Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Wat niemand wil lezen, maar wel rekening mee moet houden: Michael Burry ( De hoofdrolspeler in de film "The big short") Is met ruim 530 miljoen Short in Tesla:
 
Wat niemand wil lezen, maar wel rekening mee moet houden: Michael Burry ( De hoofdrolspeler in de film "The big short") Is met ruim 530 miljoen Short in Tesla:
Het zou pas interessant zijn indien we weten aan welke koers(en) hij zijn posities ingenomen heeft.
 
Inderdaad @Xfrank Burry zit (of zat vermoedelijk) gewoon met wat putopties, maar zeker heeft hij geen 500 mln op een short positie gezet.
Jij en ik kunnen ook 8001 putopties Tesla strike 50 voor over een maand of 2 betalen maar halen daarmee nog niet de publiciteit..
[Edit] )hiermee heb je een short belang in 800100 aandelen, per 31/12 2021 524 mln dollar waard. Ofwel wat een FUD weer.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB and Niek
Inderdaad @Xfrank Burry zit (of zat vermoedelijk) gewoon met wat putopties, maar zeker heeft hij geen 500 mln op een short positie gezet.
Jij en ik kunnen ook 8001 putopties Tesla strike 50 voor over een maand of 2 betalen maar halen daarmee nog niet de publiciteit..
[Edit] )hiermee heb je een short belang in 800100 aandelen, per 31/12 2021 524 mln dollar waard. Ofwel wat een FUD weer.
31/12 moet zijn 31/3/21
 
AD maakt het nog gekker met Burry... Ik wil ze niet nog meer kliks geven dus even een paar citaatjes:

"De investeerder beschikte eind maart over 800.000 putopties. Die geven hem het recht aandelen te verkopen tegen een vooraf bepaalde prijs."​

"Volgens CNBC kan de gok Michael Burry 534 miljoen dollar (437 miljoen euro) opleveren als de koers van Tesla onder de uitoefenprijs zakt voordat de opties aflopen.""​

Ik haal hierover maar even de kern van een onlangs gelezen post aan: Je bent meer dan gemiddeld bekend met een bepaalde materie. De krant schrijft er een onzinnig artikel over (want jij weet er meer van dan de krant en weet daarom ook dat het niet klopt). Vervolgens lees je een ander artikel over een onderwerp waar je verder weinig van weet en neemt dan ineens wat de krant schrijft voor waar aan.
Zo werkt het brein en houden dit soort kranten hun abonnees; dankzij onze selectieve dissonantie (zo noem ik het maar even)
 
AD maakt het nog gekker met Burry... Ik wil ze niet nog meer kliks geven dus even een paar citaatjes:

"De investeerder beschikte eind maart over 800.000 putopties. Die geven hem het recht aandelen te verkopen tegen een vooraf bepaalde prijs."​

"Volgens CNBC kan de gok Michael Burry 534 miljoen dollar (437 miljoen euro) opleveren als de koers van Tesla onder de uitoefenprijs zakt voordat de opties aflopen.""​

Ik haal hierover maar even de kern van een onlangs gelezen post aan: Je bent meer dan gemiddeld bekend met een bepaalde materie. De krant schrijft er een onzinnig artikel over (want jij weet er meer van dan de krant en weet daarom ook dat het niet klopt). Vervolgens lees je een ander artikel over een onderwerp waar je verder weinig van weet en neemt dan ineens wat de krant schrijft voor waar aan.
Zo werkt het brein en houden dit soort kranten hun abonnees; dankzij onze selectieve dissonantie (zo noem ik het maar even)
Het FD schrijft er dan weer wel met kennis van zaken en relativering over, dat is ook wel eens anders.
 
  • Informative
Reactions: Maurice1
Ik haal hierover maar even de kern van een onlangs gelezen post aan: Je bent meer dan gemiddeld bekend met een bepaalde materie. De krant schrijft er een onzinnig artikel over (want jij weet er meer van dan de krant en weet daarom ook dat het niet klopt). Vervolgens lees je een ander artikel over een onderwerp waar je verder weinig van weet en neemt dan ineens wat de krant schrijft voor waar aan.
Zo werkt het brein en houden dit soort kranten hun abonnees; dankzij onze selectieve dissonantie (zo noem ik het maar even)
A.k.a. het “Gell-Mann amnesia effect”, in 2002 gemunt door Michael Crichton:


Voor de volledige speech:
 

Attachments

  • 81501513-30BA-42CA-8513-46F9448CA9A2.jpeg
    81501513-30BA-42CA-8513-46F9448CA9A2.jpeg
    408.7 KB · Views: 40
lijkt op een valse uitbraak, maar we zullen bij sluiting zien.. 563...
Ik beschouw de uitbraak als vals. Vierde keer op rij dit jaar. Hoe vaker getest, des te sterker de bodem, dus een krachtige stijging als er een stijging komt (ik wacht nog even, maar word wel steeds zekerder om bij een stijging heel snel tijdelijk mijn leverage voor een deel te verhogen)
[Edit] Vlagpatroon is nu wel af denk ik. (Of zoals Chicken genius al een tijdje terug zei “the mother of all wedges”)
 
Ga een kort ritje maken vanaf hier (580) met superstrakke turbolongs (546, Citi Cats, zodat ik tot 22:00 kan handelen) om een verliesje van eerder deze week te compenseren. gaat er bij 594 of 10% verlies weer uit.
Dat was een heel kort ritje, momentum lijkt weg, uitgestapt met 10% winst (aandeel op 582,50)
[Edit] Zal jullie niet lastigvallen met mijn daytrades, maar zo gaat dat dan soms, geeft veel onrust en op langere termijn nog geen beter resultaat, maar ik hoop ervan te leren. Ik ben een strategie aan het ontwikkelen die hoopgevend lijkt. Onderdeel ervan is het eerste halfuur afwachten en in een opgaande beweging meegaan, tot die stopt (eventueel ergens in de stijging een stoplimit plaatsen). Bij snelle omkering van de trend een verlies van 10% als maximum aanvaarden en die dag niet meer te handelen, tenzij een bodem wordt bereikt (zoals recent de 563 meermalen) dan weer instappen.
Nooit short gaan op Tesla is wel een gouden regel (Hoezeer ik daar achteraf gezien ook mee had kunnen verdienen sinds half februari). Ik ben tegen shorten en wil die beweging ook nooit versterken. Dat doet Elon al meer dan genoeg met zijn Bitcoin fascinatie. Dat is nu wel een molensteentje aan het worden. Volgens amerikaanse boekhoudregels moet een verlies tegen de laagste koers direct genomen worden ook al heb je je positie nog en is de koers eind kwartaal weer hoger. Winst mag je pas boeken bij verkoop.
[/Edit inmiddels weer ingestapt op 579 met dezelfde turbo enzovoort enzovoort]
 
Last edited: