Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Hoe laat kunnen wij die cijfers verwachten?
Tesla (NASDAQ:TSLA) is set to release its Q1 2019 financial results after markets close today, April 24, 2019. Following the release of its first-quarter financial results, the electric car maker is scheduled to hold its earnings call, which will begin at 2:30 p.m. Pacific Time (5:30 p.m. Eastern Time).
 
  • Informative
Reactions: Klaas
Er was gisteren niet veel tijd om na (verlate) bekendmaking van de cijfers te handelen. Ik zou het vandaag nog even willen aanzien alvorens oef te zeggen dat een grotere negatieve reactie uitblijft.
Te handelen? Overweeg je (bij)te kopen?
Het valt mij tot nu toe ook nog mee op de beurs te Frankfurt
Tesla, Inc.
FRA: TL0
231,25 EUR −2,75 (1,18%)
25 apr. 10:29 CEST · Disclaimer
 
Ik ben blij dat ik mijn TSLA-aandelen van de hand gedaan heb. Ik vind het nog altijd fantastische auto's, maar stel me vragen bij de hoeveelheid vraag die er is, en ook bij de eerlijkheid van de communicatie.

Ze kunnen zogezegd de vraag niet bijhouden, maar je kan wel een auto bestellen en hem een paar weken later ontvangen. Inventory is zogezegd gestegen omdat ze nu in batches produceren, dat kan goed zijn, maar als ze de vraag niet konden bijhouden zou dat weinig of geen verschil maken want dan was elke auto zo verkocht.

Bij de eerste voorstelling van de Model 3 schreeuwden ze van de daken hoeveel preorders ze hadden. Maar hoeveel orders hebben ze nu voor Model Y? (Ik hoor alleen krekels)

Bij de voorstelling van de cijfers van het vorige kwartaal, gingen ze vanaf dat moment continu winst maken. Daarna gingen ze door eenmalige omstandigheden misschien licht verlies maken, maar het tweede kwartaal zou terug probleemloos positief zijn. Intussen zitten we met een monsterverlies in dit kwartaal (zelfs als je eenmalige omstandigheden niet meerekent), en wordt het volgende kwartaal ook negatief.

Een groot deel van de tegenvallende resultaten was door het aantal auto's dat nog onderweg is naar Europa en China... die komen dus allemaal in het tweede kwartaal terecht, waar ze dus voor extra winst moeten zorgen, toch? Euh, nee, daar gaan ze nog altijd verlies maken. Maar daarna komt er terug winst! Ja, hoe dan? Wat gaat er veranderen?

Echt, ik ben jarenlang een rabiate fan geweest, maar nu houd ik het toch eventjes voor bekeken tot ik daadwerkelijk iets zie dat me terug overtuigt. Ik denk dat ze zich mispakt hebben aan de hoeveelheid vraag door het enthousiasme van de preorders, en dat ze er nu alles aan doen om de tegenvallende vraag te verbloemen. Als je ziet hoe Musk vorig jaar deed alsof de rollout weliswaar moeilijk was maar zeker geen financiële problemen stelde, om dan vervolgens achteraf te zeggen dat ze het bijna niet gehaald hadden, vraag ik me af wat nu het werkelijke verhaal is...
 
  • Like
Reactions: CL600 and Flaker
Heeft iemand al een idee wat een goed instapmoment kan zijn? Zou de koers nog verder dalen nu de 250 is doorbroken?
Tja mijn lange termijn trendlijnen geven 'm nog de ruimte tot om en nabij de 240, daarna wordt het precair (ik had eerst 250 als onderkant maar ik had de trendlijnen niet helemaal correct getekend).
Als ie stevig door de 240 zakt dan zie ik de 210 en wellicht de 180 ook nog wel langskomen.
Zelf wacht Ik totdat zich een duidelijke bodem vormt en ik het gevoel krijg dat ik te laat was met kopen.
Ga je voor de lange termijn, dan kun je ervoor kiezen om telkens nadat zich een bodem gevormd heeft steeds een beetje te kopen. Je gemiddelde aankoopprijs is dan verdeeld over de verschillende bodems die zich gevormd hebben.
Sowieso worden bodems meestal opnieuw opgezocht dus je kunt ook nadat er een bodem is gevormd een limiet kooporder net iets boven de bodemprijs leggen en afwachten of-ie door de markt 'opgehaald' wordt.
 
Last edited:
  • Helpful
Reactions: CO2CLEAN
Ik ben blij dat ik mijn TSLA-aandelen van de hand gedaan heb. Ik vind het nog altijd fantastische auto's, maar stel me vragen bij de hoeveelheid vraag die er is, en ook bij de eerlijkheid van de communicatie.

Ze kunnen zogezegd de vraag niet bijhouden, maar je kan wel een auto bestellen en hem een paar weken later ontvangen. Inventory is zogezegd gestegen omdat ze nu in batches produceren, dat kan goed zijn, maar als ze de vraag niet konden bijhouden zou dat weinig of geen verschil maken want dan was elke auto zo verkocht.

Bij de eerste voorstelling van de Model 3 schreeuwden ze van de daken hoeveel preorders ze hadden. Maar hoeveel orders hebben ze nu voor Model Y? (Ik hoor alleen krekels)

Bij de voorstelling van de cijfers van het vorige kwartaal, gingen ze vanaf dat moment continu winst maken. Daarna gingen ze door eenmalige omstandigheden misschien licht verlies maken, maar het tweede kwartaal zou terug probleemloos positief zijn. Intussen zitten we met een monsterverlies in dit kwartaal (zelfs als je eenmalige omstandigheden niet meerekent), en wordt het volgende kwartaal ook negatief.

Een groot deel van de tegenvallende resultaten was door het aantal auto's dat nog onderweg is naar Europa en China... die komen dus allemaal in het tweede kwartaal terecht, waar ze dus voor extra winst moeten zorgen, toch? Euh, nee, daar gaan ze nog altijd verlies maken. Maar daarna komt er terug winst! Ja, hoe dan? Wat gaat er veranderen?

Echt, ik ben jarenlang een rabiate fan geweest, maar nu houd ik het toch eventjes voor bekeken tot ik daadwerkelijk iets zie dat me terug overtuigt. Ik denk dat ze zich mispakt hebben aan de hoeveelheid vraag door het enthousiasme van de preorders, en dat ze er nu alles aan doen om de tegenvallende vraag te verbloemen. Als je ziet hoe Musk vorig jaar deed alsof de rollout weliswaar moeilijk was maar zeker geen financiële problemen stelde, om dan vervolgens achteraf te zeggen dat ze het bijna niet gehaald hadden, vraag ik me af wat nu het werkelijke verhaal is...

Ik heb geen aandelen Tesla maar ik zie ook hele tegenstrijdige informatie. Mensen die zelfs binnen 3 dagen een M3 geleverd krijgen in de USA. Mijn gevoel is ook dat de vraag niet zo hoog is als iedere keer gezegd wordt.

Wat het doel van die autonomy day was ontgaat me ook. En dan nog die prijsdalingen ineens van de MX en MS.
 
Het probleem van Tesla eigenaren / fans en tevens aandeelhouder zijn is dat je alle nieuws volgt. Dat terwijl ik voor aandelen denk op lange termijn van 5-10 jaar en langer. Van vele bedrijven waar ik aandelen van heb volg ik niet eens bewust de kwartaal of halfjaar cijfers. Die van Tesla moet ik telkens lezen als fan, maar het wijzigt niets aan mijn doel om deze aandelen op lange termijn bij te houden. Helaas zit Tesla niet in zulke goede papieren als een Apple om bepaalde cijfers niet meer te delen, maar kwartaal rapportering is een hel voor bedrijven als Tesla en men zou het eigenlijk moeten afschaffen.
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN and Klaas
Heeft iemand al een idee wat een goed instapmoment kan zijn? Zou de koers nog verder dalen nu de 250 is doorbroken?
Ik merk dat ik bang ben. Vanwege M3 en het gebluf met FSD. Daarom vanavond ingestapt op $247 onder het motto van Buffet:

“Be fearful when others are greedy and greedy when others are fearful”
 
Mijn gevoel is ook dat de vraag niet zo hoog is als iedere keer gezegd wordt.
Als het echt zo is, geeft het enkel maar aan dat de FUD werkt. De Model 3 is ontegensprekelijk de beste EV in zijn segment en veegt qua TCO de voeten met zijn concurrenten in hetzelfde segment op benzine en diesel. Je bent een dief van je eigen portefeuille als je in dat segment nu nog Duits koopt.

Maar dat is het rationele van de zaak. Genoeg mensen die op een dwaalspoor zijn gezet door beloftes van waterstof, paniek over stroomvoorziening, range, laadtijden en afwerking, en ook genoeg actoren die dag na dag die misinformatie blijven voeden.

250... Lijkt me een goed moment om in te stappen. Tesla heeft me al genoeg gekost, ze mogen me nu ook eens sponsoren ;)