Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
@bpsmits & @PaulusdB

Voor mij is er maar één leading principle: de markt heeft altijd gelijk.
Daar past slechts één techniek bij: TA.

Garanties worden nergens gegeven, en door de veelheid aan bruikbare indicatoren is het een lastig vak, je kunt niet meer doen dan doen wat bij je past, en dat zo goed mogelijk. Goed money management en discipline zijn misschien wel belangrijker dan goede analyse. Wat me - en dat houdt daarmee verband - bij de kritiek op TA weleens een beetje stoort, is dat je nooit op t=0 kunt zeggen: we gaan naar X, en dan achteraf constateren dat we op Y zijn uitgekomen, "dus TA is nutteloos". Gewoon bij de les blijven, analyse blijven valideren en zonodig bijstellen, en dus ook zonodig een stop hanteren.
Absoluut mee eens.
Goede executie maakt alle verschil. Positie opbouw spreiden, op tijd je verlies nemen en niet te vroeg winst nemen, zelfs al zit je dan 50% van de trades fout, dan nog kom je positief uit.
Verder begrijpen de meesten inderdaad niet dat TA een continue analyse is, die elk moment bijgesteld wordt.
 
Ik schat in dat beleggers in de gaten krijgen dat Mobil Eye voor 15 miljard dollar verkocht is aan Microsoft.
Tesla heeft ook zo'n bedrijf, maar dan inhouse. Het zou zo maar kunnen zijn dat Tesla met een huidige marktwaarde van 51,5 miljard dollar toch niet zo overpriced is.
Vanmiddag ook op bnr, dat tesla de hoogste market Cap heeft, maar dan hoor je niets over de gigafactory ( of solarcity ), alsof tesla alleen auto's maakt
 
Tesla plust er vandaag weer eens een keertje flink wat bij. :)
Maarten, kun je je nog herinneren dat we op onze eerste roadtrip in Italië tegen elkaar zeiden dat we allebei het gevoel hebben dat het veel meer gevolgen zal hebben dan we toen zagen en dat het een totale landverschuiving zou gaan geven? We hebben wel gelijk gekregen ondanks dat men bij veel van die gebeurtenissen in eerste instantie in de "mwoah-modus" schoot. En nog steeds heb ik het gevoel dat dit nog maar het begin is.
 
Maarten, kun je je nog herinneren dat we op onze eerste roadtrip in Italië tegen elkaar zeiden dat we allebei het gevoel hebben dat het veel meer gevolgen zal hebben dan we toen zagen en dat het een totale landverschuiving zou gaan geven? We hebben wel gelijk gekregen ondanks dat men bij veel van die gebeurtenissen in eerste instantie in de "mwoah-modus" schoot. En nog steeds heb ik het gevoel dat dit nog maar het begin is.
Ik hoop het ook Hans,
Als de Model 3 introductie goed verloopt de komende 2 jaar dan zit Tesla goed, maar de huidige koers blijft natuurlijk op verwachtingen gebaseerd en die kunnen snel veranderen of niet uitkomen. Spannende tijden.
 
Interessant artikel. Nou is business insider meestal geen fan van tesla in hun berichtgeving, maar dit artikel is daar geen uitzondering op :)

Source : The Tesla bubble just got terrifying

The Tesla bubble just got terrifying
Matthew DeBord
Business InsiderApril 10, 2017

None of this makes any sense. Tesla's business fundamentals haven't changed substantially since late last year, and its first-quarter deliveries — 25,000 vehicles — set a sales pace for 2017 that will see Tesla produce about only 100,000 cars in 2017, an improvement of 20,000 over 2016.

One explanation for Tesla's most recent surge could be that short sellers (traders who had bet against Tesla) are finally throwing in the towel and covering their positions. That, by definition, would have them buying the shares.

does make sense, as Tesla is one of the most heavily shorted stocks on Wall Street and those short sellers have been suffering lately. Financial-analytics firm S3 Partners estimates that the shorts have lost $3.2 billion this year.

But given that Tesla was already heavily overvalued based on its core business — building and selling luxury electric cars — and that it has only a few billion dollars of assets to claim, it would be logical for investors to start discounting the value of Tesla's future.

Now that it's on a massive upward trajectory, its first quarter 2017 earnings loom as an opportunity for a more rational outlook on the company's valuation to take hold and could put new investors at real risk of being flushed out.

An alarming increase
But the manner in which Tesla spikes in the absence of real news and in defiance of the numerous challenges it faces over the next year becomes more alarming as the company's paper value climbs ever higher. Tesla bulls argue that Elon Musk's enterprise will be legitimately bigger than GM's and Ford's in the future because electric transportation will displace gas-powered mobility over the next few decades and Tesla has the best brand and largest head start.

The_Tesla_bubble_just_got-28de971398b89759c87711ac5830a81e

TSLA Chart
(Tesla has been surging to new highs.Markets Insider)
" style="margin-bottom: 1em;">(Tesla has been surging to new highs.Markets Insider)

Bears insist that Tesla is a sucker's game and a capital-obliteration scheme. They point to the company's inability to make money a decade into its existence, and to Musk's steady refusal to consolidate the business, preferring to push forward and, for example, launch a mass-market electric car (the Model 3) later this year. Or create an energy-storage business. Or buy struggling, debt-laden SolarCity for over $2 billion. If the stock indeed represents a claim on future cash flows, they point out that those future cash flows could be zero.

Both angles overlook the company's most glaring problem, which is that Tesla is a carmaker that still isn't very good at making cars. The cars that it does make are impressive (at Business Insider, we've test-driven them all). But Musk expects to be delivering 500,000 vehicles by 2018 and 1 million by 2020 — the former represents a fivefold increase over projected 2017 production, and the latter would require Tesla to either double the capacity of its Fremont factory or build a new plant.

Nonsensical valuation
Viewed in this context, Tesla trading at $311 is flatly insane. Even if it were to sell 1 million vehicles by 2020, most of them would be lower-margin small cars. The most profitable market segments — big SUVs and large pickup trucks — would still be owned by the three Detroit automakers (GM, Ford, Fiat Chrysler Automobiles) that the markets have decided are worthless in the future than Musk's operation.

The_Tesla_bubble_just_got-5548993669f3bf667cf13e9e406f3fb4

GM CHART

(GM hasn't been surging.Markets Insider)
" style="margin-bottom: 1em;">(GM hasn't been surging.Markets Insider)

The situation with Tesla's valuation will probably get worse before it gets rational.

The rally that began early this year occurred after another money-losing fourth quarter. Anyone who is a hardcore Tesla short simply needs to take solace in that Tesla's stock chart has always looked like a roller coaster; shares always go down, typically taking billions in market cap with them. (GM, Ford, and FCA charts, by contrast, look boring.)

A larger question is why Tesla has in the past three months so wildly outperformed even growth-driven stock indexes, such as the Nasdaq. Yes, the markets overall have enjoyed a rally since Trump won the election. But Tesla has enjoyed a mega-rally — one that's actually out of character with what shares generally do at the beginning of a year, as investors recalibrate their expectations and, if they've owned Tesla for a while, grab some profits.

actual performance, and that's exactly what anyone calling a speculative Tesla bubble would latch on to. But that's also old news because Tesla's fundamentals have been analyzed to death, with the obvious conclusion that a $300-plus stock price demands a level of execution that the company hasn't yet reached." style="margin-bottom: 1em;">Beyond trader dynamics — longs versus shorts — Tesla's surge isn't driven by the company's actual performance, and that's exactly what anyone calling a speculative Tesla bubble would latch on to. But that's also old news because Tesla's fundamentals have been analyzed to death, with the obvious conclusion that a $300-plus stock price demands a level of execution that the company hasn't yet reached.

At this point, a Tesla bubble looks obvious, and it looks as obvious as it has since early this year. The difference now is that it's grown so large that it's become terrifying.
 
Interessant artikel. Nou is business insider meestal geen fan van tesla in hun berichtgeving, maar dit artikel is daar geen uitzondering op :)
---8<----
Bedankt voor het pasten in plaats van te linken, want dit artikel is mijn advertentiekliks niet waard... De tekst is niet eens af, losse flarden die geen samenhang vormen. Daarnaast ontbreekt de onderbouwing waarom de huidige waardering van het Tesla aandeel 'nonsensical' zou zijn volledig...
Hoe diep moet de mainstream kwaliteit van de journalistiek nog zakken voordat de bodem bereikt is?
 
Dat stuk slaat toch volkomen de plank mis ?
Het gaat nog steeds uit van Tesla als autobouwer - de positieve verwachtingen ten aanzien van Tesla als energiecompany snappen ze nog niet ? Battery storage (zie de diverse grote projecten en de vraag naar meer) - solar panels: zie de recente aankondigingen.
Dat bedrijf blijft echt nog wel even flink groeien.
 
  • Like
Reactions: ebullio
"Anyone who is a hardcore Tesla short simply needs to take solace in that Tesla's stock chart has always looked like a roller coaster; shares always go down"

Ah gelukkig. Beetje extra hopen dat het genoeg down gaat, dan weet je dat het goed komt. Zo sluit je elke positie met winst.