Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Lees de krant eens. Het is oorlog.
Denk dat we nu in de wereld de reactie krijgen op de situatie die al van in maart bezig is. Door de vele bots die eerst bleven doorhandelen zonder ervaring met zo een situatie, is er een half jaar vertraging op de reactie van de ekonomie.
De ERP systemen blijven gewoon doorbestellen op basis van de historiek van voor de oorlog. De vertraging gaat pas top down door de supply chain nadat de respectievelijke orderboeken slinken. Voor de insiders: een omgekeerd bullwhip effect. Komt daarbij de tegenreactie op de onderdelen en grondstoffenschaarste van tijdens Corona, waardoor er eerst nog een backlog was in het orderboek en men overreageerde in reservevoorraden. Onderdelenleveranciers bleven dus nog lang veel orders krijgen. De koopkracht van de bevolking bleef intact, mede door de mindere uitgaven tijdens corona die voor een spaarpotje zorgden. Dat begint nu drastisch om te keren, koopkracht daalt, fabrieken gaan moeten sluiten, er komt een standstill in de consumptie.

Idem voor de beursrobots. Die gingen eerst nog door op basis van hun database die per definitie enkel het verleden, zonder oorlog bevat. Geleidelijk zijn die ondertussen manueel bijgestuurd en dat geeft een zichzelf versterkend effect.
Ik lees geen kranten.
Maar je uitleg verklaart een hoop. Dankjewel. Ben nog aardig leek in vergelijking met sommige hier. Daarom vind ik het zeer interessant om de reacties te lezen en de termen op te zoeken. Al aardig wat opgestoken. Maar ik zie mogelijkheden om de gemiddelde aankoop prijs te verlagen mocht het wel zakken onder de €260,-.
 
Er zijn toch ook andere vormen van informatie dan de krant. Dit forum, youtube, RTL Z en onderbuik gevoel. En denk dat beleggen beter is dan meespelen met de Lotto. Echter hoef je maar 1 keer de Lotto te winnen.
Mocht je een paar aanraders hebben voor info. Dan hoor ik dat graag. Vind “Focuss op Financiën” op youtube ook erg informatief.
 
  • Like
Reactions: Krisja

Goed, maar geen blow-out. Q4 moet hem worden dan 😉
1664733344927.png

Nou ja, 50% groei bij een miljarden omzet, je ziet het niet iedere dag voorbij komen.
 
  • Like
Reactions: Nick-m and Klaas
Zoals ik al zei nog een daling (en nu dan ook "met een reden" voor de TeslaQ), dus doe er je voordeel mee, dit soort kortingen is nog hooguit 11 dagen geldig als je het mij vraagt. Zelf (nog wel iets te duur) weer voorbeurs wat ingeslagen op iets onder 255. More to come, macro is er ook nog wat onrust te verwachten. Een beetje droog kruit heb ik achtergehouden. 250 was de laatste Gap-up, dus heel veel lager zou het niet hoeven om het technisch af te ronden. Vanmiddag maar weer eens wat ATM puts schrijven (heb momenteel zo goed als niks aan bullish opties uitstaan, de geschreven calls van vorige week op AMZN NFLX en RIVN doen het goed (GM vrijdag al met veel winst gesloten). Zodra deze + 75% aantikken gaan die eruit. Dan ga ik mij weer alleen op $TSLA en $TSLA-opties concentreren (langzaam opbouwend puts schrijven en daarmee aandeel-aankopen financieren))
[Edit] Fear greed 17, dus het kan lager, Vix was vrijdag ook nog te laag om een capitulatie te oormerken. Kortom, echt nog more to come, even doorbijten nog en waar mogelijk aandelen plussen (Mijn actie, geen advies!!!!)
 
Last edited:
Zoals ik al zei nog een daling (en nu dan ook "met een reden" voor de TeslaQ), dus doe er je voordeel mee, dit soort kortingen is nog hooguit 11 dagen geldig als je het mij vraagt. Zelf (nog wel iets te duur) weer voorbeurs wat ingeslagen op iets onder 255. More to come, macro is er ook nog wat onrust te verwachten. Een beetje droog kruit heb ik achtergehouden. 250 was de laatste Gap-up, dus heel veel lager zou het niet hoeven om het technisch af te ronden. Vanmiddag maar weer eens wat ATM puts schrijven (heb momenteel zo goed als niks aan bullish opties uitstaan, de geschreven calls van vorige week op AMZN NFLX en RIVN doen het goed (GM vrijdag al met veel winst gesloten). Zodra deze + 75% aantikken gaan die eruit. Dan ga ik mij weer alleen op $TSLA en $TSLA-opties concentreren (langzaam opbouwend puts schrijven en daarmee aandeel-aankopen financieren))
[Edit] Fear greed 17, dus het kan lager, Vix was vrijdag ook nog te laag om een capitulatie te oormerken. Kortom, echt nog more to come, even doorbijten nog en waar mogelijk aandelen plussen (Mijn actie, geen advies!!!!)
Leuk om dit optimisme te lezen. Ik vind het niet halen van de verwachte Q3 deliveries wel verontrustend ondanks de verklaring die hiervoor gegeven wordt door Musk. Het aandeel is zo hoog gewaardeerd dat de verwachtingen minstens gehaald maar eigenlijk overtroffen moeten worden. Voor Q4 staat een nog veel hogere delivery verwachting.
 
Leuk om dit optimisme te lezen. Ik vind het niet halen van de verwachte Q3 deliveries wel verontrustend ondanks de verklaring die hiervoor gegeven wordt door Musk. Het aandeel is zo hoog gewaardeerd dat de verwachtingen minstens gehaald maar eigenlijk overtroffen moeten worden. Voor Q4 staat een nog veel hogere delivery verwachting.
Kunnen we echt nog van een hoge waardering spreken als we zo ver van ATH zitten?
 
The Accountant heeft zijn prognose van de cijfers bijgewerkt:


BDE3B455-7F19-4918-9E48-30C2D309F5A8.jpeg


Credits the Accountant. Op basis van de cijfers is het aandeel TSLA eerder ondergewaardeerd.