Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Denk dat het doorkruisen van 200 (en zoals sommigen zeggen, tevens, 198,50) inderdaad een bearish signaal en opmaat voor 180 is MAAARRRRR, het kan ook nog via tussentijdse opleving van 20% ofwel 238. Korte termijn-trades : Ik raad het niemand aan te doen, maar ik ben dan nog even bullish als we nu rond de 198,50 en niet te ver daaronder sluiten.
NB: Mogelijke reden daling : Elon kreeg wellicht een Margin-call, zoals al eerder door mij als dreiging is ingeschat en heeft nog wat moeten verkopen.
[Edit: volgens sommigen heeft Elon 0 margin gebruikt om Twitter te kopen, maar ik dacht dat er nog wat banken ingesprongen zijn, die zullen toch wel wat onderpand hebben gevraagd?]
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Klaas
Dobberen voorlopig (en dat kon de vorige keer bij Tesla zo maar 5 jaar duren, denk nu wel iets minder lang maar ik weet niet hoe vaak we de twitter overhang nog mogen incalculeren)(nu weer de tijd die Elon er aan besteed, terwijl Elon voor Tesla alleen nog bij strategische beslissingen nodig is. De teams zijn volwassen en de resultaten uit de fabriek zeggen hem echt wel of 't goed gaat en er iets meer vuurwerk nodig is. De fabrieken plus teams zijn zelfsturend en innovatie-gericht gebouwd)
 
Dobberen voorlopig (en dat kon de vorige keer bij Tesla zo maar 5 jaar duren, denk nu wel iets minder lang maar ik weet niet hoe vaak we de twitter overhang nog mogen incalculeren)(nu weer de tijd die Elon er aan besteed, terwijl Elon voor Tesla alleen nog bij strategische beslissingen nodig is. De teams zijn volwassen en de resultaten uit de fabriek zeggen hem echt wel of 't goed gaat en er iets meer vuurwerk nodig is. De fabrieken plus teams zijn zelfsturend en innovatie-gericht gebouwd)
Laat de cijfers de komende kwartalen gewoon voor zich spreken, dan volgt de koers ooit vanzelf.
Intussen lekker profiteren d.m.v. opties en aandelen inslaan met de opbrengsten.

Berlijn gaat na uitbreiding naar 1 miljoen per jaar, Shanghai zit daar al en het doel zal ook wel zijn om ook Austin naar dat niveau te brengen. Met de huidige fabrieken kunnen we dus verder tot +- 2025. Bij of voor volgende earnings call 2 fabrieken bij tegen 2024 en we zitten al goed voor 26/27 (6 000 000 jaarlijkse productie). Ik zie het nog steeds positief in. Dit is een kans voor latere instappers om toch aan een mooie prijs in te kunnen stappen.
 
Last edited:
Krijg een beetje het idee dat dit de aanloop is naar de buyback door Tesla.
In het Baron interview wordt ook aangegeven van je je aandelen moet verkopen als je de volatiliteit niet kunt hanteren.

Alle reuring lijkt nu bedoelt om alle angsthazen te laten verkopen zodat de buyback zo goedkoop mogelijk is voor Tesla.
Vanaf volgend jaar kost het Tesla 1% belasting als ze een buyback doen.

Time to load the boat...
 
Krijg een beetje het idee dat dit de aanloop is naar de buyback door Tesla.
In het Baron interview wordt ook aangegeven van je je aandelen moet verkopen als je de volatiliteit niet kunt hanteren.

Alle reuring lijkt nu bedoelt om alle angsthazen te laten verkopen zodat de buyback zo goedkoop mogelijk is voor Tesla.
Vanaf volgend jaar kost het Tesla 1% belasting als ze een buyback doen.

Time to load the boat...
Heb je je 'tin foil head' uit de kast gehaald? Denk je nu echt dat Tesla/Musk bewust de koers naar beneden gaat manipuleren?
 
Heb je je 'tin foil head' uit de kast gehaald? Denk je nu echt dat Tesla/Musk bewust de koers naar beneden gaat manipuleren?

1667896867498.png
 
Wat ik begreep komt het door zijn Tweets. En dan vooral degene met politieke achtergrond. Waarmee hij dan investeerders wegdrukt. Ik zie dat vandaag het nog steeds in mineur is. Mischien krijgen we ook een black fiday sale . Aandelen met 60% korting.
Pre splits is de koers nu rond 3000 dollar -60% = 1400
of te wel rond de 80 dollar nu. (nog steeds ruim boven pre covid van 60 dollar)
Is zeker mogelijk, maar verwacht dit niet deze vrijdag.
We gaan wel heel snel door alle weerstanden heen, terwijl ook de Nasdaq nog steeds best hoog staat in een bearmarkt (daar kan zeker nog 60% van af).
We weten wat TSLA doet als de Nasdaq omlaag gaat.
Laten we hopen dat dit doemscenario wordt over geslagen en dat we dit niveau of de 180 als echte bodem gaan zien.
Bij de papieren verliezen van dit moment begin ik toch echt zenuwachtig te worden (deja vu van 2001)
 
Heb je je 'tin foil head' uit de kast gehaald? Denk je nu echt dat Tesla/Musk bewust de koers naar beneden gaat manipuleren?
Maar 't is nu wel heeeeeel goedkoop om een flinke buyback te doen en dinsdag vergadert de board van Tesla.... Het kan heel snel geregeld worden en dan zullen we een spike zien, want dan zetten ze iemand zonder fluwelen handschoenen bij de buyknop.
We kunnen beginnen aan een tweetstorm van onze kant "Elon: Shut up and buyback today", maar de koers van de aandelen interesseert hem niet...
 
Maar 't is nu wel heeeeeel goedkoop om een flinke buyback te doen en dinsdag vergadert de board van Tesla.... Het kan heel snel geregeld worden en dan zullen we een spike zien, want dan zetten ze iemand zonder fluwelen handschoenen bij de buyknop.
We kunnen beginnen aan een tweetstorm van onze kant "Elon: Shut up and buyback today", maar de koers van de aandelen interesseert hem niet...
Toch even voorzichtig zijn met CC's dus... ;)
 
  • Like
Reactions: SpeedyEddy