Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Die -9% van maandag vind ik nog steeds excessief, het zou mij niets verbazen als Musk daar achter zat. Laten we het hopen, want anders gaat er nog veel verkocht worden.
Via het Engelsstalige deel kwam ik deze tweet van Elon nog tegen waarin gesuggereerd wordt dat hij alleen hoeft te verkopen als er equity partners wegvallen... Als die niet zijn weggevallen dan hoeft er mogelijk ook niets te worden verkocht?

 
Papafox suggereert dat Elon gisteren mogelijk heeft verkocht….

(….)
Wednesday was similar to Monday in character but with some important differences. Percent of selling by shorts was low on Wednesday, as was the quantity of trading in the 4pm closing cross: 1.6M shares on Wednesday v. 4.2M on Monday. TSLA's reaction to the rise of QQQ in the afternoon might have suggested manipulations underway if volume was low and manipulation indicators were high, but such was not the case. I'm therefore inclined to believe that some entity was selling heavily on Wednesday, and I open my mind to the possibility that it could be Elon
(….)
 
Papafox suggereert dat Elon gisteren mogelijk heeft verkocht….

(….)
Wednesday was similar to Monday in character but with some important differences. Percent of selling by shorts was low on Wednesday, as was the quantity of trading in the 4pm closing cross: 1.6M shares on Wednesday v. 4.2M on Monday. TSLA's reaction to the rise of QQQ in the afternoon might have suggested manipulations underway if volume was low and manipulation indicators were high, but such was not the case. I'm therefore inclined to believe that some entity was selling heavily on Wednesday, and I open my mind to the possibility that it could be Elon
(….)
Tja... Could be. Maar could be not kan ook :)
 
Net toch maar weer pluk bijgekocht op $235,04. Zou ik een keer dicht op de bodem zitten?
He, Ik deed het zelfs beter dan Gary Black! 😉
 

Attachments

  • 8667A0AD-EA68-4242-A1A6-81114571CCB5.jpeg
    8667A0AD-EA68-4242-A1A6-81114571CCB5.jpeg
    133.2 KB · Views: 47
Twitter wou een "korting" geven op de aankoop waar bepaalde voorwaarden aan verbonden waren. Musk kon zich niet vinden in deze voorwaarden waardoor hij de volle pot gaat betalen. tegen 28/10 zou de deal moeten geregeld zijn. momenteel is het eventuele proces verplaatst naar november...

interessant inzicht in de S&P rating upgrade.
 
Last edited:
Veel zal inderdaad afhangen met wat hij er mee van plan is maar ik heb er ook mijn twijfels bij.
Het blijft natuurlijk Musk. Misschien heeft hij een briljant plan gekregen en heeft hij z’n kar gedraaid
hoewel het daar wss weinig mee te maken zal hebben.
Origineel was ie lastig dat zijn vriendjes van het rechtse BabylonBee en Jordan Peterson van Twitter geband waren omwille van discriminaire posts, en Twitter kopen ging natuurlijk dat kunnen oplossen.

Nu verkoopt ie het alsof ie van Twitter een WeChat gaat maken, waar je in China alles mee kan (chatten, social media, betalen) maar zitten we in het Westen te wachten op een Facebook 2.0, terwijl betalen in Facebook 1.0 al nooit wat werd?

Maar da's misschien iets meer voor het Elon Musk topic, en niet zozeer het TSLA aandelen topic.
 
  • Like
Reactions: JanG007
Die 220 die ik eerder vermeldde zou wel eens echt de bodem kunnen gaan worden (ook mogelijk binnen mijn eerder hier geposte "mother of all Wedges" waarvan ik een update (met de werkelijke koersen tot en met vandaag)herhaal. Die is nog steeds intact. Of we de doorbraak boven de dalende groene lijn nog begin januari gaan zien wordt met de recente dalingen wel steeds twijfelachtiger. Als we zo hard blijven dalen als nu is een koers van 216 net op de groene lijn omhoog zelfs nog mogelijk. Die lijn, die we dus hooguit intraday nog zouden mogen kruisen.. Wat een dompers. Maar ja het banenrapport vandaag was iets te positief om een spoedig einde aan de renteverhogingen in te gaan luiden. Inflatie loopt op en dat gaat een keer ook Tesla een beetje pijn doen. (Dan zal er een paar procent van de productprijs af moeten, maar voorlopig zeker niet zoveel als 18%, wat de nettowinst nog altijd is). Ik denk dat ze nog wel een maand of 4 gemiddeld aan backlog hebben, dus voorlopig is dat niet aan de orde. Macro zie ik nog weinig positiefs, de onroerend-goed-crash moet nog in volle omvang komen.
Maar Tesla gaat de komende 6 maanden nog uitstekende winsten noteren, dus relatief beter gaan doen dan de markt en dat zie je de laatst weken al een beetje op de twitter-sjit na. Na het upgraden als investment-grade door S&P (weldra zal Moody's volgen) zullen institutionele beleggers geleidelijk aan gaan instappen, zeker op dit soort koersen.
Schermafbeelding 2022-10-07 om 16.30.20.png