Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Eerlijk gezegd vind ik de schade wel meevallen nadat waarschijnlijk Elon 10% van zijn aandelen heeft gedumpt op de beurs.
Nu is er nabeurs alweer een klein plusje.
Het lijkt er volgens sommige analisten op dat hij dit nog niet gedaan heeft, en dat zijn verkoop nog moet beginnen. Nou ja, het zijn maar korte termijn bewegingen denken we dan maar. Niet te veel kijken…
 
  • Like
Reactions: Maarten
1636538168439.png
 
Ik verwacht nog wel een tweede leg naar beneden. Het zou me niet verbazen als we nog naar 900 gaan. Daarmee is dan de grootste gap in de grafiek gedicht en zijn we aangekomen op een belangrijk uitbraakniveau, dat van de eerdere ATH in januari/februari. Je ziet vaak dat uitbraakniveau's worden teruggetest. De oude weerstand wordt dan steun. Zo ook toen we (pre-split) van de jarenlange weerstand rond 370 naar 960 gingen en vervolgens tijdens de coronacrisis doodleuk weer terugzakten naar die weerstand, om vervolgens sterk op te veren.

Persoonlijk is mijn grootste positie dat ik short 20 puts 950 voor 19 november zit (voor de duidelijkheid: verkochte puts dus). Een positie die ik wekelijks doorrol, naar boven of beneden, ondertussen premie oogstend. Daarnaast ook nog short 15 calls 1450 voor 12 en 19 november en verder nog aandelen waar ik niet te veel naar omkijk.
 
  • Like
  • Informative
Reactions: HWS, Klaas and arri
Kun je daar eens een voorbeeld van geven? Welke nov-26 optie ga je dan naar toe? Ook de 950, in de hoop dat deze hersteld? Of leg je het verlies bij in een lagere optie, bv naar de 750?
Ik wil de daling van de afgelopen dagen geen black swan noemen, dat zijn gebeurtenissen die echt maar 1 keer in een generatie voorkomen.
Maar de kans dat die daling nogmaals voorkomt op korte termijn is natuurlijk erg klein.
En je gaat ook niet wachten met doorrollen totdat de uitoefenprijs bereikt is.
Door bv $100 erboven al door te rollen naar een lagere uitoefenprijs en langere looptijd beperk je je verlies al enorm.