Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Turbo’s zijn van minuut tot minuut verhandelbaar, maar door de soms hoge hefboom gaan ook de verliezen hard, dus studeer eerst. Je kunt je hele inleg kwijtraken en dat leergeld heb ik in het verleden ook meermalen betaald (being too greedy, mostly) Een turbo heeft alleen zin als de koers fluctueert. Ik beperk me tot turbo’s die een hefboom van plusminus 10 hebben en stap bij een koerswijziging in de andere richting altijd snel uit, verlies of winst. Blijven zitten zo lang het wel de goede richting in gaat. (En tip: eventueel dagelijks opschuivende stop loss order inleggen, maar dat doe ik zelden).
Wat ik lastig vind is Europese turbo’s op Tesla, aangezien je die alleen overdag kunt verhandelen, dus ik neem meestal die van Citi, dan kun je beter timen.
Turbo's van Binck gaan tot 22.00.
Ik heb me laten vertellen dat je van turbo's met een hogere hefboom ook minder stuks kunt kopen. ;) Instappen op een XL long vandaag weer vanaf 0,992 euro maar als je een wat minder gelukkige timing had (ik heb het niet meer over TA hier) waren ze voor echte liefhebbers ook te krijgen voor 2,865. Stoploss is 512, die gaan we met veel geluk net niet zien (ik denk van wel, morgen al, met een prikkertje). Goede kans op terugkeer op een iets later moment deze week of volgende week naar bovenkant van de meest recente serieuze gap op 492 of zelfs 480 voor een ouwerwetse gap-fill.
 
Je kunt ook zeggen: fors lager in het eerste kwartier, en de halve handelsdag nodig gehad om de high van het eerste kwartier te overwinnen. Oversold geraakt op de kleinere timeframes tot en met de 30 minuten, tweemaal weerstand ondervonden van de negatief gedraaide moving averages, niet in geslaagd om gap te sluiten. Ik ben helemaal niet negatief over de komende periodes, maar ik zie ook geen reden om te denken dat het nu ineens al voorbij is. 480 is nog goed mogelijk als ik naar de indicatoren kijk.
 
Het deel van de halverwege 2018 - bij een koers van ±$250 - in lange termijn ATM opties omgezette aandelen vandaag (ze liepen ook af) weer terug omgezet.
Is dat ff veel beter uitgepakt dan ik afgelopen zomer dacht (als in, gvd al die aandelen in de sloot gegooid).
Nu een heel mooi pakketje extra aandelen erbij; ook die gaan op de plank om lekker onder te stoffen.
 
Iets te vroeg aangekochte (en vorige week bijna uitgestopte:eek:) turbo’s long staan ook weer op winst . De turbo-motor draait dus weer. Ik verwacht voor 30/1 geen dip meer. 29/1 (en echt niet deze week) de jaarcijfers. En dan hoop ik een klapper te maken. Zit eigenlijk op de start van een nieuwe reeks longs (met meer hefboom) te wachten. Durf t wel aan.
Beetje mat hier op t draadje voor een all-time-high. Jullie zijn toch niet uitgestapt of short gaan zitten met turbo’s of puts?
 
Ik blijf gewoon zitten, maar vraag me wel af of de verwachting van mooie winstcijfers niet al lang in de koers zit.
Waardoor zelfs bij een mooie winst de koers zal dalen. Maar dat zijn korte termijn dingen, maak ik me niet zo druk over.
Daarom Buy on the rumour, sell on the news.*

(* dit is geen bindend beursadvies)
 
Een deel van het goede nieuws is al in de koers verwerkt. Laten we eens een lijstje maken:

+ Verkopen Q4 plusminus zal vast wel redelijk goed zijn ingeschat
+ Gigafactory China
+ Gigafactory Dsl
+ Ontwikkeling MY
+ Nieuwe designstudio, een babybroertje voor de M3?
+ Toch positieve ontvangst van de truck, orderaantal

- kan Tesla alle AP2 auto's snel genoeg op niveau brengen? HW3 en misschien MCU2
- coast to coast nog steeds niet gelukt
- AP2 loopt qua reactie op verkeersbord herkenning nog steeds achter op AP1
- mapupdates nog niet op orde
- ontevreden owners inz terugschroeven laadsnelheid en capaciteit

Grote vraag: het is onnatuurlijk lang stil qua updates: komt er een mooie aankondiging?

Helaas heb ik te weinig aandelen om er rijk van te worden, maar beleggen in Tesla is stuk beter dan sparen. Ik denk dat in 2020 de 700 wel aangetikt gaat worden.
 
Yes, en wat is volgende koersdoel? de 800 dollar volgende week?
Na battery/powertrain-investorday pas. (Zie t filmpje* dat ik net postte in het draadje Tesla in de pers)

*[EDIT] filmpje is too boring en too long voor beursanalisten, dus dat lekt pas later uit. Veel zit na de aankoop van Maxwell al in de koers, maar ik denk niet genoeg
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Maurice1