Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
DkDeYW3UwAAanAZ.jpg



something to ponder....
 
Tsja, kan je het hem kwalijk nemen dat hij het on the cheap probeert? Bovendien deze manier van werken verzekert Elon van het feit dat vele fans wel aan boord blijven en de verdeling van de aandelen dus groot genoeg blijft.

Hoe dat fonds gaat werken ben ik wel benieuwd naar, worden zij door Tesla aanzien als één aandeelhouder met een bepaald percentage aandeel en stemrecht, of hebben elke individuele aandeelhouders nog steeds individueel stemrecht? In het eerste geval kan het wel een snel ruzie worden in dat beheerfonds hoe het gaat stemmen over bepaalde zaken.
 
je moet niet verkopen ;-)

Dat zou wel eens stevig kunnen tegenvallen voor buitenlandse aandeelhouders... De details gaan zo belangrijk zijn. Wil je bank/broker mee of gaan die doodleuk voor jou verkopen bij 420? Als je instapt in het nieuwe fonds waar gaan die aandelen dan beheerd worden? Krijg je compensatie voor mogelijke dubbele belasting op dat fonds? Kan je verkopen en geld incasseren met een buitenlandse bankrekening? Hoe kijkt de belastingsdienst hier tegen aan ivm box 3. 1 voor 1 geen onoverkomelijke problemen naar ze moeten wel opgelost worden door in se logge instanties die er helemaal geen belang bij hebben om jou als kleine houder een plezier te doen.
 
Op het moment van de tweet was de koers al ca 360 dollar en daarmee het aanbod 16,8 %. En het nieuws van het Saoedisch belang deels al in de koers verwerkt.
Lijkt mij sterk dat Elon die paar uur om die reden niet heeft kunnen afwachten...
Hij zal zich ook gerealiseerd hebben dat de timing heel veel gedoe opleverd ( verwijt manipulatie, fraude ). Vraag mij af of er geen belangrijkere redenen waren om zo ver te gaan. Misschien dat partijen die moeten instemmen nu meer voor het blok gezet worden/zijn en een aankondiging na beurs nog geblokkeerd had kunnen worden ? Andere redenen ben ik ook benieuwd naar..
 
Dus een grote kans dat de koers verder stijgt naar 420 (of hoger) en een kans op een flinke daling als het niet door gaat..
Neem aan dat daarmee leuke posities op ingenomen kunnen worden @PaulusdB ?
Er ontstaan inderdaad interessante mogelijkheden voor zowel arbitrage als ronduit gokjes. Zoals ook ten tijde van de SolarCity overname allerlei partijen probeerden elkaar te slim af te zijn. Mijn advies: doe je huiswerk en geloof niks wat je op internet leest.

In dat kader: verkooporder op de reguliere aandelen (opnieuw) ingelegd op $ 966.
 
  • Informative
Reactions: S-19910
Het idee is dat er vandaag margin calls uitgaan naar mensen met een (door de opgelopen prijs per aandeel) te grote short positie. Die moeten aandelen kopen om die positie te verkleinen. Of hun broker doet dat voor hen. Dat zijn dus effectief geen limietorders, maar bestens orders. Net wat er op dat moment te koop staat wordt gekocht. Het zullen maar net jouw aandelen zijn...
 
  • Informative
Reactions: Nowyony and Klaas
Ik heb wat rond gevraagd, maar niemand in mijn omgeving weet hier het antwoord op. Dus ik probeer het hier:

Elon gaf aan dat hij graag zou zien dat iedereen aandeelhouder blijft in de private company. Ik heb een paar aandeeltjes (5 stuks om precies te zijn). Hoe werkt dat als ik zou willen blijven als aandeelhouder. Ik heb de aandelen nu gekocht op zo'n online broker (DEGIRO). Daar blijven ze neem ik aan dan niet staan? Waar gaan ze dan heen? Hoe kan ik ze evt. ooit verkopen?
 
Het idee is dat er vandaag margin calls uitgaan naar mensen met een (door de opgelopen prijs per aandeel) te grote short positie. Die moeten aandelen kopen om die positie te verkleinen. Of hun broker doet dat voor hen. Dat zijn dus effectief geen limietorders, maar bestens orders. Net wat er op dat moment te koop staat wordt gekocht. Het zullen maar net jouw aandelen zijn...
Bedankt voor de tip P, ga ze op 965,95 aanbieden :D
 
Zo ver ik het heb begrepen uit Elons mail is dat, mocht je in dat prive fonds komen, er 1x in de 6 maanden een mogelijkheid is om (een deel) van de prive aandelen te verkopen. Wat ik me af vraag, wie bepaald de prijs? Niet "de markt" want er is geen openbare beurs.
Dus hoe wordt de prijs van het aandeel omhoog of naar beneden gebracht?