Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
hij schrijft wel "I don’t have a controlling vote now & wouldn’t expect any shareholder to have one if we go private. I won’t be selling in either scenario."

als een deep-pocket 50b$ op tafel zou leggen om de 67% free-float over te nemen - dan heeft die dus wel 67% van de aandelen. Lijkt mij toch een "controlling vote"


"Def no forced sales."; maar ik denk toch dat er vele van de 67% zouden verkopen. Zij die het aandeel zuiver zien als investering en die gaan cashen in zulk scenario.
 
hij schrijft wel "I don’t have a controlling vote now & wouldn’t expect any shareholder to have one if we go private. I won’t be selling in either scenario."

als een deep-pocket 50b$ op tafel zou leggen om de 67% free-float over te nemen - dan heeft die dus wel 67% van de aandelen. Lijkt mij toch een "controlling vote"
Als Musk met de Saudi's zaken gaat doen kan ie toch afspreken dat hij de baas blijft.
Beslissende stem hoeft niet altijd degene te zijn met de meeste aandelen.
 
Als Musk met de Saudi's zaken gaat doen kan ie toch afspreken dat hij de baas blijft.
Beslissende stem hoeft niet altijd degene te zijn met de meeste aandelen.

dat is zo; bij SpaceX heeft ElonMusk iets meer dan 50% van de aandelen, maar pakweg 80% (of iets in die buurt) van de stemmen.
Maar als ze 50 miljard dollar op tafel zouden leggen... dan willen ze méér dan een vinger in de pap - lijkt mij.
 
397EF6BB-AB81-4D49-9DD7-917FDE181C46.png
Mooi grafiekje
 
Last edited: