Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Naar deze man kijk ik graag, onder dat 'snelle' achterom geplaatste petje zit wel inhoud.

Het is eigenlijk bizar dat zo weinig mensen zien hoe gigantisch Tesla is over een paar jaar.
Terwijl je het toch voor je ogen ziet gebeuren.
Aan de andere kant: het nieuws waarmee we gevoed worden...:oops:
Er speelt zich een enorme strijd af om belangen.
 
  • Like
Reactions: Sprins and Klaas
Hopelijk kan iemand helpen met het volgende: sinds vorig jaar ben ik ingestapt via Degiro, maar nu wil ik naar opties kijken. Ik heb mijn profiel aangepast vreemd genoeg kreeg ik ineens € 300,- vrije ruimte (dit blijkt margin te zijn). Sowieso ga ik bellen met Degiro maandag want ik wil hier geen gebruik van maken, enkel de opties mogelijkheid. Volgens mij betaal ik ook rente wat ik las over die margin vrije ruimte.

Afijn, eenmaal nu het account is aangepast zie ik uberhaubt geen Tesla opties bij Degiro, kan iemand een broker hiervoor aanraden?

Laatste vraag om te kijken of ik het concept opties inmiddels goed heb begrepen:

Stel ik koop een call optie Tesla 650 (100 stuks) expiratiedatum 2023 met bijv een premie van 1k.

Vraag 1. Moet ik die 1k op voorhand direct voldoen, of pas wanneer de vervaldatum is verstreken/ of bijv gebruik heb gemaakt van de optie.

Vraag 2. Situatie eind 2022: aandeel staat bijv op 1800 en ik wil nu gebruik maken van de optie. Dan kan ik dus de aandelen kopen voor 650 x 100 en dan direct een aantal minuten later weer verkopen tegen die koers van 1800? Maak ik er geen gebruik van dan ben ik enkel de premie van 1k kwijt?

Ik ben het eens met @PaulusdB dat het goed is om eerst een tijdje te droogzwemmen met opties. Als je wilt overstappen naar een broker die wel opties op Amerikaanse opties aanbiedt, dan kan ik Lynx (Interactive Brokers) aanraden. Ik ben om dezelfde reden van DeGiro overgestapt naar Lynx en heb er goede ervaringen mee. Het openen van een rekening kan wel wat tijd in beslag nemen, reken op 1,5 maand.
 
Ik ben nog steeds met turbolongs gaatjes aan het zoeken. (vanochtend weer 30% winst op een turbo (long 580!!)geïncasseerd, want ik vond ze voorbeurs te hoog seinen en dat lijkt vooralsnog een goede inschatting.) Inmiddels heb ik nog een ander patroon ontdekt en dat is gewoon meegaan in wat je op yahoo aan negatief nieuws leest. Dat nieuws lijkt zwaar beïnvloed door hedgers, maar het kondigt vrij betrouwbaar kortstondige dipjes aan (of veroorzaakt deze) in verder zijwaartse perioden (waar we nu alweer 1,5 maand inzitten). Meerdere verschillende negatieve artikelen (zoals vandaag) = turbo's 's morgens verkopen en eventueel tegen sluiting of op een steunniveau terugkopen. Verder volg ik de 16uur-tacktiek zoals eerder besproken. 16 uur in een duidelijke beweging omhoog= bijkopen. Bij vlak of negatief: afblijven. Per saldo heb ik daarmee behoorlijk succes inclusief af en toe (bij kentering na 16 uur van omhoog naar omlaag) een zeperd. De regel om met 10% verlies afscheid te nemen vergeet ik soms...
 
  • Like
Reactions: Klaas and Maurice1
Meerdere verschillende negatieve artikelen (zoals vandaag) = turbo's 's morgens verkopen en eventueel tegen sluiting of op een steunniveau terugkopen. Verder volg ik de 16uur-tacktiek zoals eerder besproken.
steun zat op 604, recent op 614, trend lijkt gekeerd van negatief naar positief, even kijken, weer een positief artikel op Yahoo= al met al turbo's terugkopen.. (voor 75% van de verkoopprijs van vanmorgen..)
 
  • Like
Reactions: Hbrink and Maurice1
Vraagje
De volgende debetrentes vermeldt Binck op de website
De actuele debetrentes zijn:
  • Debetrente Eurorekening: 1-maands euribor + 4% met een minimum van 6%
  • Debetrente USD, CHF, NOK, GBP en CAD rekening: Federal Funds Target Rate US + 4% met een minimum van 6%
Is het in het geval je even 'debet' staat wel of niet verstandig om die dollar rekening snel aan te vullen vanuit de euro rekening bij Binck bank? Bij zowel de euro als bij de dollar rekening is het minimaal 6% als ik het goed lees...
Bij aanvullen vanuit de Euro rekening wordt een wisselkoers gehanteerd van $ 1,1941
Wannneer met bijvoorbeeld een uitstaande geschreven call er binnenkort wat TSLA aandelen worden verkocht dan komen er weer veel dollars binnen en via die wisselkoers telkens heen en weer kost denk ik ook geld? .
Is debet staan bij Binck in euros gunstiger of eigenlijk ongunstig met die wisselkoers wanneer tzt of vrij snel weer dollars binnenkomen? ( naast vermijden debetstand;))
 
All buckled up? INDIEN we vandaag rond 628 openen en daar het grootste deel van de dag boven zitten en er ruim boven eindigen met een leuk volume zijn we “the mother of all wedges” aan het verlaten en zal bijgevolg de beweging groot zijn. (Ik acht het niet waarschijnlijk, maar dit geldt ook voor een daling onder de 600. Maak dan je borst maar nat.)
Uiteraard heb ik gisteren in de dip al weer turbolongs gekocht (600’s deze keer met een hefboom van 28; raad ik niemand aan) Als je nog wat spaarcentjes hebt zou vandaag het investeringssignaal op de aandelen kunnen optreden.
Trein staat klaar voor vertrek.
 
Turbolong met 600, dat is wel lef hebben! Ik hoop (gun je) veel winst, maar dat durf ik niet aan... Ben zelf een voor aardig bedrag kwijtgeraakt met TL op onder 600 toen de koers nog op plus 700 stond. Tegenwoordig doe ik liever een factor 3-4 ....
 
Kijk de video van yashu (hit that bid) van gisteravond: windowdressing door index- en andere fondsen. En het kan zijn dat dit een short squeeze Triggert den ik persoonlijk. Als we de 650 blijvend doorkruisen is het maandag bal en gaan we nog een jump maken tot en met donderdag aanstaande. 700 plus zou mij niks verbazen mogelijk zelfs 800. Maar eerst vandaag goed sluiten. Volume is nog te laag wat mij betreft. Kan nog best gas terug. Turbo’s doen alvast 110 procent winst, Lucky me!
 
Kijk de video van yashu (hit that bid) van gisteravond: windowdressing door index- en andere fondsen. En het kan zijn dat dit een short squeeze Triggert den ik persoonlijk. Als we de 650 blijvend doorkruisen is het maandag bal en gaan we nog een jump maken tot en met donderdag aanstaande. 700 plus zou mij niks verbazen mogelijk zelfs 800. Maar eerst vandaag goed sluiten. Volume is nog te laag wat mij betreft. Kan nog best gas terug. Turbo’s doen alvast 110 procent winst, Lucky me!
650 zijn we door... Fingers crossed
 
Kijk de video van yashu (hit that bid) van gisteravond: windowdressing door index- en andere fondsen. En het kan zijn dat dit een short squeeze Triggert den ik persoonlijk. Als we de 650 blijvend doorkruisen is het maandag bal en gaan we nog een jump maken tot en met donderdag aanstaande. 700 plus zou mij niks verbazen mogelijk zelfs 800. Maar eerst vandaag goed sluiten. Volume is nog te laag wat mij betreft. Kan nog best gas terug. Turbo’s doen alvast 110 procent winst, Lucky me!
Ik wens je heel veel geluk! Daar ben ik ook bij gebaat ;)
 
  • Like
Reactions: Xfrank
donderdag aanstaande.
ik bedoel 1 juli, dus volgende week. Als het oppoetsen van kwartaalcijfers afgerond moet zijn… . Met de nieuwe regels voor shorters (als je wilt weten wat ik bedoel kijk dan wat AMC video’s) die vandaag ingaan en morgen effectief zijn zou de short squeeze zomaar al onder de 700 getriggerd kunnen worden. Overigens zijn diezelfde regels mogelijk ook een enorme aanjager van de koers van AMC/GME zijn die bij margin calls tot liquidaties van andere long posities van hedgers kunnen leiden en daarmee een abrupt einde van de huidige bull runs kunnen inluiden, en dus ook van TSLA
 
Turbolong met 600, dat is wel lef hebben! Ik hoop (gun je) veel winst, maar dat durf ik niet aan... Ben zelf een voor aardig bedrag kwijtgeraakt met TL op onder 600 toen de koers nog op plus 700 stond. Tegenwoordig doe ik liever een factor 3-4 ....
Ik heb ook een paar verliezen gehad met te strakke turbo’s maar dat heeft me ook veel inzicht gegeven in de signalen die je kunnen helpen*. Als je het met kleinere bedragen doet is er geen man overboord, maar bedenk dat 50% verlies alleen kan worden goedgemaakt met 100% winst en dat weten de hedgers ook. (van 1000 naar 500 euro is 50%. Weer terug naar 1000 is 100%). Het is dan ook alleen enigszins mogelijk om in volatiele aandelen iets met turbo’s te verdienen en dan nog moet je heel goed opletten. Ik wilde mijn verliezen net als jij weer goedmaken en constateer dat ik nu pas op dat punt ben. Had ik met dat deel van de portefeuille bij start van de speculatie aandelen gekocht en was ik rustig blijven zitten was niet veel slechter af geweest, maar ik denk nu eigenwijs het gouden ei te hebben gevonden en stop pas als ik die oorspronkelijke gok-portefeuille heb verdubbeld. En dan mezelf beheeersen en stoppen. Bij de huidige hoofdmoot-Tesla-aandelen voegen…. Misschien. Misschien te leuk. Advies aan alle beginners: gewoon de aandelen kopen, wegleggen en in 2025 eens kijken wat je hebt verdiend. Zal niet tegenvallen..
* bijvoorbeeld weerstandsniveaus. Vandaag iets boven 650 turbos verkocht. Morgen misschien weer kopen in de test naar 628-630.. vrij zeker vanwege de gap-up bij opening vandaag.
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: Hbrink and Maurice1