Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik denk niet dat het zo werkt. De rating is een verplichting voor een bedrijf dat zijn obligaties bij institutionele beleggers kwijt wil. Dan volgt een audit en de rating. Dat is idd betalend. Het is logisch dat de rating niet kan 'gekocht' worden. Het zou het systeem alle credibiliteit doen verliezen. Omgekeerd moet de auditor zijn rating verantwoorden. Te weinig betalen voor andere diensten wordt niet als argument aanvaard. Dat lijkt me eerder het excuus van wie vindt een te lage rating te krijgen.
Heb je de film The Big Short ooit gekeken, daar zie je hoe eerlijk de rating bureaus zijn
 
Als je liefde voor het Openbaar Vervoer hebt, hoef je toch niet te blijven zitten als je halte bereikt is?

We zien toch allemaal dat er mondiaal slecht weer aankomt? Op grond van die weersverwachting trek je de schoorlijnen van de tent strak, maak je boel aan kant en kies je een plek van waaruit je hoopt dat je in comfort het zwerk kunt aanschouwen.

Hoe groot ook mijn vertrouwen in Tesla, ik ben dus al een tijdje uitgestapt. Om monter weer in te kunnen stappen als het opklaart. Niet moeilijk doen.
 
Als je liefde voor het Openbaar Vervoer hebt, hoef je toch niet te blijven zitten als je halte bereikt is?

We zien toch allemaal dat er mondiaal slecht weer aankomt? Op grond van die weersverwachting trek je de schoorlijnen van de tent strak, maak je boel aan kant en kies je een plek van waaruit je hoopt dat je in comfort het zwerk kunt aanschouwen.

Hoe groot ook mijn vertrouwen in Tesla, ik ben dus al een tijdje uitgestapt. Om monter weer in te kunnen stappen als het opklaart. Niet moeilijk doen.
Als je liefde voor het Openbaar Vervoer hebt, hoef je toch niet te blijven zitten als je halte bereikt is?

We zien toch allemaal dat er mondiaal slecht weer aankomt? Op grond van die weersverwachting trek je de schoorlijnen van de tent strak, maak je boel aan kant en kies je een plek van waaruit je hoopt dat je in comfort het zwerk kunt aanschouwen.

Hoe groot ook mijn vertrouwen in Tesla, ik ben dus al een tijdje uitgestapt. Om monter weer in te kunnen stappen als het opklaart. Niet moeilijk doen.
Helemaal waar. Nog voordat ik all-in ging voor de split werd al gezegd “ na de vorige split was het ook niet hoesana”.
Dus had al verwacht dat het na de top wel wat ging zakken. Toen al het slechte economische nieuws wat het nog verder liet zakken. Ik had beter moeten weten. Echter ervaring doe je op met vallen en op staan. En nu… verkoop je dan toch alles of hoop je elke keer de bodem te hebben bereikt.
Voor mij geld het laatste. En dan maar bijkopen om het gemiddelde omlaag te trekken.
Met elke post van bijv. Speedyeddy of wouter lees ik aandachtig in de hoop dat ze het goed voorspellen. Of er een les kan uit trekken.
Het voelt voor mij als de crypto fall van 2019. Daar kwam ik na 2 jaar weer bovenop met mooie cijfers.
Echter in die 2 jaar was het alleen flink rood.
Nou zie ik Tesla toch wel sneller omhoog gaan na de €260 in minder dan 2 jaar.
 
Beide scenario's zijn mogelijk.
- FED blijft Quantitative Tightening uitvoeren (zie ook de laatste CPI) en de hele markt blijft dalen met veel bedrijfsleed
- FED gaat het beleid omdraaien en alles schiet omhoog maar de inflatie kan weer oplopen.

Kijkende naar Tesla, Altman Z staat hierboven al. Dan heeft Tesla in elk geval een goede basis om in te investeren. Gister een buy op 205 neergezet en in het laatste uurtje heb ik Tesla aandelen bijgekocht. Zo ga ik bij verdere daling steeds wat bijkopen. Tenslotte weet ik ook niet of we al in het dal zijn.

Mijn hoop en verwachting is dat Tesla wel gaat stijgen gezien de verkoopcijfers en zeker ook in Duitsland.
Daarbij ga ik ook uit van de buyback nu het aandeel erg laag staat.
 
Last edited:
Laat ik een aanvullende vraag stellen aan de Tesla volgers: Wat verwacht je, gaat Tesla de komende maanden stijgen of nog verder dalen? Graag onderbouwen waarom wel, waarom niet. Ben heel benieuwd.
Is IMO de verkeerde vraag die je zelf al hebt beantwoord in je post daarvoor. TSLA beweegt nu voornamelijk mee met de markt.

Buiten dat zie ik de Twitter overhang nu als grootste negatief voor TSLA.

Een blow-out Q3 earnings call en duidelijkheid over Twitter zou een stijging kunnen geven maar in deze macro-economische en geopolitieke shitshow…

Ik heb de mazzel dat ik in ‘17 al ingestapt ben en enigszins gehard ben in de TSLA rollercoaster. In die tijd leed het bedrijf nog elk kwartaal verlies en zaten we volop in het drama van de Model 3 ramp.

Wat hiervoor al gezegd is, het bedrijf heeft er nog nooit zo goed voorgestaan. Ik blijf zeker bij deze prijs bijkopen als ik kan. Een tijdspanne van een paar maanden zal waarschijnlijk te kort zijn om echt grote sprongen in de SP te zien maar wie weet.

Wat de Q3 earnings betreft:


Zo’n beat van WS estimates zou normaliter echt wel wat moeten doen maar nu ben ik er niet zeker van.
 
Last edited:
Wanneer je belegt met een tijdshorizon van 5 tot 10 jaar met geld dat je zo lang niet nodig hebt, dan zijn die korte termijn TSLA fluctuaties minder belangrijk.

De verontruste toonzetting in sommige posts hier en op het Engelstalige deel is wel een voorwaarde voor het bereiken van de bodem. Achteraf blijkt telkens dat de meest sombere berichten op de bodem gepost worden.
 
  • Like
Reactions: Nick-m and JanG007
Toch vreemd, met al die positieve cijfers uit de tabel, dat de rating agencies zich zo verkijken op Tesla. Nochtans zijn dat experten met zicht op alle informatie. Zou er dan toch een risico zijn dat zij wel en de opstellers van de tabel niet zien?
Heb je zelf een verklaring voor die lage rating van de Moody's et al.?
"They sell ratings for fees". De quote die tijdens de huizencrisis in 2008 over hun werd gezegd wanneer men vroeg naar de rating van waardeloze CDO die als AAA te boek stonden.
 
  • Like
Reactions: RobsEV
Maar jongens, je kan bij de koers van Tesla toch niet spreken van een 'vrije val'? Ik bedoel, de gehele markt zakt en Tesla beweegt altijd heftige tov de markt.

Koopkans??
1/3 eraf op een maand komt toch aardig in de buurt.
TSLA zit ondertussen in heel wat trackers en ETF en indexfondsen. Het aandeel is daardoor de speelbal van de waan van de dag en van de economische realiteit.
Geef me 1 fundamentele reden waarom de algemene beurs, ik spreek niet over TSLA, nu hoger zou moeten staan dan net voor de Coronacrisis.
Ik kan er enkele bedenken waarom we aanzienlijk lager zouden moeten staan. Iets met rente en oorlog en energie en internationale spanningen. En vooral het niet meer interveniëren door de centrale banken. Er is dus nog een weg te gaan.
 
Ik ben bang dat wanneer de cijfers Q3 goed zijn, dit als niet belangrijk wordt beschouwd.
Ze zullen kijken naar de toekomst.
Is de demand wel zo goed? in China waarschijnlijk niet. In de Us het laatste kwartaal waarschijnlijk niet. In europa weet ik het ook zo net niet omdat de electriciteit prijzen ook 3 tot 4 keer zo duur zijn geworden.
Mijn gevoel zegt dat we blijven dalen totdat de amerikaanse beursen eindelijk steun zullen vinden op veel lager niveau.
Maar wie ben ik, ik weet net zoveel als de meeste anderen op dit forum (helemaal niets)
Ondertussen verdwijnt ons geld heel snel en durven we niet uit te stappen omdat zodra we dit doen, de beurs weer opveert.
Zijn we in de : Fear fase, Desperation Fase, of de paniek fase?
Welke fase we ook zijn, we zijn nog niet in de capitulation fase.
We hebben dus blijkbaar nog wat te gaan.

1665858551269.png
 
Ik ben bang dat wanneer de cijfers Q3 goed zijn, dit als niet belangrijk wordt beschouwd.
Als we zien hoe lang de beurs de negatieve wereldsituatie als ‘niet belangrijk’ beschouwd heeft, dan zou dat inderdaad kunnen.
Veel handel gebeurt door bots, het is moeilijk om ze iets anders belangrijk te laten vinden dan technische analyse. Een oorlog kan je niet in bits and bytes uitdrukken.
De mensen die nog enige impact hebben (en die de vooorstellen van de bots bewaken) weten dat ook en zijn meer en meer geneigd om de bots te volgen (ze weten immers dat alle bots in de wereld hetzelfde ‘denken’). Je zal maar (ogenschijnlijk terecht) afgebouwd hebben toen de oorlog in februari uitbrak, terwijl de beurs nog 6 maand door ging alsof er niets aan de hand is. Dan ben je wellicht ontslagen als broker.
Hetzelfde geldt immers voor de business. Grondstoffenbestellingen en zelfs productie lopen via de forecadt van ERP systemen. Die voorspellingen zijn op 24 februari niet gewijzigd. Meer nog door de coronaschaarste de jaren er voor was er neiging om meer te bestellen.
 
Als we zien hoe lang de beurs de negatieve wereldsituatie als ‘niet belangrijk’ beschouwd heeft, dan zou dat inderdaad kunnen.
Veel handel gebeurt door bots, het is moeilijk om ze iets anders belangrijk te laten vinden dan technische analyse. Een oorlog kan je niet in bits and bytes uitdrukken.
De mensen die nog enige impact hebben (en die de vooorstellen van de bots bewaken) weten dat ook en zijn meer en meer geneigd om de bots te volgen (ze weten immers dat alle bots in de wereld hetzelfde ‘denken’). Je zal maar (ogenschijnlijk terecht) afgebouwd hebben toen de oorlog in februari uitbrak, terwijl de beurs nog 6 maand door ging alsof er niets aan de hand is. Dan ben je wellicht ontslagen als broker.
Hetzelfde geldt immers voor de business. Grondstoffenbestellingen en zelfs productie lopen via de forecadt van ERP systemen. Die voorspellingen zijn op 24 februari niet gewijzigd. Meer nog door de coronaschaarste de jaren er voor was er neiging om meer te bestellen.
Vorige post werd ook de term bots gebruikt en 6 maanden. Is het zo dat bots veelal laat reargeren op gebeurtenissen? Ik zou best begrijpen dat op ETFs bots handelen maar op losse aandelen. De koers dalingen van de afgelopen tijd waren toch gerelateerd aan slecht nieuws? Twitter deal, Elon tweets etc. De slechte macro economie was toen al even bezig. Ik probeer de link te leggen tussen flinke dalingen en de bots? Want als Elon een positieve tweet doet dan stonk. Omhoog met de koers.
Om het anders te zeggen. Als de oorlog stopt en het gaat weer beter dan zou pas 6 maand later de bots zich daar op aanpassen?
 
De markt heeft stabiliteit nodig punt.
Ik zou best begrijpen dat op ETFs bots handelen maar op losse aandelen.
Jij had toch met crypto gespeeld? Toegegeven, bij (vele) crypto was het volume laag dus makkelijker te beïnvloeden. Ik zat ooit in een groepje van mensen waar we ooit hebben onderzocht of we bots konden beïnvloeden en dat werkte best aardig, je zag redelijk snel resultaat. (Je moest er wel wat insteken maar in the end positief onder de streep)

Meeste bots werken met TA maar eventueel ook met socials info en kunnen bewegingen uitvergroten en versnellen. Het zal ook van de kwaliteit van de code afhangen uiteraard wat de resultaten en exacte gedragingen zijn en welke parameters mee worden opgenomen maar je kan er prat opgaan dat bepaalde technische events, bewegingen in gang zetten.
 
  • Informative
Reactions: Nick-m