Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag een beperkte short positie ingenomen in puts Jan 2021 $ 510 @ $129,00. Kreeg er dus $ 12,900.00 per contract voor. Misschien over een maand nog wat meer verkopen, afhankelijk van wat er gebeurt.
Het is hard gegaan met deze op 2 Januari verkochte puts, net zoals met het aandeel, uiteraard. Daarom vandaag deze contracten gesloten @ $ 46,75. Is toch 63% in een maand tijd. Money in the pocket. Probeer nu een aantal puts Jan 2021 $ 610 te verkopen, maar daar hapt (nog) niemand op.
 
Waarom heeft iedereen het zo vaak over handel stil leggen bij grote bewegingen?

Ik zie vaak genoeg (bv medische) aandelen 80% of nog meer stijgen of dalen, en die handel gaat ook gewoon door. Volgens mij gebeurd stilleggen alleen als er gegronde reden is, een bepaald nieuwsbericht of tweet. Niet enkel een stijging of daling.
 
Ondanks een leuk verlies op de heel strakke (en bij opening al gesloopte) turboshorts dat gelukkig 4xgoed gemaakt op de aandelen. Gelukkig zat ik niet fully loaded en is 2/3 van t “speelgeld” nog over
Overigens is de koersontwikkeling maar een klein stukje shortsqueeze want er is maar 1.9 miljoen stuks verhandeld en vorige week was er nog 13 mln geshort
 
Ondanks een leuk verlies op de heel strakke (en bij opening al gesloopte) turboshorts dat gelukkig 4xgoed gemaakt op de aandelen. Gelukkig zat ik niet fully loaded en is 2/3 van t “speelgeld” nog over
Overigens is de koersontwikkeling maar een klein stukje shortsqueeze want er is maar 1.9 miljoen stuks verhandeld en vorige week was er nog 13 mln geshort
Wha hebbu ut over? :D
 
@Wim S. de turbo’s die ik als motor voor extra rendement af en toe koop en verkoop. Uitleg paar Posts hiervoor. Nu had ik voor de korte termijn een daling verwacht m.n. vanwege corona’s effect . Er is wel effect; op de rest van de dow maar Tesla is king of the day. De dow zal nu wel even verder dalen(correctie van 1000-2000 punten?)
Nou zou dat geld zomaar eens kunnen vloeien naar Tesla nu opname in de S&P500 aanstaande kan zijn bij een winst in Q1. Er is ook toenemend negatief sentiment over olie en automotive in het algemeen (niemand durft nog een nieuwe ICE te kopen, want t levert straks niks meer op) .. deze stijging kon zomaar eens viral gaan. Ik hou t even op aandelen , gaat lekker zat en de koers kan nog steeds omslaan. Maar als ARK-Invest gemiddeld goed zit gaan we nog 7500 dollar zien in 2024/25 en komen er nog meer turbokansjes. Als hun gouden scenario zich ontrolt helemaal. 20.000 dollar (of na een voor de hand liggende 1/100 split 200 dollar):eek:. Er is geen analist meer die het heeft over faillissements-risico en dat was vorig jaar nog heel anders.
 
Squeeze baby squeeze.
777!
1 minuut later: 785
Zou dan handel niet stil gelegd worden?
Nu weer omlaag, rollercoaster
Koers stuiterde vandaag op vele momenten met zelfs wel meer dan $20 op en neer binnen seconden.
De bid/ask lag dan even ver uiteen, en als dan iemand er bestens (zonder limiet) in gaat; of een shorter er geforceerd bestens uit moet....
Denk dat er wat pro's hiervan gebruik hebben gemaakt vandaag.
Zag er idd wel bizar uit.
Er wordt ongelofelijk veel geld geschoven van de bears naar de bulls de laatste tijd :)
 
  • Informative
Reactions: MaH
@Wim S. de turbo’s die ik als motor voor extra rendement af en toe koop en verkoop. Uitleg paar Posts hiervoor. Nu had ik voor de korte termijn een daling verwacht m.n. vanwege corona’s effect . Er is wel effect; op de rest van de dow maar Tesla is king of the day. De dow zal nu wel even verder dalen(correctie van 1000-2000 punten?)
Nou zou dat geld zomaar eens kunnen vloeien naar Tesla nu opname in de S&P500 aanstaande kan zijn bij een winst in Q1. Er is ook toenemend negatief sentiment over olie en automotive in het algemeen (niemand durft nog een nieuwe ICE te kopen, want t levert straks niks meer op) .. deze stijging kon zomaar eens viral gaan. Ik hou t even op aandelen , gaat lekker zat en de koers kan nog steeds omslaan. Maar als ARK-Invest gemiddeld goed zit gaan we nog 7500 dollar zien in 2024/25 en komen er nog meer turbokansjes. Als hun gouden scenario zich ontrolt helemaal. 20.000 dollar (of na een voor de hand liggende 1/100 split 200 dollar):eek:. Er is geen analist meer die het heeft over faillissements-risico en dat was vorig jaar nog heel anders.
Naar aanleiding van jouw post over turbo's heb ik een pakketje Tesla Inc Binck turboXL long 491.175 gekocht. Rendement tot nu toe 294% in 12 dagen :). Dank voor de tip!