Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik voorzie net als @SpeedyEddy veel positief nieuws over Q3. De cijfers van @The Accountant geven daar goede onderbouwing voor.

Dan de projectie over 2021 (en verder). Dat vind ik moeilijker. Ik denk dat de opsomming van feiten ook voor Q4 en 2022 gaat gelden, dat is dus positief. Waar mijn angst zit, is tweeledig:
- FSD: ik veracht met een verdere uitrol dat er steeds meer functies verbeteren en erbij komen. Dat is positief. Maar wij weten allemaal dat het een kwestie van tijd is tot het eerste ongeluk gebeurt... En dan gaan wij een onzekere tijd tegemoet;
- Musk: grootste angst is dat hij wegvalt. Rationeel weet ik dat er genoeg capabele mensen zijn om door te gaan, maar dat het een klap gaat geven weet ik zeker. Dat wegvallen kan zijn wegens ongeluk of ziekte, maar ook omdat hij (net als Space-X en Neuralink) andere interesses krijgt.

Voor concurrentie, milieuwetgeving, bonussen ed ben ik niet zo bang.
Ingehaald door werkelijkheid: zonder dat er een dodelijk ongeluk met de beta is, duikt de koers al 5% op onderzoek en name calling.
Ik vermoed dat Tesla voorlopig een rollercoaster is / wordt / blijft....

Ik moet daar een goede strategie op verzinnen, misschien toch maar iets met combi long / short turbo's.
 
Dat worden dan een paar zeer ontspannende dagen, zonder telkens de TSLA koers bij te hoeven houden…;)
Nou integendeel, maak me nu al zorgen over de prijs waartegen ik ze moet terugkopen. Ik kan niemand aanraden deze move onnodig te maken, zeker als je met je handen op je rug gebonden niks kan doen (geld nog steeds onderweg van Basic naar Bank) Ik probeer met turbo's op de basic rekening de schade te beperken door het risico aan de upside gedeeltelijk af te dekken
 
  • Like
Reactions: Klaas
Nou integendeel, maak me nu al zorgen over de prijs waartegen ik ze moet terugkopen. Ik kan niemand aanraden deze move onnodig te maken, zeker als je met je handen op je rug gebonden niks kan doen (geld nog steeds onderweg van Basic naar Bank) Ik probeer met turbo's op de basic rekening de schade te beperken door het risico aan de upside gedeeltelijk af te dekken

Is het onderstaande de reden dat je de overstap maakt?

(Bericht dat ik van Lynx ontving)

Graag informeert LYNX u over het volgende. De Autoriteit Financiële Markten (AFM) heeft nieuwe regelgeving geïntroduceerd ter bescherming van particuliere beleggers tegen de risico’s van turbo’s en vergelijkbare producten. Deze regelgeving treedt in werking vanaf 1 oktober 2021 en raakt de turbo’s die in Nederland worden aangeboden aan de in Nederland woonachtigen.

Als gevolg van deze ontwikkeling zal het aanbod van turbo’s waarin u kunt handelen vanaf 1 oktober 2021 afnemen.


Via LYNX worden uitsluitend turbo's aangeboden die genoteerd staan op Euronext Amsterdam en welke binnen de maximale hefboom vallen. Het aanbod van deze producten wordt aangepast conform de nieuwe regelgeving. Concreet betekent dit dat wanneer de hefboom boven een bepaalde grenswaarde komt, dit invloed heeft op de verhandelbaarheid van de betreffende turbo. Een turbo komt dan in de zogenaamde “bid-only situatie” terecht, wat wil zeggen dat voor deze turbo enkel nog verkooporders voor het sluiten van de posities kunnen worden doorgegeven.
 
Update; Wat vroeger niet kon (eerder nagevraagd!!) kan nu ineens wel (voor mij komt dit nieuws te laat helaas): Overhevelen van aandelen binnen DeGIRO van de ene naar de andere portefeuille...
( d.m.v. doorgeven van
- De gebruikersnamen van het bron- en doel account
- Uw akkoord voor het in rekening te brengen tarief van EUR 7,50 per over te boeken fondsregel;
- De gebruikersnaam van het account waarvan de kosten gedebiteerd mogen worden;
- De producten (gelieve hierbij de ISIN codes te vermelden);
- Het aantal over te boeken stuks.)

NB De turbo's dekken momenteel 75% van de gemiste koerswinst af, dus het valt voor mij nog mee, maar 7,50 per regel was wel veeel goedkoper geweest...)
 
Cathie Wood gaat volgend jaar mogelijk haar TSLA aandelen verkopen.... 🤔
Klaas, ik zou even de laatste video van Tesla Daily Podcast (Rob Maurer) bekijken:
1. zoals ik hier al wel vaker heb uitgelegd zal een grote stijging (boven 10% van totale waarde ark-portfolio) altijd tot gedeeltelijke verkoop door ARKinvest leiden.
2. In het bijzondere geval dat TSLA volgend jaar al de 3000 dollar aantikt wordt het koersdoel 2025 3 jaar eerder gehaald en kun je naar je investeerders niet volhouden dat het zinvol is aanhouden.... tenzij je outlook voor 2025 inmiddels stukken beter is.
3. Ze spreekt niet over het hele pakket TSLA van ARK maar over een deel ervan
 
  • Like
Reactions: Klaas and Hbrink
Mooie dag om een oud foutje te herstellen en de aandelen over te brengen van mijn DEGIRO Basic account naar mijn Custodian account. Dat kan helaas alleen via de tegenrekening en dan zit je een paar dagen zonder aandelen. Gemiddelde verkoopprijs iets onder de 735. Tevens de vallende messen maar weer losgelaten. Dus een paar dagen zonder TSLA en PLTR het slagveld overzien… hopelijk time ik goed. In mijn Basic account speel ik nog wat met AMC (met inmiddels gratis aandelen gokken op een shorsqueeze en alle ingrediënten daarvoor komen nu bijeen) en zit nog het geld van de vallende messen (verkochte TSLA turbolongs) om deze straks weer op te rapen van de bodem.
Ben of ken je een goede advocaat in finance, neem dan s.v.p. contact met mij op. Ik sta op voet van oorlog met Degiro. Nog steeds geen geld gestort, ondanks garanties dat dat altijd binnen 3 dagen gebeurt en me gisteren zwart op wit is verteld dat het geld die dag al onderweg was. Wordt op zijn vroegst maandag werd gezegd (en dat zijn 5 werkdagen) Klinkt als een kleinigheidje maar de schade loopt nu toch flink op, gegeven de koersstijging.
 
Last edited:
Ben of ken je een goede advocaat in finance, neem dan s.v.p. contact met mij op. Ik sta op voet van oorlog met Degiro. Nog steeds geen geld gestort, ondanks garanties dat dat altijd binnen 3 dagen gebeurt en me gisteren zwart op wit is verteld dat het geld die dag al onderweg was. Wordt op zijn vroegst maandag werd gezegd (en dat zijn 5 werkdagen) Klinkt als een kleinigheidje maar de schade loopt nu toch flink op, gegeven de koersstijging.
Ik vind het heel spijtig voor je, E.
Maar je hebt er toch echt zelf voor gekozen om met deze club in zee te gaan.
Wel goed om het hier open en eerlijk te melden, ter lering van anderen.
 
Ik vind het heel spijtig voor je, E.
Maar je hebt er toch echt zelf voor gekozen om met deze club in zee te gaan.
Wel goed om het hier open en eerlijk te melden, ter lering van anderen.
Het zal ook vast niet meer naar het Custody account gaan, tenzij de schade netjes en snel vergoed wordt, maar ik verwacht dat niet, want ja, eigen beslissingen wat ik met dat geld zou gaan doen… Het doel van de overboekingen is sinds donderdag bij DEGIRO gemeld, Ik zie het niet slagen als oorzaak van schade maar of dat juridisch zo is?
 
Ben of ken je een goede advocaat in finance, neem dan s.v.p. contact met mij op. Ik sta op voet van oorlog met Degiro. Nog steeds geen geld gestort, ondanks garanties dat dat altijd binnen 3 dagen gebeurt en me gisteren zwart op wit is verteld dat het geld die dag al onderweg was. Wordt op zijn vroegst maandag werd gezegd (en dat zijn 5 werkdagen) Klinkt als een kleinigheidje maar de schade loopt nu toch flink op, gegeven de koersstijging.

Tjee, dat is enorm balen, net nu tijdens de koerssprong.
Die zat er natuurlijk wel aan te komen, dus je timing moet je denk ik zelf ook wel als riskant hebben gezien?
Maar: "zwart op wit verteld", hoe bedoel je dat?
Gezegd of geschreven? En werk- of kalenderdagen?

Overigens:
Toen ik in het verleden overstapte van beurshandelaar en zei dat ik de aandelen wou overbrengen, niet via verkopen en opnieuw kopen, werd mij dat sterk afgeraden. Er zouden gevallen bekend zijn waarin het maanden heeft geduurd.
Aangezien ik een hodl'er ben heb ik er toch voor gekozen. Uiteindelijk was het in een paar weken voor elkaar.
Maar goed, dat was niet binnen twee accounts van één en dezelfde handelaar.
Wel vreemd dat ze dat laatste niet administratief mogelijk maken. Zal wel een reden voor zijn, die ik zo gauw niet zie.
 
Last edited:
Ben of ken je een goede advocaat in finance, neem dan s.v.p. contact met mij op. Ik sta op voet van oorlog met Degiro. Nog steeds geen geld gestort, ondanks garanties dat dat altijd binnen 3 dagen gebeurt en me gisteren zwart op wit is verteld dat het geld die dag al onderweg was. Wordt op zijn vroegst maandag werd gezegd (en dat zijn 5 werkdagen) Klinkt als een kleinigheidje maar de schade loopt nu toch flink op, gegeven de koersstijging.
Ik herken jou ervaringen. Uitboeken van geld uit de beleggingsrekening wordt direct per mail bevestigd. Heb ik ook 21/9 gedaan. Nog niets gezien op de rekening. Dit terwijl alles tegenwoordig met "instant payment" toch direct geregeld zou moeten kunnen zijn.

Als iemand een goed alternatief (snel en goedkoop) weet voor een amateurbelegger als ik houd ik me ook aanbevolen.
 
Ik herken jou ervaringen. Uitboeken van geld uit de beleggingsrekening wordt direct per mail bevestigd. Heb ik ook 21/9 gedaan. Nog niets gezien op de rekening. Dit terwijl alles tegenwoordig met "instant payment" toch direct geregeld zou moeten kunnen zijn.

Als iemand een goed alternatief (snel en goedkoop) weet voor een amateurbelegger als ik houd ik me ook aanbevolen.
Ik ben van DeGiro naar Binck overgestapt, ik dacht handig de 100 Euro per regel kosten te besparen door door stapsgewijs te verkopen en kopen.
Eerst 100 TSLA verkocht, maar voordat dat geld bij Binck stond waren er ook al 3 a 4 werkdagen verstreken en de koers een beetje opgelopen, dat was al duurder dan die 100Euro. Dus toen maar de rest van de aandelen direct laten overboeken naar Binck.
Binck is overigens door Saxobank overgenomen, komend weekend over op het nieuwe systeem.

DeGiro is wel goedkoop, maar is niet geheel transparant over de kosten, zo kun je bijvoorbeeld van je Euro rekening direct TSLA kopen en zitten de valuta kosten in de wisselkoers, dat vind ik niet netjes. Ik kreeg een Icesave gevoel bij DeGiro, niet geheel terecht waarschijnlijk, maar ok.

Bij Saxo betaal je maximaal 68,25 Euro per maand, dat wordt bij Saxo 50 Euro lees ik net en dan krijg je het platinum of VIP pakket als je boven de 500k aan vermogen zit. Geen idee of hun systeem fijn werkt.
Is een hoop geld, maar als 1 keer het handelssysteem down is, wat ik bij DeGiro gehad heb, dan kan het een stuk duurder worden.
 
  • Helpful
Reactions: HWS
Ik zit net zoals Rob bij Binck en ga ook naar Saxo. Ben gewoon tevreden over de geboden dienstverlening, ondanks dat die in de loop der jaren fors duurder is geworden door het afschaffen van ‘oude’ regelingen. Maar aandelen (Tesla) van particuliere naar zakelijke rekening laten overzetten was gratis en ging op die manier zonder koersrisico.

Ben nog het meest benieuwd of de Saxo beleggers app wèl in landscape mode op de iPad gaat werken. Dat was bij Binck een wel erg knullige omissie.