View attachment 393613
Als zelfs mijn gewaardeerde beursanalist productie en leveringen door elkaar haalt kan je vreemde uitslagen krijgen. Ideale instap moment lijkt mij
Man man man, die analisten altijd. Elk van zijn 3 statements is fout. Inderdaad totale productie van 77.100, waarvan wel 62.950 Model 3's.
De halvering van de belastingreductie was eind 2018. Van $7500 naar $3750 vanaf Q1. Dus vraag in de VS is hierdoor naar voren gehaald (in Q4-18 dus). De $1875 gaat pas in vanaf Q3.
De doelstelling is 350-400k per jaar. Dat klopt, maar dat betekent niet dat je even /4 kan doen. Het doel is om in Q4 de gigafactory in China een groot gedeelte (iets van 25% van totale productie) te laten produceren. Dus het zou zo maar kunnen dan je nu 77k hebt, Q2 100k, Q3 100k en Q4 125k.
Vergelijk je Q1-18 met Q-19 is er een enorm verschil.
Ben eigenlijk vooral benieuwd naar Q2. Sowieso historisch gezien een beter kwartaal voor autoverkopen. Er zijn nu al 10.000 auto's in transit. De verdere halvering van de 'tax rebate' in Q3 zal ook wat extra vraag creëren voor het einde van het kwartaal. Als ze de SR+ goed kunnen opschalen, zit het allemaal wel goed.
Ben ook wel benieuwd naar de plannen voor de S/X. Verbaast mij ook niks dat de productie aantallen fors naar beneden zijn met alleen het aanbieden van de 100 kWh variant en een productieshift minder.
Er wordt weer lekker overdreven gereageerd op de voorbeurs. Een dipje op de lange termijn.