats wil verlaten, of bij bv. een parkeerverbod voor markt e.d.

Kijk, ik begrijp 100% dat het frustrerend is als je aan zo een enkele ABB 'snellader' arriveert en er al iemand staat te laden, maar ik ben ook al een paar keren gearriveerd toen er een hybride taxi stond te laden, wat nog belachelijker is.

Ik denk dat ie vooral lastig werd omdat ik niet antwoorden met "ik begrijp je frustratie, sorry, zal het nooit meer doen" maar daarentegen opperde dat als de laadinfrastructuur zo populair wordt dat er wachtenden zijn, er misschien maar laders moeten bijkomen.
 
Er komt maar 35kW uit de ChaDeMo.

Tijdstarief via Telekom Ladestrom.

Met de signalisatie kan de politie me een bon geven omdat ik er langer dan 30 minuten sta, maar dan moeten ze eerst meten dat ik er langer dan 30 minuten sta. Afslepen kunnen ze helemaal niet want slepen is enkel als je geparkeerd staat voor een uitrit en iemand de plaats wil verlaten, of bij bv. een parkeerverbod voor markt e.d.

Kijk, ik begrijp 100% dat het frustrerend is als je aan zo een enkele ABB 'snellader' arriveert en er al iemand staat te laden, maar ik ben ook al een paar keren gearriveerd toen er een hybride taxi stond te laden, wat nog belachelijker is.

Ik denk dat ie vooral lastig werd omdat ik niet antwoorden met "ik begrijp je frustratie, sorry, zal het nooit meer doen" maar daarentegen opperde dat als de laadinfrastructuur zo populair wordt dat er wachtenden zijn, er misschien maar laders moeten bijkomen.
Ik mis eerlijk gezegd een beetje zelf reflectie. Je stond er toch langer dan de toegestane 30 minuten maar vindt dat je goed recht omdat je in 30 min maar 60km kunt bij laden?