Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Zo zo Dirk, een long straddle. Professionele constructie. Ook nog met verschillende uitoefdata.
Eigenlijk moet je dan wel beide posities tegelijk sluiten ( je oorspronkelijke doel met beide samen is bereikt)
Tenzij je op dat moment vanuit neutrale positie enkel short wilt gaan.
Dan kan je die positie aanhouden.

De achterliggende idee was
-eerst nog een stijging naar aanleiding van 'aflevering 5 van de trilogie' (wat uiteindelijk de swap bleek te zijn.) Daarom exp.07
-en dan een correctie, na Q2-resultaten -omdat de verwachtingen veel te hoog gespannen zijn.


De stijging is er gekomen, maar met veel vertraging (en los van afl.5) - gelukkig net op tijd=voor de expiratie.
Ik heb een paar keer mijn verlies willen nemen, maar gelukkig toch blijven wachten, en nu dan toch op winst afgesloten.

Als nu de dip ook nog komt ... vanaf nu alles is zuivere winst.

- - - Updated - - -

ik stond gisteren op het punt om te verkopen, maar heb het niet gedaan. ik kan momenteel zo'n 8500€ opstrijken (op 1.1/2 maand tijd)
'k weet niet goed wat te doen:confused:


ik wil liever geen advies geven, het kan altijd verkeerd uitdraaien.
maar... (dus toch...) : in zulke situatie zou ik mezelf de vraag stellen of ik op voorhand (bij het instappen) zou getekend hebben voor zo'n resultaat.
Indien ja, verkoop ik (eventueel een gedeelte, de inzet + een kleine winst).


updated 8:33


http://www.reuters.com/article/2013...feedType=RSS&feedName=technologySector&rpc=43

Tesla Motors to replace Oracle Corp on Nasdaq 100 Index


heel wat fondsen die de Nasdaq100 volgen die nu TSLA moeten opnemen ?

dat zou natuurlijk nog een boost kunnen geven.
 
Last edited:
ik wil liever geen advies geven, het kan altijd verkeerd uitdraaien.
maar... (dus toch...) : in zulke situatie zou ik mezelf de vraag stellen of ik op voorhand (bij het instappen) zou getekend hebben voor zo'n resultaat.
Indien ja, verkoop ik (eventueel een gedeelte, de inzet + een kleine winst).
toch bedankt, want ik snap er nog steeds niet echt veel van...
momenteel sta ik op zo'n 40% winst (daarvoor moet je momenteel je geld 50jaar voor op een spaarboekje zetten:wink:) langs de andere kant gaat de 8k mijn toekomst niet echt veranderen.
mijn droom met de aandelen is: om mijn dochter een mooi duwtje in de rug te kunnen geven met de aankoop van een huis.
ik ga toch nog eens kijken wat dat oracle teweeg brengt.
 
ik wil liever geen advies geven, het kan altijd verkeerd uitdraaien.
maar... (dus toch...) : in zulke situatie zou ik mezelf de vraag stellen of ik op voorhand (bij het instappen) zou getekend hebben voor zo'n resultaat.
Indien ja, verkoop ik (eventueel een gedeelte, de inzet + een kleine winst).
Ik stel me dan altijd de vraag: zou ik vanuit neutrale positie deze aandelen tegen deze koers willen kopen, en handel meestal vanuit dat antwoord (voor Tesla maak ik graag de uitzondering).

Kijk Frank, lekker 2 tegengestelde gedachten, daar kan je wat mee :tongue:

heel wat fondsen die de Nasdaq100 volgen die nu TSLA moeten opnemen ?
dat zou natuurlijk nog een boost kunnen geven.
Graag ! Volgende week weten we het.
 
Ja, dan woonde ik in California aan de kust, speelde golf met Elon, was mijn vrouw...gewoon mijn vrouw, en rij ik al een jaar model S. Die ik alweer heb ingeruild voor een P+, want niet de beste Tesla hebben is ondenkbaar. :cool:

$4,35 voor die call is best interessant. Om te verkopen dan (gedekt wel te verstaan). Pas boven 155,- loop je winst mis. Als ie daaronder blijft pak je een lekkere premie mee.
Het is een achtbaan waar we inzitten op grote hoogte, maar zo snel door naar de 155+ .... Tja, op 50 achtte ik zo snel 70,- onmogelijk, etc. etc. tot aan nu.
Wanneer expireert die aug-optie eigenlijk? (in NL was dat in de derde week van de maand, toen ik lang geleden daar eens wat mee speelde)
 
Ja, dan woonde ik in California aan de kust, speelde golf met Elon, was mijn vrouw...gewoon mijn vrouw, en rij ik al een jaar model S. Die ik alweer heb ingeruild voor een P+, want niet de beste Tesla hebben is ondenkbaar. :cool:

$4,35 voor die call is best interessant. Om te verkopen dan (gedekt wel te verstaan). Pas boven 155,- loop je winst mis. Als ie daaronder blijft pak je een lekkere premie mee.
Het is een achtbaan waar we inzitten op grote hoogte, maar zo snel door naar de 155+ .... Tja, op 50 achtte ik zo snel 70,- onmogelijk, etc. etc. tot aan nu.
Wanneer expireert die aug-optie eigenlijk? (in NL was dat in de derde week van de maand, toen ik lang geleden daar eens wat mee speelde)

17.08

http://finance.yahoo.com/q/op?s=TSLA+Options


ik schrijf ook nooit zonder dekking, maar nu vind ik de aandelen veel te duur - te hoog risico; en mijn huidige makelaar aanvaardt geen long-call als waarborg. maar daar wordt aan gewerkt.
 
Last edited:
Ik had alles verkocht op 100 dollar.....voelt erg leeg, zonder aandelen. Daarna weer terug op 113, 119 en zojuist 131.

Als je de verhalen van Elon hoorde tijdens de Teslive bijeenkomst......hij lijkt het toch wel erg onder controle te hebben! Vanaf nu hou ik ze vast en koop er bij iedere stijging een klein beetje bij.
(70% van mijn Sig komt uit de aandelen, toch lekker!)
 
Veel toekomstig succes zit al in de koers en dat zullen ze eerst waar moeten maken. Echter, ik denk ook dat er ook de nodige aandelen vast zitten bij mensen die ook bij $200 waarschijnlijk nog niet verkopen.
Het aantal shorts is al een eind gedaald, maar er zijn er nog een substantieel aantal. Afhankelijk hoe diep hun zakken zijn en hoeveel pijn ze bereid zijn te nemen zullen ze een keertje moeten kopen en is een nieuwe short squeeze niet ondenkbaar.
Hoe langer je wacht hoe groter het risico... Ik denk dat $150 er ook nog in zit. Het heeft niets meer met ratio te maken.