Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.

Coinbase gaan ze ook doen, die gaat vandaag live: COIN.......... beetje generieke post, maar lijkt nieuwe trend te worden aandelen via tokens........
Coinbase is "gewoon" een coinbroker . Gaat die ook ook TSLA tokens aanbieden bedoel je? Coinbase bestaat al langer en heeft vanaf vandaag een beursnotering, over 1,5 uur dan..
[Edit en het wordt offtopic: Binance gaat Coinbase tokens aanbieden After Tesla (TSLA), Binance to List Coinbase Stock Token (COIN/BUSD) Next | Hoofdpunten | Nieuws | CoinMarketCap]
 
Volume is inderdaad nog wat te beperkt om 49 miljoen geshorte aandelen op te lossen, maar ik zei al, rond 800 gaan er nog wat meer stoplosses af bij de hedgefondsen. Benieuwd of er nog een georkestreerde pullback volgt als laatste window om er zonder verlies uit te komen . $760 is toch wel even slikken voor hen.
Voorbeurs op bijna 785.... Ik ben benieuwd vandaag.
 
Zou dit kloppen?
Screenshot_20210414-231601_Samsung Internet.jpg



Edit. Niet dus
 
740 werd het dan zo'n beetje. Vandaag achteruit op het bericht dat de grootste autofabrikant ter wereld (in aantallen geleverde auto's) toch ook inziet dat BEV kansrijker is dan H2EV. Op de aankondiging via de autoshow van Shanghai dat er (vermoedelijk?) in 2022 (toch vast niet in grote aantallen meteen, ondanks de ervaring met Prius?) geproduceerd gaat worden en een paar jaar later liefst alle andere modellen ook met Elektrische moter (incl hybride). Mooie ontwikkeling en in mijn ogen nog lang geen dreiging voor Tesla. Tesla heeft met 20-25% marktaandeel in 2025 en 50% van de hele automarkt volledig EV nog een flinke klus om de vraag te kunnen afdekken. Dus vandaag weer een mooie korting op mijn verse turbolongs, die rond de eerste kwartaalcijfers hopelijk meer dan 100% renderen. (uiteraard flink verlies op de aankopen van vorige week, maar de gap vanaf 702-704 intraday is nu in ieder geval alsnog dichtgedumpt.)
 
Anderen denken dat het aan een ongeluk in Texas lag... Te bizar voor woorden.
1 een Tesla in autopilot vliegt niet ver boven de maximumsnelheid uit een bocht
2 een Tesla kan niet in autopilot rijden zonder bestuurder op de bestuurdersplaats (tenzij je heel veel trucs bedenkt en dan vraag je er echt om te verongelukken.
3 Een brandende tesla krijg je inderdaad niet snel gedoofd, welke andere auto wel? En dan maakt het niet uit of ie een kwartier of 4 uur brandt, overleven doe je het niet als je vastzit of bewusteloos bent.

Absoluut non news. Elon twitterde de feiten afgelopen weekend nog. Teslas zijn minder vaak betrokken bij ongevallen, per gereden kilometer. Voor Tesla’s in AP verbetert dat nog aanzienlijk. 40.000 auto-inzittenden per jaar dood in USA 6 daarvan in een Tesla. (Zelfs bij een marktaandeel van 1% is dat heel weinig)
 
Was een mooi dipje geweest om opnieuw all-in te gaan bij de start van het nieuwe RTL-Z Beursspel. Had helaas vanochtend al een bestens order ingelegd voor de hele € 100K omdat ik vandaag niet on-line zou zijn. Kreeg er pre-market 162 aandelen voor. Sta nu met -3,5% op plaats 3.677 van 4.288 spelers. 😑
 
Geen reden tot bezorgdheid, rustig afwachten wat er dit jaar gebeurt.
Korte termijn: maandag nabeurs de Q1-cijfers van Tesla, ook deze geven geen reden tot ongerustheid.
Mwah, de laatste 5 ofzo kwartalen steeg de koers 25%+ tussen bekendmaken leverings- en productiecijfers en earnings report. Dat lijkt nu zelfs negatief te worden. Ik ben en blijf long maar zie eea toch wat minder rooskleurig in
 
EPS van 0,93$ is op zich niet echt slecht, maar de kwaliteit van de cijfers deugt niet.
Er wordt nog steeds geen winst gemaakt met de verkoop van de wagens, zelfs niet na opschalen naar 500.000 wagens per jaar. De winst komt opnieuw hoofdzakelijk op conto van de certificaten en nu ook wat speculatieve winst met Crypto.
De winst in Q1 bedraagt $438m en de verkoop van certificaten beloopt $518m.
 
Last edited:
Met de huidige groeicijfers is het niet zo gek dat de winst op auto's laag is. Ter vergelijking, Q1 cijfers van andere merken, allemaal zonder groei:
Ford: 521.334
GM: 642.250
Toyota: 2,46 miljoen
VW: 2.5 miljoen

Met de huidige exponentiële groei haalt Tesla Ford in over 2 jaar, en is de grootste autofabrikant in 4 jaar. Uiteraard kan dat niet lang doorgaan, maar zolang de groeicijfers zo goed blijven is het niet zo vreemd dat de market cap zo hoog is.
 
  • Like
Reactions: nico180