Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Onderstaande video is een enorme eye-opener over hoe Tesla het aanpakt.
Je moet er wel even voor gaan zitten (bijna 50 minuten) en het is stevige kost, maar hij is echt de moeite waard om uit te kijken.
Spoiler: meeste merken voeren wijzigingen in een model eens in de 3 a 4 jaar door. Tesla eens in de drie uur. Hoe? Zie de video.

Na het zien hiervan is duidelijk waarom andere automerken aan de bak zullen moeten (zoals recentelijk VW, die haar topmanagers bijeen geroepen heeft).
Ik moet nog zien dat ze dit, dat zo'n enorme cultuurwijziging vergt, voor elkaar zullen krijgen.
Of eigenlijk: ik denk niet dat ze dat gaat lukken.
Agile produceren bij Tesla
 
Forumlid Lycanthrope twittert onderstaand bericht.
TSLA heeft de actieve volgers van dit draadje denk ik ook geen windeieren opgeleverd.... :cool:
Ik volg David al een tijdje, ook toen hij nog maar minieme posities Tesla innam. Hij heeft er sindsdien echt werk van gemaakt om optimaal van zowel volatiliteit als van stijging gebruik te maken. Petje af voor zoveel toewijding en ere aan wie ere toekomt. Hij had nog eerder kunnen stoppen, maar wilde eerst het droomhuis voor zijn vrouw kopen, in Brussel.
Verder geeft hij zinvol advies over bieren. ;-)
 
Ik volg David al een tijdje, ook toen hij nog maar minieme posities Tesla innam. Hij heeft er sindsdien echt werk van gemaakt om optimaal van zowel volatiliteit als van stijging gebruik te maken. Petje af voor zoveel toewijding en ere aan wie ere toekomt. Hij had nog eerder kunnen stoppen, maar wilde eerst het droomhuis voor zijn vrouw kopen, in Brussel.
Verder geeft hij zinvol advies over bieren. ;-)
Leuk om die berichten te lezen. Ik ben afgelopen april gestopt met werken, iets jonger (42 inmiddels) maar het bevalt wel :)
 
Iemand nog een goed alternatief voor Saxo? Dit weekend gemigreerd vanaf Binck en vanmorgen even de aandeeltjes Tesla bekeken (om on topic te blijven), wat een drama website. Om over de app nog maar niet te beginnen, 2 minuten wachten en daarna of een foutmelding. Helpdesk gecontacteerd, nog 35 wachtenden voor me. Chat was ook vol. Goede manier om als bank op je eerste dag een goede indruk te maken.

Overstappen dus... is Degiro de beste keuze, of zijn er nog mooiere alternatieven?
 
Iemand nog een goed alternatief voor Saxo? Dit weekend gemigreerd vanaf Binck en vanmorgen even de aandeeltjes Tesla bekeken (om on topic te blijven), wat een drama website. Om over de app nog maar niet te beginnen, 2 minuten wachten en daarna of een foutmelding. Helpdesk gecontacteerd, nog 35 wachtenden voor me. Chat was ook vol. Goede manier om als bank op je eerste dag een goede indruk te maken.

Overstappen dus... is Degiro de beste keuze, of zijn er nog mooiere alternatieven?
Let wel op bij de giro, die lenen zonder je toestemming de aandelen uit aan shortsellers. Misschien is er nu een optie voor om dit te blokkeren, maar een jaar geleden was die er nog niet. Mijn rekening zou dit weekend ook over gaan, maar ik kreeg een bericht dat het was uitgesteld. Wat mij betreft mogen ze het langzaam aan doen.

De app van saxo en de ProTrader zijn wel acceptabel, ik gebruik tradingview erbij omdat bij saxo de minimale tijdinstelling 1 minuut is.
 
Iemand nog een goed alternatief voor Saxo? Dit weekend gemigreerd vanaf Binck en vanmorgen even de aandeeltjes Tesla bekeken (om on topic te blijven), wat een drama website. Om over de app nog maar niet te beginnen, 2 minuten wachten en daarna of een foutmelding. Helpdesk gecontacteerd, nog 35 wachtenden voor me. Chat was ook vol. Goede manier om als bank op je eerste dag een goede indruk te maken.

Overstappen dus... is Degiro de beste keuze, of zijn er nog mooiere alternatieven?

ik zit ook bij saxo en kom bij Binck vandaan, ik vind het vooral vervelend dat er geen mogelijkheden zijn om met meerdere browsertabbladen te werken.
Zelf maak ik veel gebruik van voorwaardelijke orders en dat werkt erg goed. Bij anderen weet ik niet goed wat daar de mogelijkheden in zijn. Daarnaast vind ik het fijn dat je transactiekostenvrij kan handelen in binck turbo's.
 
  • Like
Reactions: Klaas and Maurice1
Let wel op bij de giro, die lenen zonder je toestemming de aandelen uit aan shortsellers. Misschien is er nu een optie voor om dit te blokkeren, maar een jaar geleden was die er nog niet.

Als je een account aanmaakt bij DeGiro krijg je de keuze (tenminste toen ik over ging) tussen twee verschillende soorten accounts: eentje waarbij je aandelen uitgeleend kunnen worden en eentje waarbij je dat als eigenaar uitsluit.
 
  • Like
Reactions: arri

Attachments

  • 1633426946289.png
    1633426946289.png
    2.6 MB · Views: 92
Iemand nog een goed alternatief voor Saxo? Dit weekend gemigreerd vanaf Binck en vanmorgen even de aandeeltjes Tesla bekeken (om on topic te blijven), wat een drama website. Om over de app nog maar niet te beginnen, 2 minuten wachten en daarna of een foutmelding. Helpdesk gecontacteerd, nog 35 wachtenden voor me. Chat was ook vol. Goede manier om als bank op je eerste dag een goede indruk te maken.

Overstappen dus... is Degiro de beste keuze, of zijn er nog mooiere alternatieven?

Ik ben zelf overgestapt van DeGiro naar Lynx omdat ik bij DeGiro niet in opties op Amerikaanse aandelen (lees TSLA) kon handelen. Ik ben tevreden over die overstap. Ik gebruik eigenlijk alleen maar de app van Lynx, waarin een aantal handige tools zitten om met één transactie opties door te rollen naar een andere strike of andere expiratiedatum, of zelfs beide.
 
Ik ben zelf overgestapt van DeGiro naar Lynx omdat ik bij DeGiro niet in opties op Amerikaanse aandelen (lees TSLA) kon handelen. Ik ben tevreden over die overstap. Ik gebruik eigenlijk alleen maar de app van Lynx, waarin een aantal handige tools zitten om met één transactie opties door te rollen naar een andere strike of andere expiratiedatum, of zelfs beide.
Nu in Nederland de opties met grotere hefboom niet meer gekocht kunnen worden overweeg ik ook (een geleidelijke overstap naar) iets als Lynx. Met Alex en (later) Binck heb ik goede ervaringen, maar die vallen wel af vanwege de in mijn ogen exorbitante kosten zoals bewaarloon (wat valt er te bewaren) en hoge provisie bij transacties. Voor iemand die regelmatig handelt is dat gewoon te duur.

En over de koers van gisteren: Dat was dus t.o.v. de nasdaq een 3,2% stijging en als het macro rustig was gebleven een vette passage van de 800 geworden. Zodra de bodem in de opwaartse trend is gevonden, ergens deze week, koersen we daar met gemak overheen als dat vandaag niet lukt. Er wordt vandaag nog eens goed naar de deliveries gekeken en dan adviseren banken hun grotere beleggers deze week nog om even gebruik te maken van de macro dip en dan vooral het beste nasdaq aandeel te kopen. Dat duurde het vorige kwartaal ook een paar dagen. En gezien het repetitieve karakter van de bewegingen na publicaties en deliveries, de omkering ervan sinds Q2 hou ik vast aan mijn verwachting: Gisteren snel door de 800 (en helaas weer terug door de macrocijfers, die de komende weken zullen corrigeren, want ER IS GEEN INFLATIE OVER DE HELE LINIE), daarna door naar 900, de dagen na de kwartaalcijfers (die mogelijk 19 of 20 oktober nabeurs komen, maar ik kan er nog niks over terugvinden). Mogelijk dat er nog iets hinterigs uit de aandeelhoudersvergadering van 7 oktober komt maar vorig jaar was dat niet het geval en daar is die vergadering ook niet voor bedoeld. Mainstream media begint nu wel wat positiever op de verwachtingen te reageren, dus Q3 is echt een omslagpunt, maar de grootste omslag naar marktbreed geloof in Tesla komt in Q4. (Berlijn en vooral Texas zullen verrassen). Als Tesla dan 270.000 productie aantikt snapt iedereen dat "50% groei" echt een zoethoudertje was (underpromise en overdeliver) voor iedereen en dat was ook een laatste signaal aan de concurrentie: "we gaan nog niet zo hard, dus doe je best om mee te komen". Elon zou het liefst veel concurrentie hebben (want dat helpt het Doel van Tesla, dat toch echt versnelling van verduurzaming is en niet maximeren van omzet en/of winst is). Maar ja, je kunt niet blijven wachten en moet dan zelf maar een tandje erbij doen.
Als VW al denkt dat ze alleen kunnen proberen de tweede viool te spelen komen alle voorspellingen van youtubers met en zonder pet uit: "Legacy-auto will go bankrupt, this decade". Wellicht niet allemaal voor 2030, maar als je plan is om tot 2030 gedeeltelijk ICE te verkopen en je maakt geen serieus werk van batterij-inkopen, snap je weinig van disrupties. OK ze moeten wel, maar dat is gewoon omdat ze te laat zijn. Alleen als Banken nu groots instappen is Big-Auto nog te redden. ZIJ moeten eisen stellen want hebben wél verstand van disrupties. "Laat ICE maar achter in een sterfhuis en maak een ambitieuzere doorstart in EV's" Doen banken dat niet, dan krijgen zij ook een kat. Verrassende manier om een bank om te trekken: Gewoon met de auto (-industrie)