Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
... Bovendien: die toename in cashreserve is echt niet te danken aan de winst die het bedrijf maakt. Dat was geen 16 miljard, niet eens 1 miljard. Wel aan uitgifte van extra aandelen (hoofdzakelijk en erg verstandig gezien de extreem hoge koers) en aan extra bankreserves.

Ik schreef toch niet dat die enorme toename in de cashreserve te danken is aan de winst die het bedrijf maakt? Alleen maar dat er per kwartaal zo’n 1 miljard aan free cash flow bij komt (ook geen winst trouwens).
 
@PaulusdB , @Right_Said_Fred Ik ben benieuwd hoe jullie op dagen als vandaag er in staan om TSLA puts (cash gedekt) te schrijven? In post #5129 hadden we het er ook over maar toen stond de koers > 800. Qua toegenomen volatiliteit, neerwaartse trend en het lagere koersniveau zien jullie wellicht kansen...

Op dagen als deze zou ik nog geen gedekte puts schrijven. Daar zou ik eerst bodemvorming voor willen zien, anders krijg je bloedende handen van het vangen van dat vallende mes. Bovendien is de IV nog aan de lage kant door de relatief stabiele koers van de afgelopen weken (binnen een bandbreedte), waardoor de premies nog niet geweldig zijn. Ze kunnen nog oplopen nu de volatiliteit toeneemt.

Toevallig heb ik vanmiddag bij opening mijn volledige resterende positie gesloten (35 puts, eerder deze maand sloot ik er al 15). Ik speelde al een paar dagen met het idee omdat ik het sentiment zag verslechteren. Vrijdag was uiteraard een betere timing geweest, maar met sluiting op 762 vandaag mag ik niet ontevreden zijn gezien het koersverloop gedurende de dag.

Ik heb nu het grootste deel van mijn winst sinds eind 2018 veilig gesteld. Pas geleden heb ik een penthouse gekocht - binnenkort in aanbouw - en dat kan ik hierdoor in één keer cash betalen. Ik laat echter toch nog een aanzienlijk bedrag bij Lynx staan en daarmee ga ik weer puts schrijven, alleen dan wat minder (10 à 15). En dit keer wellicht niet alleen op TSLA. Ik wacht echter een geschikt moment af. Geen haast.

Ik moet zeggen dat het een goed gevoel is om niet meer alles op het spel te hebben staan en bovendien voor altijd van hypotheeklasten af te zijn.

Bedankt Elon!
 
De volatiliteit neemt inderdaad al weer toe. Maandag van 56 naar 65%. Maar er moeten nog heel wat mensen verkopen. Er zijn sinds Kerstmis een hoop ‘investeerders’ bijgekomen die het aandeel slechts zagen stijgen. Weak longs. Die laten zich op dit moment schrik aanjagen en proberen hun winstjes te beschermen, bijvoorbeeld met stop-loss orders. Die worden nu uitgevoerd.
Zoals eerder gememoreerd zal er pas weer ingekocht gaan worden (door de professionals) op niveau’s van de toetreding tot de S&P index. Daar zitten we nog maar een procent of vijf vanaf.
 
De volatiliteit neemt inderdaad al weer toe. Maandag van 56 naar 65%. Maar er moeten nog heel wat mensen verkopen. Er zijn sinds Kerstmis een hoop ‘investeerders’ bijgekomen die het aandeel slechts zagen stijgen. Weak longs. Die laten zich op dit moment schrik aanjagen en proberen hun winstjes te beschermen, bijvoorbeeld met stop-loss orders. Die worden nu uitgevoerd.
Zoals eerder gememoreerd zal er pas weer ingekocht gaan worden (door de professionals) op niveau’s van de toetreding tot de S&P index. Daar zitten we nog maar een procent of vijf vanaf.

Was dat niveau waarop de S&P-fondsen inkochten niet 690? We staan nu pre-market al op 695. Ik ben benieuwd of de benchmark-fondsen hier dan een bodem onder de koers leggen door in te stappen of dat ze nog even de kat uit de boom kijken.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
ik ben ergens nog wat geld aan het zoeken...
saving pig.jpg
 
Last edited:
We komen nu naar mijn verwachting in een andere logica: eentje met lagere toppen en lagere dalen. Recente instromers verkopen nu nog even niet, maar pas als ze vaststellen dat de nieuwe opgaande beweging niet meer over de vorige top geraakt. Wat de oorzaak van de daling is, doet er niet zoveel toe maar er zijn er wel enige: aankondigingen van heel wat merken die aantonen dat zij alvast niet de KODAK willen zijn in het verhaal, gebrek aan koersondersteunend nieuws, massale aankoop van Bitcoin nabij een (tijdelijk) hoogtepunt, fundamentele overwaardering.
En er is in de grafiek, voor wie gelooft in TA, niet veel steun. ik zie zelf alleen op 450 een steunniveau van enige betekenis. Over enkele dagen zit ook het Moving AVG op dat niveau dus dat de koers die aanraakt en vanaf daar opnieuw opveert is wel een mogelijkheid. Een beetje zoals het in maart 2020 gebeurde.
upload_2021-2-23_12-10-57.png
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Ik verwacht een moeizame eerste helft van het jaar, met opstartvertraging bij de vernieuwde Model S/X en Chinese Model Y. De tweede helft zal een stuk sterker zijn en vermoedelijk weer een flink herstel laten zien.

Het lange termijn-perspectief is goed en de concurrentie verandert daar niet veel aan. We gaan in veel landen van een 2 tot 5% procent EV-marktaandeel nu naar 100% in 2030. Veel andere landen zullen dan op 50% zitten. Die auto's kan Tesla niet alleen maken. Als ze uitkomen op een marktaandeel van 15-20% worden ze de Apple van de automarkt (nog even afgezien van storage, solar, etc).

Overigens zullen de aantallen die de concurrenten produceren de komende jaren nog niet spectaculair zijn door een tekort aan batterijen. Het is niet voor niks dat ze zich bijna allemaal op Europa concentreren en zich daar ook arm adverteren. Ze hebben niet genoeg batterijen om voor alle continenten te produceren, dus kiezen ze voor het continent waar de boetes het hoogst zijn. Ik zie maar één bedrijf met serieuze plannen voor voldoende en betaalbare batterijen.
 
BTC en TSLA zijn vanaf nu aan elkaar gekoppeld :)

Nee bitcoin doet zijn eigen ding 9vd10 x. Daling van BTC van 30 tot 40% is zeer normaal in een bullrun. Soms wel 7 tot 8x. ff de orderboeken schoonvegen. Voor de mensen die er wat langer in zitten perfect om meer coins te verzamelen

We komen nu naar mijn verwachting in een andere logica: eentje met lagere toppen en lagere dalen. Recente instromers verkopen nu nog even niet, maar pas als ze vaststellen dat de nieuwe opgaande beweging niet meer over de vorige top geraakt. Wat de oorzaak van de daling is, doet er niet zoveel toe maar er zijn er wel enige: aankondigingen van heel wat merken die aantonen dat zij alvast niet de KODAK willen zijn in het verhaal, gebrek aan koersondersteunend nieuws, massale aankoop van Bitcoin nabij een (tijdelijk) hoogtepunt, fundamentele overwaardering.
En er is in de grafiek, voor wie gelooft in TA, niet veel steun. ik zie zelf alleen op 450 een steunniveau van enige betekenis. Over enkele dagen zit ook het Moving AVG op dat niveau dus dat de koers die aanraakt en vanaf daar opnieuw opveert is wel een mogelijkheid. Een beetje zoals het in maart 2020 gebeurde.
View attachment 639131

mooie onderbouwing. Ik riep half jaar terug al dat ik koper ben na een zware dip. Wellicht 450. Ik hoop nog wat lager (sub 300) lijkt me nog wat beter.
 
Overigens zullen de aantallen die de concurrenten produceren de komende jaren nog niet spectaculair zijn door een tekort aan batterijen. Het is niet voor niks dat ze zich bijna allemaal op Europa concentreren en zich daar ook arm adverteren. Ze hebben niet genoeg batterijen om voor alle continenten te produceren, dus kiezen ze voor het continent waar de boetes het hoogst zijn. Ik zie maar één bedrijf met serieuze plannen voor voldoende en betaalbare batterijen.

VW?
 
  • Funny
Reactions: SpeedyEddy