Thnx voor antwoord, is idd foutje geweest en weer recht gezet. Had contact opgenomen hierover.Dat moet een foutje zijn, zelfs mijn laadsessie in DE ging gewoon van mijn 10.000 km af
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Thnx voor antwoord, is idd foutje geweest en weer recht gezet. Had contact opgenomen hierover.Dat moet een foutje zijn, zelfs mijn laadsessie in DE ging gewoon van mijn 10.000 km af
Als je eerst je kofferbak opent en dan de kabel aan de laadpaal-kant ontgrendelt, zal de auto de kabel ook ontgrendelen aan de auto kant. Hij ontgrendelt hem niet als je de kofferbak opent nadat je de kabel hebt vrijgegeven aan de laadpaal-kant.Btw. Las ik niet ergens dat, sedert 1 van de laatste updates, de laadkabel vrijgegeven wordt als je de koffer opent? Dat is bij mij niet het geval.
Als ik jouw was zou ik weer een ICE gaan rijden. Je komt niet aan werken toe zo.We zijn verwend met onze SuC’s en met onze TWC.
In meer dan 6 jaar bijna nooit anders geladen.
- Aankomen, knop indrukken, inpluggen, auto laadt.
- Knop indrukken, uitpluggen, vertrekken
Door nieuwe opdracht en door de koude temperatuur, laad ik nu sedert 3 maanden 1 keer per week openbaar. Wat een gedoe.
- Vrije lader zoeken (gelukkig staan er 10 op mijn bestemming en zijn er maar 2 kapot). Auto mikken tussen de veel te dicht geparkeerde buren. Daardoor ook moeten wringen tussen de deur die niet ver genoeg open kan. Laadkabel uit de koffer nemen. Laadklep open tikken. Kabel in auto en in laadpaal inpluggen. Laadpaalapp openen (om roaming te vermijden, app van de provider nemen, hij heeft geen laadkaarten) en zien of de QR code werkt. Soms werkt die niet. In dat geval, laadkaartenmapje nemen. Prijzen van mijn laadkaartproviders vergelijken in hun app. De kaart van de goedkoopste nemen en scannen. De twee groene lichtjes op de paal gaan pinken (2 connecties op 1 paal). Wachten tot ze weer blauw worden. Indien niet, auto verplaatsen en procedure herhalen. Af en toe melding krijgen dat het laden gestopt is (waarschijnlijk als iemand anders op dezelfde paal in- of uitplugt, de pinkende lichtjes weet je). Om het uur de app checken of het laden door gaat, want soms komt dat bericht niet door) Vanmorgen was het laden inderdaad gestopt. Terug naar de wagen. Zowel bij mij als bij mijn buur was het laden gestopt en is de kabel niet los te krijgen van de paal. Helpdesk gebeld. Konden gelukkig remote unlocken. Wagen verplaatsten en opnieuw de ganse procedure uitvoeren.
- Kabel unlocken via de app of het scherm, kabel uitpluggen, oprollen, opbergen. Indien het regent, kabel droogwrijven, handen droog wrijven
- Wachten op factuur, zien dat het btwnr ontbreekt. Mailen voor rechtzetting…
Btw. Las ik niet ergens dat, sedert 1 van de laatste updates, de laadkabel vrijgegeven wordt als je de koffer opent? Dat is bij mij niet het geval.
Je laadt onderweg toch niet tot 100%? Is zeer tijdrovend. Beter bij 70-80% vertrekken en een keer meer laden.Dus countdown bleef bij M3 heel lang boven de 1 u staan.
Stel tot 80% en beginnen me 10%. Met een 75 kwh batterij is dat 52,5kWh laden. Inderdaad richting een uur met de 54kW die je kreeg. 80% is inderdaad geen 100%. I rest my case.Natuurlijk niet. Beter lezen Phil
De laadpaal ontgrendelt toch pas als je de autokant ontgrendelt hebt?Als je eerst je kofferbak opent en dan de kabel aan de laadpaal-kant ontgrendelt, zal de auto de kabel ook ontgrendelen aan de auto kant. Hij ontgrendelt hem niet als je de kofferbak opent nadat je de kabel hebt vrijgegeven aan de laadpaal-kant.
Mijn enige routinematig gebruikte laadpaal is op parking 6 van de high tech campus in Eindhoven. Dit lijken mij eerste generatie, bijna doe-het-zelf laders. De kabel.komt vrij bij het unlocken in de auto.Tja, dat is dan eigen volgorde natuurlijk . Als je de koffer opent, je laadpas aanbied om het laden te stoppen zal de kabel ook aan de autokant vrijgegeven worden.
Als ik eerst bij de autokant het laden stop wordt de laadpaal bij mij eigenlijk nooit vrijgegeven en moet ik altijd mijn laadpas weer aanbieden.
is niet mijn ervaring, gisteren issue gehad dat de kabel vast bleef kant auto en mijn koffer stond open voor ik die sessie beëindigde aan de laadpaal met de rfid en de kabel had los gekoppeld kant laadpaal.Als je eerst je kofferbak opent en dan de kabel aan de laadpaal-kant ontgrendelt, zal de auto de kabel ook ontgrendelen aan de auto kant. Hij ontgrendelt hem niet als je de kofferbak opent nadat je de kabel hebt vrijgegeven aan de laadpaal-kant.
Bij de laadpalen die ik vermeldde is het ook zo dat als het laden beëindigd is dat de kabel loskoppelt aan de kant van de paal. Als de parkeerplaatsen het toelaten, kan er zo iemand anders de paal al gebruiken. Vandaar dat je soms meer parkeerplaatsen dan laadpoorten ziet.is niet mijn ervaring, gisteren issue gehad dat de kabel vast bleef kant auto en mijn koffer stond open voor ik die sessie beëindigde aan de laadpaal met de rfid en de kabel had los gekoppeld kant laadpaal.
Wie betaalt hiervoor als ik vragen mag?Vandaag moest ik langere tijd bij een klant in Den Helder zijn. Bar weinig laadpalen daar... Maar gelukkig staan er walstroomkasten voor de schepen die aanmeren. Dus heb ik granny maar uit de koffer gehaald en daarop aangesloten . Zo kon ik toch weer thuis komenzonder onderweg te stoppen bij een SuC.
View attachment 915814