Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
De koers wordt vooreerst bepaald door het nogal ongecontroleerde Twitter-gedrag van de heer Musk. Voor zijn sex-leven is dat James Dean-imago waarschijnlijk faciliterend, maar verder is het een weinig verheffend gebeuren en voorspelbaar schadelijk. De SEC gooit vanzelfsprekend de handschoen niet in de ring. Het duurt maar zo weer een kwartaal voor die onnodige deining uitdooft.
 
het lijkt me de taak van de CEO om tegen de destructieve acties van de shorters enz in te gaan

ik vind het wel goed dat de toezichthouders hier uit hun ivoren toren moeten komen,
het brengt alvast een discussie op gang van wat een toezichthouder nu wel of niet moet doen
waarom wordt een CEO aan de ketting gelegd, en mogen andere partijen wel vanalles de wereld insturen ?
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
(...)
waarom wordt een CEO aan de ketting gelegd, en mogen andere partijen wel vanalles de wereld insturen ?
Aan een CEO worden uiteraard andere eisen gesteld, de vergelijking gaat dus mank, maar het tweede stuk van je vraag is wel erg terecht. Soms hoop ik dat de advocaten van Tesla / Musk een dossier bouwen en eens legal action tegen de jokkebrokken van de pers beginnen; daarna de fora en social media trollen. Zouden aandeelhouders ook kunnen doen in een class action, trouwens.
 
Wat is het stil in dit draadje, of is iedereen uitgestapt...;)
NASDAQ: TSLA
288,64 USD +8,78 (3,14%)
Tja, het ideale maar risicovolle instapmoment was een kleine week geleden, en het veilige instapmoment is er nog niet (want we zijn het neerwaarts gerichte trendkanaal nog niet uit) dus het is even stil :D

Maar ik verwacht eigenlijk dat er eerst nog een (paar) hogere bodem(s) in het trendkanaal gezet moet worden voordat het verlaten wordt (en er is een risico dat die bodem faalt, dan komen er nog veel betere instapmomenten...:p).

Screenshot 2019-04-01 at 23.43.25.png

(PS: als je bovenstaande als leidraad gebruikt om een aan- of verkoop van TSLA stock te doen, weet dan dat een kristallen bol meer kans op succes biedt :D)
 
  • Like
Reactions: SofaSogo
Vandaag rond de $283 speculatief ingestapt na een tijdje op de handen te hebben gezeten. Beperkte hefboom, dus die nieuwe positie staat nu op +13,95%. Benieuwd wat het effect van productie- en verkoopcijfers wordt. En dan nog de uitkomst van de nepklacht tegen Elon donderdag. Leve de volatiliteit.
 
Voor wie een Instapmomentje? :eek::)
Op dit forum hebben we toch van nabij meegemaakt waarom er het eerste kwartaal minder auto’s zijn geleverd en hoe dat de laatste weken is versneld...lijkt mij toch meer een eenmalig lever-perikel naar Europa.
Tesla, Inc.
FRA: TL0
240,40 EUR −18,47 (7,13%)
4 apr. 11:33 CEST · Disclaimer
 
Last edited:
Voor wie een Instapmomentje? :eek::)
Op dit forum hebben we toch van nabij meegemaakt waarom er het eerste kwartaal minder auto’s zijn geleverd en hoe dat de laatste weken is versneld...lijkt mij toch meer een eenmalig lever-perikel naar Europa.
Tesla, Inc.
FRA: TL0
240,40 EUR −18,47 (7,13%)
4 apr. 11:33 CEST · Disclaimer

Klopt. Komt wel goed. Alleen jammer om weer een knauw te krijgen.
 
View attachment 393613
Als zelfs mijn gewaardeerde beursanalist productie en leveringen door elkaar haalt kan je vreemde uitslagen krijgen. Ideale instap moment lijkt mij
Man man man, die analisten altijd. Elk van zijn 3 statements is fout. Inderdaad totale productie van 77.100, waarvan wel 62.950 Model 3's.
De halvering van de belastingreductie was eind 2018. Van $7500 naar $3750 vanaf Q1. Dus vraag in de VS is hierdoor naar voren gehaald (in Q4-18 dus). De $1875 gaat pas in vanaf Q3.
De doelstelling is 350-400k per jaar. Dat klopt, maar dat betekent niet dat je even /4 kan doen. Het doel is om in Q4 de gigafactory in China een groot gedeelte (iets van 25% van totale productie) te laten produceren. Dus het zou zo maar kunnen dan je nu 77k hebt, Q2 100k, Q3 100k en Q4 125k.

Vergelijk je Q1-18 met Q-19 is er een enorm verschil.
Ben eigenlijk vooral benieuwd naar Q2. Sowieso historisch gezien een beter kwartaal voor autoverkopen. Er zijn nu al 10.000 auto's in transit. De verdere halvering van de 'tax rebate' in Q3 zal ook wat extra vraag creëren voor het einde van het kwartaal. Als ze de SR+ goed kunnen opschalen, zit het allemaal wel goed.

Ben ook wel benieuwd naar de plannen voor de S/X. Verbaast mij ook niks dat de productie aantallen fors naar beneden zijn met alleen het aanbieden van de 100 kWh variant en een productieshift minder.

Er wordt weer lekker overdreven gereageerd op de voorbeurs. Een dipje op de lange termijn.