Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Zijn er hier nog optie-experts die in Tesla beleggen dmv opties? Heb net even naar de prijzen gekeken en lijkt me ook leuk om wat constructies in Tesla aan te gaan.
Ik schrijf alleen put opties (de aandelen hebbende, houdende+ uitbreidende en overweeg bij een onverhoopt zeer sterke daling eenmalig een bergje goedkope calls te kopen). Ik noem mezelf geen expert, maar qua opties een absoluut risico-nemende trader).
Ik koop normaal nooit opties, omdat de tijd je grootste tegenstander is. Gebeurt er weinig met je aandeel, ben je je geld kwijt. Bij Tesla is het eigenlijk te onvoorspelbaar (en kost het dus vrij veel premie) om serieus geld te verdienen. Ik ontvang liever die vette premies en ga uit van stijging, zeker vanaf deze niveaus.
 
Zijn er hier nog optie-experts die in Tesla beleggen dmv opties? Heb net even naar de prijzen gekeken en lijkt me ook leuk om wat constructies in Tesla aan te gaan.
Wat is de concrete vraag?

Ik schrijf (verkoop) bijna ook uitsluitend TSLA opties . Vrijdag rond sluiting beurs nog een 'paar' aandelen toegewezen gekregen door geschreven opties expiratiedatum 2024. Het kwam mij goed uit dat ik deze aandelen vandaag bij beursopening met winst van de hand kon doen.
 
Last edited:
Wat is de concrete vraag?

Ik schrijf (verkoop) bijna ook uitsluitend TSLA opties . Vrijdag rond sluiting beurs nog een 'paar' aandelen toegewezen gekregen door geschreven opties expiratiedatum 2024. Het kwam mij goed uit dat ik deze aandelen vandaag bij beursopening met winst van de hand kon doen.
Dat moet je mij even verduidelijken.
Vrijdag dus put-contract toegewezen gekregen met expiratie in 24 en deze aandelen vandaag terug met winst kunnen verkopen?
Ik dacht dat contracten zo ver weg enkel zeer diep ITM toegewezen werden... dat moet dan toch een hoge strike geweest zijn tov huidige koers en deze dan nu verkocht hebben met winst, dat lijkt me vreemd... of heb je een call er op geschreven?
 
Dat moet je mij even verduidelijken.
Vrijdag dus put-contract toegewezen gekregen met expiratie in 24 en deze aandelen vandaag terug met winst kunnen verkopen?
Ik dacht dat contracten zo ver weg enkel zeer diep ITM toegewezen werden... dat moet dan toch een hoge strike geweest zijn tov huidige koers en deze dan nu verkocht hebben met winst, dat lijkt me vreemd... of heb je een call er op geschreven?
Ik bedoel winst ten opzichte van vrijdag avond toen de optie nog in takt was. Het ongerealiseerd verlies op de geschreven optie was er reeds (als ook de ontvangen premie) en als geen sprake was geweest van een toewijzing was dat ongerealiseerd verlies er ook nu nog steeds.

Nu die aandelen relatief gunstig verkocht zijn ten opzichte van de slotkoers vrijdag avond kan ik het spelletje herhalen door opnieuw diezelfde optie weer te schrijven. Maar ik wacht nog even op een dip deze week.
 
Last edited:
Dat moet je mij even verduidelijken.
Vrijdag dus put-contract toegewezen gekregen met expiratie in 24 en deze aandelen vandaag terug met winst kunnen verkopen?
Ik dacht dat contracten zo ver weg enkel zeer diep ITM toegewezen werden... dat moet dan toch een hoge strike geweest zijn tov huidige koers en deze dan nu verkocht hebben met winst, dat lijkt me vreemd... of heb je een call er op geschreven?
Goeie vraag.

Het lijkt mij heel sterk dat iemand die put opties met einddatum 2024 bezit overgaat tot uitoefening. Dan ben je dief van je eigen portemonnee.
 
  • Like
Reactions: ebullio
Ik schrijf alleen put opties (de aandelen hebbende, houdende+ uitbreidende en overweeg bij een onverhoopt zeer sterke daling eenmalig een bergje goedkope calls te kopen). Ik noem mezelf geen expert, maar qua opties een absoluut risico-nemende trader).
Ik koop normaal nooit opties, omdat de tijd je grootste tegenstander is. Gebeurt er weinig met je aandeel, ben je je geld kwijt. Bij Tesla is het eigenlijk te onvoorspelbaar (en kost het dus vrij veel premie) om serieus geld te verdienen. Ik ontvang liever die vette premies en ga uit van stijging, zeker vanaf deze niveaus.
Ik heb in ieder geval het idee dat je weet waar je mee bezig bent :).

Aan de andere kant, sec put opties schrijven? Brrrrr :)
 
Met de goeie resultaten en stijging van Netflix is er inderdaad wel wat optimisme voor vandaag. Maar het gebeurt vaker dat na earnings TSLA even een duik neemt owv profit takers ("sell the news").

Gisteren:
1666158794961.png

Misschien een kentering na de afgelopen dagen:
1666158886723.png
 
Met de goeie resultaten en stijging van Netflix is er inderdaad wel wat optimisme voor vandaag. Maar het gebeurt vaker dat na earnings TSLA even een duik neemt owv profit takers ("sell the news").
Inderdaad, bij Tesla is het 90% van de tijd "buy the rumor and sell the news", door ons kenners meestal niet in lijn met de fundamentals, dus nu er geen buy the rumor is, hoop ik dientengevolge ook op geen sell the news. Maar dat zal we weer niet kloppen. Hoe dan ook, ik zit fully loaded bullish.
 
  • Like
Reactions: Maurice1 and Klaas
Ik heb me er niet in verdiept maar het zou natuurlijk een stunt zijn als Elon bekend maakt voor 5 miljard aan aandelen, onderhands en passend binnen de regels die daar vast voor bestaan, aan Tesla verkocht te hebben (of zulks te gaan doen) ter financiering van het restant voor de twitterdeal waarmee we twee vliegen in 1 klap slaan, Twitter overhang zonder koersdaling foetsie en los daarvan weer een paar procent hogere aandelenwaarde (tegengestelde van verwatering). Ik denk dat dit wel wat voetangels en -klemmen zal hebben en geen zin om me erin te verdiepen. Maar wat als dat zou mogen... En als het mag, dan ligt het wel heel erg voor de hand. Als we dan ook nog een dubbele EPS tov schattingen van analisten zouden hebben door een meevaller, die dan uit de ZEF-credit of stationaire energiehoek moet komen, is het morgen bal (en nabeurs ook al). Wellicht dat er al een forecast is van de hoeveelheid subsidie die Tesla voor voertuigen, solar en batterijen in de VS gaat binnenharken en/of een outlook voor productie 2023. Dat kan allemaal helpen.
 
  • Like
Reactions: Klaas
I hoop alleen niet dat de positieve bedrijfsresultaten van Netflix, banken, Tesla worden uitgelegd als "de rente is kennelijk echt nog niet hoog genoeg, we willen verliezen zien om de werkeloosheid te bevorderen* en daarmee de economie af te remmen"
*Wat eigenlijk de bedoeling is maar nooit zo zal worden gezegd
De 10 jaars rente op treasuries is al 23 basispunten gestegen vandaag, dus men houdt er schijnbaar al rekening mee. De dollar is ook al weer 50 cent gestegen (nooit goed voor de koersen aldaar), DXY 1 vol punt omhoog... Beware, als we onverhoopt gaan zakken gaat het keihard, vrees ik. Ook het onroerend goedfront geeft nu in meerdere landen zwakte aan. Ik vrees veel teleurstellingen na een squeeze deze week, wellicht een bearmarkt rally van een dag of 11 veroorzakende.
NB Mocht Elon vrijdag gewoon $TSLA aandelen via de beurs gaan verkopen voor Twitter (eerder mag volgens mij dan weer niet) is een eventueel feest na vanavond slechts van zeer korte duur. Omdat ik daar wel wat bevreesd voor ben sluit ik morgen hoogstwaarschijnlijk een deel van mijn bullish optie-posities.
 
  • Informative
Reactions: nico180