Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
interessante toelichting van Papafox
 
  • Like
Reactions: SpeedyEddy
Let op: als iedereen een sell off verwacht, dan gebeurt dat juist niet. Hooguit kortstondig een dipje.

Het is op dagen als deze dat onnozele ‘beleggers’ door de professionele handel netjes van hun zuurverdiend vermogen worden bevrijd.

De professionals weten precies waar de stop loss niveaus (en turbogrenswaardes) liggen en zullen de koers daar kortstondig onder laten zakken.

Dit is niks bijzonders, het gebeurt maandelijks c.q. wekelijks (optie expiraties) en in het aandeel Tesla zelfs dagelijks (Mandatory Morning Dip). Nu er door Musk een grappig politiek spelletje gespeeld wordt, werkt het uitroken van de onnozelen hooguit wat beter dan normaal.
 
Inderdaad evenveel winst als VW. Je kiest je vergelijking met zorg.
De winstcijfers van Toyota al gezien in Q3? 5,67$ per aandeel, koers van TM: 180$.
Ja, Toyota is dying slowly dus dat zou eigenlijk ook slowly richting 0 moeten gaan. Eigenlijk is dat ook wel gek aan een beurs. Toekomstige winsten prijzen we best vroeg in (mee eens @fivari, met allemaal nog maar blijken, echter de fundamentals wijzen wel heel erg in de goede richting en dan worden we optimistisch) maar toekomstige faillissementen veel te laat. Nikola bijvoorbeeld, dat is toch al lang een gelopen race, maar er staat nog steeds een koers... Toyota wedt echt letterlijk op alle paarden tegelijk en houdt dat tot de finish vol, ook al ligt "Electric Volcano" dan al geruime tijd een halve baan voor. Dan weet je al dat de bookies de enige zijn die iets winnen.
 
  • Like
Reactions: Right_Said_Fred
Even terug naar de Hertz-deal voordat hier vandaag het beursgeweld toeslaat. Ik moet in februari naar San Francisco en wil de fabriek in Fremont bezoeken. Tenminste, tours geven ze niet meer maar ik moet toch een keer op Holy Ground gestaan hebben.
Ik probeerde daarom zojuist via Hertz een waggie te huren voor een ochtend. Keuze genoeg, maar één model was nu al uitverkocht......:)

Screenshot 2021-11-08 at 11.08.39.png
 
Inderdaad evenveel winst als VW. Je kiest je vergelijking met zorg.
De winstcijfers van Toyota al gezien in Q3? 5,67$ per aandeel, koers van TM: 180$.

Ik koos de vergelijking met Vokswagen niet met zorg. Ik koos de vergelijking met Volkswagen omdat het bizar is dat een bedrijf dat op jaarbasis 1 miljoen auto's verkoopt nu net zo veel winst draait als een bedrijf dat er op jaarbasis bijna 10 miljoen verkoopt (met gevestigde merken als VW, Audi, Seat, Skoda en het gerenommeerde merk waar je zelf in rijdt). Had jij dat verwacht? Eerlijk antwoorden hoor.

Uiteraard draait VW niet geweldig door het chipstekort, waar ze minder voortvarend mee omgaan dan Tesla, maar de lijn is toch duidelijk: Tesla is bezig qua winstgevendheid de gevestigde merken in te halen en ook Toyota zal binnen twee jaar het slachtoffer zijn.

Ik weet dat je graag wijst op de verschillen in de K/W-verhoudingen. Maar de K/W-verhouding van Tesla (die overigens al in een jaar tijd is gedaald van 1500 naar 150) is niet zozeer hoog. Wat er vooral aan de hand is, is dat die van de gevestigde autofabrikanten erg laag is. Dat komt omdat beleggers over het algemeen slim zijn. Zij zien wat Toyota zelf nog niet ziet: dat er geen groei in zit, dat het bedrijf achterloopt op EV-gebied terwijl de EV-marktaandelen wereldwijd hard stijgen (niet in Japan trouwens, en dat zet Toyota op het verkeerde been), dat het te veel gokt op technologieën die het niet gaan redden (waterstof, hybride aandrijving), dat het honderden miljarden zal moeten investeren in nieuwe EV-technologie, dat het honderden miljarden aan achterhaalde ICE-technologie zal moeten afschrijven, dat het uiteindelijk onontkoombaar is dat het winstgevende ICE-verkopen zal moeten inruilen voor veel minder winstgevende EV-verkopen, etc, etc.

De beurs heeft niet altijd gelijk, maar in dit geval wel.
 
Ik koos de vergelijking met Vokswagen niet met zorg. Ik koos de vergelijking met Volkswagen omdat het bizar is dat een bedrijf dat op jaarbasis 1 miljoen auto's verkoopt nu net zo veel winst draait als een bedrijf dat er op jaarbasis bijna 10 miljoen verkoopt (met gevestigde merken als VW, Audi, Seat, Skoda en het gerenommeerde merk waar je zelf in rijdt). Had jij dat verwacht? Eerlijk antwoorden hoor.

Uiteraard draait VW niet geweldig door het chipstekort, waar ze minder voortvarend mee omgaan dan Tesla, maar de lijn is toch duidelijk: Tesla is bezig qua winstgevendheid de gevestigde merken in te halen en ook Toyota zal binnen twee jaar het slachtoffer zijn.

Ik weet dat je graag wijst op de verschillen in de K/W-verhoudingen. Maar de K/W-verhouding van Tesla (die overigens al in een jaar tijd is gedaald van 1500 naar 150) is niet zozeer hoog. Wat er vooral aan de hand is, is dat die van de gevestigde autofabrikanten erg laag is. Dat komt omdat beleggers over het algemeen slim zijn. Zij zien wat Toyota zelf nog niet ziet: dat er geen groei in zit, dat het bedrijf achterloopt op EV-gebied terwijl de EV-marktaandelen wereldwijd hard stijgen (niet in Japan trouwens, en dat zet Toyota op het verkeerde been), dat het te veel gokt op technologieën die het niet gaan redden (waterstof, hybride aandrijving), dat het honderden miljarden zal moeten investeren in nieuwe EV-technologie, dat het honderden miljarden aan achterhaalde ICE-technologie zal moeten afschrijven, dat het uiteindelijk onontkoombaar is dat het winstgevende ICE-verkopen zal moeten inruilen voor veel minder winstgevende EV-verkopen, etc, etc.

De beurs heeft niet altijd gelijk, maar in dit geval wel.
Precies, mensen die wanneer het over de waardering TSLA gaat nu aankomen zetten met een koers-winst verhouding hebben kennelijk niet begrepen dat de markt op dit moment volledig ontwricht wordt door een nieuwe technologie..

Legacy auto maakt steeds minder winst op hun ICE producten en verlies op hun EV producten.
Legacy auto heeft de technologie niet, de supply chain niet, de productie methodes niet, het kapitaal niet en een leger van verkeerd geschoold personeel als blok aan hun been. Herbert Diess en recent ook Jim Farley (Ford) hebben dat licht ook gezien.
De vraag is in hoeverre zij hun oude mammoettankers gedraaid krijgen als je ziet hoeveel weerstand ze krijgen.

De OR en de bonden van VW gaan liever failliet dan dat Diess mag reorganiseren.
1636387643205.png


Mensen die niet zien wat Diess wel ziet zijn ziende blind.
De rest van old auto zitten ook nog in de Gordon Johnson ontkenningsfase.
 
Precies, mensen die wanneer het over de waardering TSLA gaat nu aankomen zetten met een koers-winst verhouding hebben kennelijk niet begrepen dat de markt op dit moment volledig ontwricht wordt door een nieuwe technologie..

Legacy auto maakt steeds minder winst op hun ICE producten en verlies op hun EV producten.
Legacy auto heeft de technologie niet, de supply chain niet, de productie methodes niet, het kapitaal niet en een leger van verkeerd geschoold personeel als blok aan hun been. Herbert Diess en recent ook Jim Farley (Ford) hebben dat licht ook gezien.
De vraag is in hoeverre zij hun oude mammoettankers gedraaid krijgen als je ziet hoeveel weerstand ze krijgen.

De OR en de bonden van VW gaan liever failliet dan dat Diess mag reorganiseren.
View attachment 730660

Mensen die niet zien wat Diess wel ziet zijn ziende blind.
De rest van old auto zitten ook nog in de Gordon Johnson ontkenningsfase.
Als dit gebeurt dan is Elon er denk ik als de kippen bij om hem een functie aan te bieden. Als dat gebeurt dan is dat een bitchslap in het gezicht van VW en tekenen ze zelf voor hun crematie
 
Precies, mensen die wanneer het over de waardering TSLA gaat nu aankomen zetten met een koers-winst verhouding hebben kennelijk niet begrepen dat de markt op dit moment volledig ontwricht wordt door een nieuwe technologie..

Legacy auto maakt steeds minder winst op hun ICE producten en verlies op hun EV producten.
Legacy auto heeft de technologie niet, de supply chain niet, de productie methodes niet, het kapitaal niet en een leger van verkeerd geschoold personeel als blok aan hun been. Herbert Diess en recent ook Jim Farley (Ford) hebben dat licht ook gezien.
De vraag is in hoeverre zij hun oude mammoettankers gedraaid krijgen als je ziet hoeveel weerstand ze krijgen.

De OR en de bonden van VW gaan liever failliet dan dat Diess mag reorganiseren.
View attachment 730660

Mensen die niet zien wat Diess wel ziet zijn ziende blind.
De rest van old auto zitten ook nog in de Gordon Johnson ontkenningsfase.
Works council is oppermachtig in Duitsland en in deze erg kortzichtig, denk ik
 
  • Like
Reactions: RobsEV
Works council is oppermachtig in Duitsland en in deze erg kortzichtig, denk ik
Vakbonden hebben 100 jaar geleden veel goed werk gedaan om arbeidsomstandigheden te verbeteren.
Tegenwoordig is het meer om politieke macht je ziet het in de VS en hier ook in DE.
De politiek schaart zich achter de bonden en als er dadelijke een reus omvalt is het janken en weet niemand hoe dit kon gebeuren.

VW heeft 675.000 medewerkers in de wereld. Al op één plant 25% (is 30.000 man) overtollig is dan is dat waarschijnlijk over het gehele bedrijf zo.
Dus de paniek snap ik wel maar als er dadelijk 675.000 op straat staan omdat de transitie gaat mislukken bij VW dan is het nooit de schuld van de bonden natuurlijk.
 
Zonder enige echte kennis van zaken verwacht ik morgen bij opening 10 tot 15% in de min en sluiting rond de 5% in de min. De daling aan het begin van de dag is voor velen weer een koopmoment waardoor de koers een groot deel herstelt. Wat verwachten jullie morgen te zien?
Met het begin zat ik er volkomen naast maar de eindstand had ik best goed ingeschat 😅
 
  • Like
Reactions: Hbrink