Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben maar weer ingestapt, op 90 dollar (ik was enkele dagen geleden op 113 uitgestapt). Ik hoop het ritje omhoog zo meerdere keren te kunnen beleven....
Beide uitstekend getimed ! Pak je toch ff lekker tussentijds 23,-/aandeel, of heb je de winst geherinvesteerd en je pakket "gratis" uitgebreid?

- - - Updated - - -

Begrijp ik goed dat op de top er nog maar 5% short was, en inmiddels weer 30% ? (Dan mag je de shorters dankbaar zijn Maurice :cool:)
Dus we zijn vooral op nieuwe short-pogingen gedaald en minder op winstnemingen.
Das mooi, is er weer flink wat short-sqeeuze potentieel ontstaan.
Laat ze maar lekker blijven zitten tot gen3, kan de boel dan exploderen.
 
Beide uitstekend getimed ! Pak je toch ff lekker tussentijds 23,-/aandeel, of heb je de winst geherinvesteerd en je pakket "gratis" uitgebreid?

- - - Updated - - -


Begrijp ik goed dat op de top er nog maar 5% short was, en inmiddels weer 30% ? (Dan mag je de shorters dankbaar zijn Maurice :cool:)
Dus we zijn vooral op nieuwe short-pogingen gedaald en minder op winstnemingen.
Das mooi, is er weer flink wat short-sqeeuze potentieel ontstaan.
Laat ze maar lekker blijven zitten tot gen3, kan de boel dan exploderen.

Dat zouden wel erg lange contracten zijn als ze tot gen3 doorlopen.
 
Ik ben op 58 ingestapt en op 92 uitgestapt. Ik denk dat ze een tijdje rond de 100 blijven hangen en dan toch echt een stukje terugzakken. De future earnings zitten er al wel twee keer in verwerkt. Ik zat erin voor de long run, maar toen ze zo snel omhoogschoten, heb ik toch maar verkocht. We shall see:)
 
Dat zouden wel erg lange contracten zijn als ze tot gen3 doorlopen.
Grote hedge-funds kunnen dat toch ook zonder contracten, dacht ik.
Anders er telkens in en uit springen (uiteraard met een short-sqeeuze graag) , met die bewegingen van afgelopen, is ook goed.
Alleen komen we dan wel erg vroeg op astronomische hoogten die voor 99% alleen maar gebaseerd zijn op verwachting en hype.
Waar we nu staan is eigenlijk al idioot, maar je hoort mij niet klagen :smile:

- - - Updated - - -

De future earnings zitten er al wel twee keer in verwerkt.
Tot aan welke toekomst? Model S en X de komende paar jaar, of incl. succesvol gen3?
 
Vond het al jammer dat ik de 52week-low compleet had gemist.
Nu helemaal.

Market open

$ 97.72

Change +0.37 +0.38%
Volume 70,495
Jun 7, 2013 9:40 a.m.
Real time quotes
Previous close $ 97.35
Day low Day high
$96.70 $98.80


Open: 97.94
52 week low 52 week high
$0.00 $114.90
 
117 dollar!
Ik krijg opnieuw een beetje hoogtevrees. Maar deze keer blijf ik nog even zitten (als is mijn vorige move me goed bevallen: verkopen op 113 en enkele dagen later op 90 opnieuw kopen :) )
Ja die was nicely timed van je. M'n broer is vanavond op 117,50 uitgestapt. Pussy inleg, maar wel 250% winst in 6 maanden.
Ik heel wat minder %, door het bijkopen. Blijf vrolijk zitten, voor een hoop jaren.
Maar idioot hoog voor nu is het wel. Ik denk maar: dit is een zeepbel die steeds harder wordt en uiteindelijk veel groter keihard wordt.
 
ik heb vandaag, net voor de bel, mijn call-opties van de hand gedaan, jul20, 100. +115%.

heb nu enkel nog wat puts, sep, 85. voorlopig groot verlies op deze laatste (wat overigens ruimschoots is goedgemaakt door bovenstaande).
als er een correctie aankomt na Q2-resultaten, kan het nog meevallen.

nog even vloeken in de kerk : mijns inziens is TSLA toch zwaar overgewaarderd op dit moment.
ik hou de puts dus nog even bij .
 
Zo zo Dirk, een long straddle. Professionele constructie. Ook nog met verschillende uitoefdata.
Eigenlijk moet je dan wel beide posities tegelijk sluiten ( je oorspronkelijke doel met beide samen is bereikt)
Tenzij je op dat moment vanuit neutrale positie enkel short wilt gaan.
Dan kan je die positie aanhouden.