ebullio
Well-Known Member
Wat is er gisteren gebeurt?
Shorts die de koers nog even omlaag drukken voor de tesla autonomy day presentatie?
Shorts die de koers nog even omlaag drukken voor de tesla autonomy day presentatie?
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
De spellingpolitie heeft lang gezwegen over de vervoeging van ‘gebeuren’ maar nu moet het er toch maar eens van komen: ‘wat gebeurT er’; ‘wat is er gebeurD’Wat is er gisteren gebeurt?
Shorts die de koers nog even omlaag drukken voor de tesla autonomy day presentatie?
Hoe laat kunnen wij die cijfers verwachten?Brownse bewegingen in aanloop naar de rapportage van de kwartaalcijfers, morgenavond.
Mijn ervaring is dat de short term markt meestal beweegt naar de prijs waar de meeste orders liggen, en die liggen nu rond de trendlijnen (onderkant trendkanaal) in de vorm van stops en limiet koop orders...Wat is er gisteren gebeurt?
Shorts die de koers nog even omlaag drukken voor de tesla autonomy day presentatie?
Tesla (NASDAQ:TSLA) is set to release its Q1 2019 financial results after markets close today, April 24, 2019. Following the release of its first-quarter financial results, the electric car maker is scheduled to hold its earnings call, which will begin at 2:30 p.m. Pacific Time (5:30 p.m. Eastern Time).Hoe laat kunnen wij die cijfers verwachten?
Te handelen? Overweeg je (bij)te kopen?Er was gisteren niet veel tijd om na (verlate) bekendmaking van de cijfers te handelen. Ik zou het vandaag nog even willen aanzien alvorens oef te zeggen dat een grotere negatieve reactie uitblijft.
Tja mijn lange termijn trendlijnen geven 'm nog de ruimte tot om en nabij de 240, daarna wordt het precair (ik had eerst 250 als onderkant maar ik had de trendlijnen niet helemaal correct getekend).Heeft iemand al een idee wat een goed instapmoment kan zijn? Zou de koers nog verder dalen nu de 250 is doorbroken?
Ik ben blij dat ik mijn TSLA-aandelen van de hand gedaan heb. Ik vind het nog altijd fantastische auto's, maar stel me vragen bij de hoeveelheid vraag die er is, en ook bij de eerlijkheid van de communicatie.
Ze kunnen zogezegd de vraag niet bijhouden, maar je kan wel een auto bestellen en hem een paar weken later ontvangen. Inventory is zogezegd gestegen omdat ze nu in batches produceren, dat kan goed zijn, maar als ze de vraag niet konden bijhouden zou dat weinig of geen verschil maken want dan was elke auto zo verkocht.
Bij de eerste voorstelling van de Model 3 schreeuwden ze van de daken hoeveel preorders ze hadden. Maar hoeveel orders hebben ze nu voor Model Y? (Ik hoor alleen krekels)
Bij de voorstelling van de cijfers van het vorige kwartaal, gingen ze vanaf dat moment continu winst maken. Daarna gingen ze door eenmalige omstandigheden misschien licht verlies maken, maar het tweede kwartaal zou terug probleemloos positief zijn. Intussen zitten we met een monsterverlies in dit kwartaal (zelfs als je eenmalige omstandigheden niet meerekent), en wordt het volgende kwartaal ook negatief.
Een groot deel van de tegenvallende resultaten was door het aantal auto's dat nog onderweg is naar Europa en China... die komen dus allemaal in het tweede kwartaal terecht, waar ze dus voor extra winst moeten zorgen, toch? Euh, nee, daar gaan ze nog altijd verlies maken. Maar daarna komt er terug winst! Ja, hoe dan? Wat gaat er veranderen?
Echt, ik ben jarenlang een rabiate fan geweest, maar nu houd ik het toch eventjes voor bekeken tot ik daadwerkelijk iets zie dat me terug overtuigt. Ik denk dat ze zich mispakt hebben aan de hoeveelheid vraag door het enthousiasme van de preorders, en dat ze er nu alles aan doen om de tegenvallende vraag te verbloemen. Als je ziet hoe Musk vorig jaar deed alsof de rollout weliswaar moeilijk was maar zeker geen financiële problemen stelde, om dan vervolgens achteraf te zeggen dat ze het bijna niet gehaald hadden, vraag ik me af wat nu het werkelijke verhaal is...
Ik merk dat ik bang ben. Vanwege M3 en het gebluf met FSD. Daarom vanavond ingestapt op $247 onder het motto van Buffet:Heeft iemand al een idee wat een goed instapmoment kan zijn? Zou de koers nog verder dalen nu de 250 is doorbroken?
Als het echt zo is, geeft het enkel maar aan dat de FUD werkt. De Model 3 is ontegensprekelijk de beste EV in zijn segment en veegt qua TCO de voeten met zijn concurrenten in hetzelfde segment op benzine en diesel. Je bent een dief van je eigen portefeuille als je in dat segment nu nog Duits koopt.Mijn gevoel is ook dat de vraag niet zo hoog is als iedere keer gezegd wordt.
Als er, zelfs op dit forum, veel negatieve verhalen over de aandelen komen dan is dat wel een koopsignaal. Omgekeerd ook trouwensHeeft iemand al een idee wat een goed instapmoment kan zijn? Zou de koers nog verder dalen nu de 250 is doorbroken?