Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Dus aarzeling tegen 333 gesloten weerstand op eerste fibo en dalende witte lijn van de moving average 55 (slotkoers in het onderstaande plaatje lijkt me een foutje in de data, moet 329.52 zijn?) met een RSI die al moeite heeft met 60, dus nog geen uitbraak uit de berenrange. De rust keert voor dit moment terug. Geen duidelijke indicatie DAT het lager zal gaan, maar ALS het lager gaat, onder de gele lijn van de moving average 20, dan valt een nieuwe aanval op 303 te verwachten en is er potentieel voor een stuk lagere koersen.

upload_2017-7-13_9-58-33.png


Koers is wel terug boven de trendlijn in de daggrafiek en daar zie ik geen obstakels voor verdere stijging. Voor lange posities wacht ik nog af.
 
insider verkopen in Q2:

Director Robyn M. Denholm sold 20,000 shares of the company’s stock in a transaction that occurred on Monday, May 8th. The shares were sold at an average price of $311.76, for a total transaction of $6,235,200.00. Following the transaction, the director now directly owns 20,000 shares in the company, valued at $6,235,200. The sale was disclosed in a document filed with the Securities & Exchange Commission, which is available through the SEC website.

Also, insider Jeffrey B. Straubel sold 106,000 shares of the company’s stock in a transaction that occurred on Monday, May 8th. The stock was sold at an average price of $307.44, for a total transaction of $32,588,640.00. The disclosure for this sale can be found here.

Insiders have sold 242,290 shares of company stock worth $74,919,505 over the last quarter.
23.10% of the stock is owned by company insiders.
 
  • Informative
Reactions: FrankNL
(niet Tesla aandelen maar gerelateerd:)

Eerlijkheidshalve moet ik wel toegeven dat ik aandelen Albemarle, een lithium producent, in mijn portefeuille opgenomen.

Vandaag op Bloomberg:
We're Going to Need More Lithium

We’re Going to Need More Lithium
There’s plenty in the ground to meet the needs of an electric car future, but not enough mines.
 
@Keezje
Doet jouw glazen bol het nog?
Daarover heb ik hier nog nooit iets gedeeld, en dat doe ik ook nu niet.

Ik kan wel een paar opmerkingen maken over het technische beeld, zoals ik het zie.

Uurgrafiek:
- zijwaarts patroon (bevestigd door RSI) is nu gebroken. Je zou ook kunnen zeggen: wig aan de bovenzijde verlaten, RSI boven 70, aarzeling net onder toppen van augustus.
- verder zie ik niets bijzonders. Krachtig beeld, met kans op een retracement om op adem te komen.

Daggrafiek:
- stijgende trend, die door de vrij harde sell-off in juni onder druk kwam te staan, is nooit gebroken, en dat is bevestigd door de RSI die netjes boven het officiële "oversold" niveau van 30 werd opgevangen.
- de Negatieve Reversal die eind juli haar werk dreigde te gaan doen (en de mogelijkheid van een trendbreuk indiceerde) werd begin augustus (publicatie cijfers) met vuurwerk ongedaan gemaakt. De koers sprong ook meteen boven de 55-dagen Moving Average, waar ze juist begin juli na lange tijd weer eens onder was geraakt. Saved by the bell.
- De dalende toppenlijn vanaf juni is met de stijging van gisteren (berichten over EV-beleid China) ook gebroken.
- De toppen van augustus zijn nog niet gebroken.
- De RSI staat op het punt boven de 60 te breken, wat wel nodig is om duidelijk opwaarts potentieel te bevestigen. Anders kan zomaar een zijwaarts patroon ontstaan, maar de uurgrafiek geeft vooralsnog geen aanleiding om dat scenario aan te nemen.

My 3 cents. Ik ben wel uitgespeeld met afwisselend long en short, miste gisteren de boot en hoop op een mooie retracement voor langdurig long.
 
  • Informative
Reactions: Martijn S
@Martijn S als er geen onweersbuien komen kan het meteen een lange, warme nazomer worden, die zomaar in de volgende lente kan overgaan. Als er een onweersbui komt, zie ik dat vooreerst als een logisch gevolg van de plotseling opgelopen temperaturen in de afgelopen dagen. Als het snel opklaart, kan de hitte ook snel oplopen. Blijven die buien hangen, dan verwacht ik een milde start van de herfst, met weinig beweging tot de volgende publicatie van cijfers.