Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
je mag geen hoogtevrees hebben...
Welnee. Ik zit er in voor de lange termijn (succes gen3 en verder, zie mijn eerdere geposte link: scenario 4 !!).
Maar nu al dit, had ik echt pas over een paar jaar verwacht.
Ik denk wel dat er ondertussen een heleboel verwachting in de koers zit, en wellicht ook wat hype.
Who cares, let it happen !!

Edit: En ja, ATH gesloten op 110.30 (met behoorlijk hoog volume weer vandaag)
 
Welnee. Ik zit er in voor de lange termijn (succes gen3 en verder, zie mijn eerdere geposte link: scenario 4 !!).
Maar nu al dit, had ik echt pas over een paar jaar verwacht.
Ik denk wel dat er ondertussen een heleboel verwachting in de koers zit, en wellicht ook wat hype.
Who cares, let it happen !!

Edit: En ja, ATH gesloten op 110.30 (met behoorlijk hoog volume weer vandaag)

Hey Martijn, mijns inziens is dat een understatement - er zit al hèèl vèèl verwachting in de koers verrekend, en ook veel hype.
Ik denk wel dat de koers nog wat hoger gaat op korte termijn (naar 120-130), maar ik zit toch klaar bij de deur... om uit te springen als we de bocht uit gaan.
Mijn inschatting is dat er over een maand tot anderhalve maand, er een fikse correctie aankomt, terug naar 50-60.

(ps : afterhours loopt nog tot 00.30 onze tijd)
 
Ik krijg toch een beetje hoogtevrees. Wellicht komt er vandaag of morgen een mededeling van Tesla, maar de verwachtingen zijn zo hoog dat de koers daarop alleen maar kan dalen lijkt me (duidelijkheid leidt vaker tot een daling). Ik heb net dus de helft van mijn aandelen verkocht (@113,90). Waarschijnlijk stap ik binnenkort weer in, misschien wel via opties ipv aandelen.
 
Allemaal relatief en afhankelijk op welke termijn je aan het beleggen bent. Er gaan dagen zijn dat we fel gaan zakken (zoals nu) en we gaan waarschijnlijk weer sub $100, maar op lange termijn zijn dit kleine schommelingen.

Ik kijk nog af en toe maar ga zeker niet verkopen, en zeker niet omdat de stock even fel daalt zoals nu.
 
Ik heb net dus de helft van mijn aandelen verkocht (@113,90).
Je timing wordt steeds beter Maurice :wink:
Opties begin ik hiermee niet aan (alhoewel met zo'n achtbaan erg interessant).
Eigenlijk zie ik mijn aandelen als een optiepakket zonder einddatum.
Gaat het Tesla uiteindelijk echt (groots) lukken: bingo, maar dan een hele dikke bingo. Gaan ze alsnog eraan: alles kwijt. Blijft zoals nu.... zal het wel terugzakken naar m'n gemiddelde aankoopprijs. Ik zit en blijf hierin voor de echt lange termijn.
 
Als je denkt dat de koerst sterkt gaat fluctueren, maar niet weet welke kant op, dan moet je een straddle kopen:
Tegelijkertijd call- en put-opties op hetzelfde aandeel met gelijke expiratiedatum en uitoefenprijs kopen. Als de koers van het aandeel sterk stijgt of daalt is het cashen, bij stabiele koers niet.
 
Wie gebruiken jullie in NL voor Tesla Opties. Had zelf een Binck account geregeld maar bleken toen geen Tesla optie te doen :(

Volgens mij doen ze dat wel (Bij Binck krijgt u alle tools en koersinformatie om zo goed mogelijk in opties te beleggen.), maar dat vereist bij alle banken waar ik ervaring mee heb wel extra contracten. Het risico op opties is vele malen groter dan op aandelen en de bank wil er zeker van zijn dat je als belegger daar goed over geinformeerd bent.
 
zal eens kijken of er ondertussen iets gewijzigd is maar probleem was dat ze de opties niet voerden.

Heb ook nog contact gehad toen met de service/helpdesk en deze meldde ook:
Op dit moment kan Binck nog niet alle Amerikaanse opties aanbieden. Derhalve hebben wij een aantal criteria gesteld aan het al dan niet opvoeren van Amerikaanse opties. De handel in Tesla Motors is dermate illiquide dat wij er voor gekozen hebben dit fonds niet op te voeren.
 
Ik heb even de geschiedenis van de Apple en Google koers bestudeert, maar zelfs die hebben geen rally zoals tesla mee gemaakt!
Ik heb de helft van me aandelen tesla verkocht, ik wacht nog even het nieuws af en verkoop dan waarschijnlijk ook de rest, tot nu toe toch een rendement van ongeveer 170%! Dus ik mag zeker niet klagen
 
ik ga voor de long.(eventueel tot de Gen III) heb deze week even getwijfeld,(ik kon op een gegeven moment + 6000€ nemen) maar mijn madam wou niet verkopen:wink:

Hier, had toch gedacht dat ze niet onder de 100 zouden stoppen, helaas. Ik hou ze ook want er zijn maar 2 opties : of wel gaat tesla door en blijven ze stijgen en hebben we een auto met garantie, ofwel maken de aandeelhouders, shorters en meedia het kapot en verliezen we zowel het geld van de aandelen alsook de waarde van onze auto.

Ik denk echt dat dig een alles of niets verhaal is.