Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Voor mij is de horizon om er vanaf eind 2022 van te gaan snoepen, maar zo min mogelijk.
In ieder geval zo weinig dat de pot door koersstijgingen ruimschoots aangevuld wordt.
Vandaag weer een leuke turbodag gehad en mijn 360 long’s verkocht en per saldo goedkoper ingekocht en voor het eerst wat gedaytrade met de aandelen zelf, omdat het zo duidelijk was dat we gingen zakken. Eind van de dip evenveel aandelen als ik bij aanvang had en potentie in turbo’s voor bijkopen. Maandag zijn de Amerikanen weer 1900 dollar rijker en kunnen we uitgaan van het begin van een eerst trage en vanaf juli steeds meer versnellende rally
Sorry dat ik er 1 dag en zover naastzat... hoezo traag startende rally. 675 dames en heren
 
  • Like
Reactions: sweep and Klaas
Nog een dag of 3 als vandaag en we zitten weer op schema. Met wat extra aandelen.:cool:
Screenshot_20210309-213002_Samsung Internet.jpg
 
  • Like
Reactions: Firehuntah
Wat een herstel, en toch weer zo plotseling als altijd.... zonder een duidelijke ondergrens, want vorige week stond hij intrady nog even lager toch?
in ieder geval mooi om te zien hoe bullisch Tesla nog kan zijn ondanks alle naysayers
 
Er zou gisteren massaal geïntervenieerd zijn, vooral via door de Chinese overheid beheerde fondsen.
De recente daling in de tech-sector, voor zover fundamentals daar tellen, was te wijten aan een stijging van de rente, Daardoor worden de verwachte toekomstige winsten minder waard. Die rentestijging werd blijkbaar gisteren significant teruggedrongen, door de interventies.
Er was voor de tech-aandelen sprake van een zwaar oververkochte situatie en de brede techsector is gisteren opgeveerd. Een greep uit de stijgingen van sommige techaandelen die nu terug op niveaus staan van een week geleden:
GME: +27%
MTLS (3d-printer uit België)+27% met sinds enkele maanden een vrij wild parcours
NIO: +17%
QS: +13%
ARKK: +10%
andere EV-producenten: ongeveer +10%, was nog veel meer in de loop van de sessie
en de nasdag ging 4% hoger.
 
Er zou gisteren massaal geïntervenieerd zijn, vooral via door de Chinese overheid beheerde fondsen.
De recente daling in de tech-sector, voor zover fundamentals daar tellen, was te wijten aan een stijging van de rente, Daardoor worden de verwachte toekomstige winsten minder waard. Die rentestijging werd blijkbaar gisteren significant teruggedrongen, door de interventies.
Er was voor de tech-aandelen sprake van een zwaar oververkochte situatie en de brede techsector is gisteren opgeveerd. Een greep uit de stijgingen van sommige techaandelen die nu terug op niveaus staan van een week geleden:
GME: +27%
MTLS (3d-printer uit België)+27% met sinds enkele maanden een vrij wild parcours
NIO: +17%
QS: +13%
ARKK: +10%
andere EV-producenten: ongeveer +10%, was nog veel meer in de loop van de sessie
en de nasdag ging 4% hoger.
Sinds wanneer is Gamestop een tech aandeel?
 
Tesla is een terecht gehypet aandeel. En was natuurlijk belachelijk geshort en met veel meer % in de correctie betrokken dan “nodig”. Door allerlei FUD vooral, ik heb de voorbeelden hier genoemd, maar goed daarover worden we het nooit eens. Een kleine correctie was echt wel nodig maar van deze dump zijn een paar hedgefunds ongelofelijk rijk geworden (en dat moest volgens hen vast ook wel na al drie jaar verlies op Tesla). Zal steeds moeilijker worden. .. ik heb de aandelen nog en ik denk dat de kleine belegger met non-Diamond-hands nu ook snapt dat je juist moet blijven zitten in de daling. Dan wordt ie ook niet zo diep..
 
  • Funny
Reactions: fivari

Tesla Giga Press involved in fire at Fremont Factory, no injuries reported​

 
  • Informative
Reactions: PaulusdB
De invloed van dit soort incidentjes op de beurskoers is miniem en van korte duur.
Maar de levertijd van de Plaid+ modellen staat inmiddels op midden volgend jaar, dat is serieuzer. Leverbaar in de USA, welteverstaan. Op de NL site staat nog 'einde 2021', maar dat zal zijn omdat de content manager stagiaires een weekje of wat vrij hebben.
Weet niet of ik het nog zo lang uithoud met mijn oude 2013 barrel.