Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Leuk om te lezen dat je op de crypto markt het lukte om bots te beinvloeden. 😁. Het hangt dus van veel factoren af hoe een bot/programma zich gedraagt met de informatie die zich voordoet. Echt kreeg ik de indruk van Phil V zijn post dat deze nogal laat reargeren.

Heeft hij ook wel een punt want het hangt veelal met het volume af. ETH kon je zelf ook moeilijk beinvloeden als niet whale maar goed dat is voor een andere draad.
 
Er bestaan toch criteria voor de verschillende ratings. Denk je nu echt dat Tesla een te lage rating zonder onderbouwing zou laten passeren?
"They sell ratings for fees". De quote die tijdens de huizencrisis in 2008 over hun werd gezegd wanneer men vroeg naar de rating van waardeloze CDO die als AAA te boek stonden.

Toen Tesla goede ratings nodig had om geld aan te trekken voldeed men absoluut niet aan de criteria en wilde men daar ook geen geld aan verspillen.
Nu hebben ze zo goed als de beste criteria voor de ratings en hebben ze deze niet nodig om geld aan te trekken om een goede rating te hebben.

Geld verspillen aan iets wat dubieus is en ook nog eens niets bedraagt aan de business is dan ook niet iets wat je zou moeten najagen.

De rating agencies hebben geen harde criteria voor de ratings en worden op dat gebied dus ook niet gecontroleerd door SEC/FED cs.
Precies en daarom komen ze er mee weg.
 
  • Funny
Reactions: fivari
Laat ik een aanvullende vraag stellen aan de Tesla volgers: Wat verwacht je, gaat Tesla de komende maanden stijgen of nog verder dalen? Graag onderbouwen waarom wel, waarom niet. Ben heel benieuwd.
De markt is op dit moment heel volatiel en irrationeel.
Dus een voorspelling voor die periode is puur speculatie en veel te kort.

Er zijn er die schreeuwen dat ze het weten en als het achteraf niet klopt dan hoor je ze niet en als het wel klopt kloppen ze zich op de borst van zien je wel.
 
De markt is op dit moment heel volatiel en irrationeel.
Dus een voorspelling voor die periode is puur speculatie en veel te kort.

Er zijn er die schreeuwen dat ze het weten en als het achteraf niet klopt dan hoor je ze niet en als het wel klopt kloppen ze zich op de borst van zien je wel.
Meer kan je daar inderdaad niet over zeggen.
Wat Tesla de komende weken/maanden zal doen is volledig afhankelijk van de markt, zoals bij de meeste aandelen op dit moment. Behoudens een (korte) stijging/daling door het resultatenseizoen. Het is niet dat Tesla nu als enige plots naar ATH's gaat stijgen.
 
Zijn we in de : Fear fase, Desperation Fase, of de paniek fase?
Schermafbeelding 2022-10-17 om 11.18.15.png


[Edit]En de VIX loopt alweer op, maar zoals Theo zegt (en ik eerder): nog geen capitulatie. Als ik de stemming hier zo lees zitten we er dichtbij dat er gecapituleerd wordt (ook door enkelen op het forum) en dat is wel een belangrijke indicator van de bijna-bodem, als believers "don't believe anymore". Vermoedelijk zal de Nasdaq echt eerst de 10.000 moeten doorkruisen. Geopolitiek, onroerend goed kan het nog veel erger maken dan dat (en dan hebben we vermoedelijk andere zorgen dan de koers van $TSLA alleen) . Fear&Greed<16, Vix>40 Nasdaq < 10.000. Dan ga ik weer nieuwe put-opties schrijven. Ik gebruik de oplevingen van deze week (mochten die komen) om geschreven puts die binnen een half jaar aflopen langzaamaan te sluiten (vrijdag al een deel met verlies gesloten, niet erg, want vanaf de bodem zal het andersom zijn, ik denk zelfs over het kopen van far OTM calls* zodra het aandeel nog ver onder mijn verwachting gezakt is, denkend aan de successen van Dave Lee, Emmett Peppers. Overigens denk ik zelf nu dus aan een beperkte daling naar hooguit 180, als we niet heel rap de 216 weer doorkruisen.
*Die calls zullen overigens nooit heel goedkoop zijn, omdat iedereen zo langzamerhand de potentie (=het risico van een gigantische stijging in relatief korte tijd) wel zal kennen.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Maurice1 and Nick-m
Degene die dit weet zit niet op dit forum maar ligt ergens op een wit zandstrand omringd door 10 knappe vrouwen, of mannen.
Ik wil niets insinueren maar binnenkort vertrek ik naar mijn appartement aan een tropisch zandstrand waar ik het grootste deel van de winter zal verblijven. 😇 Ik ga mij echter niet laten omringen door 10 dames omdat dit teveel jaloezie/nijd/achterklap/ruzie veroorzaakt. Vraag mij niet hoe ik dat te weten gekomen ben...🤕

Ik heb wel een kooporder openstaan aan 201,- $. Niet omdat ik weet wat de koers zal doen, maar omdat ik van plan was om bij te kopen indien de koers nog eens onder de 600,- $ (pré-split) zou dalen.
 
  • Like
  • Funny
Reactions: Enzo63 and Klaas
De markt is op dit moment heel volatiel en irrationeel.
Dus een voorspelling voor die periode is puur speculatie en veel te kort.

Er zijn er die schreeuwen dat ze het weten en als het achteraf niet klopt dan hoor je ze niet en als het wel klopt kloppen ze zich op de borst van zien je wel.
Ik kan perfect de koers van 6 maanden geleden voorspellen.
 
Zijn er hier nog optie-experts die in Tesla beleggen dmv opties? Heb net even naar de prijzen gekeken en lijkt me ook leuk om wat constructies in Tesla aan te gaan.
Mandatory link naar het engelstalige options draadje, of toch het verkopen van opties.

Selling TSLA Options - Be the House

Ik weet niet of er hier tussen zitten die opties kopen.
 
  • Like
Reactions: Nick-m