Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Afgelopen dinsdag zakte de koers on de € 600,- en steeg daarna weer erboven.
Zal dit de nieuwe ondergrens zijn? Zit te twijfelen om nu weer aan te kopen of om het nog een maand aan te kijken.
Dat zou geweldig zijn.
Maar niemand die dat zeker weet.
De koers kan vanaf nu omhoog, maar kan ook nog steeds halveren.
Het dagverloop van gisteren leek heel veel op dat van vrijdag.
en maandag werden we weer teruggefloten.
We zitten nog steeds in een hele duidelijke neerwaartse trend.
 
  • Like
Reactions: SpeedyEddy
Konden we maar een paar jaar vooruit kijken 😄. Ik heb zo'n gevoel dat we dan heel hard lachen om de huidige koers. Ik zit er alleen al zo dik in dat ik dat ik toch maar even niet bij koop op dit moment, alhoewel ik de ruimte er nog wel voor zou hebben.
 
Konden we maar een paar jaar vooruit kijken 😄. Ik heb zo'n gevoel dat we dan heel hard lachen om de huidige koers. (...)
Over vooruitkijken gesproken. In deze zeer uitgebreide post "The Renewables Revolution" #342,884 wordt uitvoerig ingegaan op het toekomstige energieverbruik, Zonne-energie en windenergie, batterijen en de potentie daarin voor Tesla Engergy.
Laatste (not advice) paragraaf van de samenvatting:
Do not sleep on Tesla Energy. It will be way bigger than car hardware if you look out to 2040 and beyond. While estimating with precision is difficult, I see potential for Tesla Energy to be a $10+ trillion business by itself.
 
Afgelopen dinsdag zakte de koers on de € 600,- en steeg daarna weer erboven.
Zal dit de nieuwe ondergrens zijn? Zit te twijfelen om nu weer aan te kopen of om het nog een maand aan te kijken.

Als het bericht in nu.nl correct is, dat hij een groter deel van de aankoop van TWTR wil financieren met eigen geld (lees: verkoop aandelen TSLA), dan zal dat wel een drukkend effect op de koers hebben. Maar het blijft natuurlijk koffiedik kijken wat dat doet t.o.v. alles wat de koers doet opdrijven.
Ik houd vast aan 'time in the market beats timing the market'.
 
  • Like
Reactions: SpeedyEddy
Ik verwacht (en speculeer op, as always;onderwijl de aandelen gewoon houdend) een korte uptrend, niet snel maar gestaag naar de zone $820-830. Dan wordt het een gevecht net als we zojuist op de bodem zagen. Nasdaq veert in dezelfde tijd op richting 13.000 of een tikje daarboven. 10Y Yield naar 2,36% (daarom ook Nasdaq omhoog; DCF) . Allemaal gebaseerd op TA overigens en niet op fundamentals:
Macro kan ondertussen veel invloed hebben. Potentieel nog steeds veel slecht nieuws in aantocht.
 
  • Informative
Reactions: Hbrink
het gaat gelukkig al flink de goede kant op ondertussen, iets meer dan een bearmarketrallye. 1/3 van het gemiddeld dagvolume is in 3 kwartier verhandeld, dus lijkt een shortsqueeze in de maak. Ik verwacht dat persoonlijk overigens niet want ik denk: de shorters verkopen vanaf deze koers juist meer dan dat ze kopen, rekening houdend met het later hervatten van de downtrend. FUD is ook ineens weg, dus men pikt een graantje mee.
 
  • Informative
Reactions: Hbrink
Je kan het altijd proberen, maar de huidige koers in 700+ <grin>

Wat mij betreft naar de 1000 en dan splitsen ...

Maar ik lees goed wat er geschreven wordt (@SpeedyEddy ) en ik vraag mij af of ik toch niet een deel op ca 850 moet verkopen en dat geld in portefeuille houden voor als er nog een dip komt.
 
Je verwacht dus dat het nog zal zakken omdat shorters zullen verkopen. Helaas duurt het langer dan verwacht voor de giro om me storting te verwerking. Nu maar afwachten wat er morgen gebeurt. Vind zelf €600,- een mooi bedrag.
Als we na de tussentijdse stijging weer onder de 650 komen gaan we mogelijk de 5 ook nog wel zien en als alles instort is zelfs 350 mogelijk.
Dat ik niks verkoop zegt genoeg over de kans die ik daarin zie. In juni moet de agenda voor de aandeelhoudersvergadering worden uitgebracht en de officiële aankondiging van de stocksplit (vergroten van het aantal aandelen gaat daaraan vooraf en dat kan alleen de AVA besluiten) kan zomaar een knaller omhoog geven. Never a duel moment with #TSLA. Maar ondertussen hebben we behoorlijk zitten zweten. De grootste daling die ik ooit had meegemaakt was 40% (en dat voorbeeld noemde ik ook altijd als mensen mij om advies vroegen: Als je het geld binnen 5 jaar nodig hebt moet je dat sowieso niet beleggen maar met Tesla moet je zelfs van een 40% daling niet zenuwachtig worden. Ik kan daar nu 50% van maken). Het is na zo'n daling wel zodat we nu bij dichter bij de bodem dan bij de top zitten en het leuke is dat Tesla altijd 2x zo hard beweegt als de QQQ. Dus het is al een soort turbo als aandeel.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: maarten.claes