Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Verder wil ik alvast vooruitkijken naar Q1 2022. Dat zal de eerste keer worden dat we geen lagere maar hogere deliveries en winsten zullen zien dan het Q4 ervoor, iedereen achter de oren krabbend achterlatend: waarom heb ik niet gereageerd op die goede Q3 en /of Q4, dit was zo voorspelbaar.
De ramp-up van iedere fabriek gaat sneller dan de vorige, dus Texas en Berlijn (mits al Berlijn's vergunningen in orde:confused:) gaan als een malle van start, er zijn minder grote end-of-quarter rushes meer nodig, want alles wordt min of meer lokaal geproduceerd, op right-hand-driving Tesla's na dan), Model X doet (nadat dat voor model S in Q4 al zal zijn gebeurd) in Q1 volop mee (weer een brutowinststijging na Q3 én Q4), prijsstijgingen voor Tax-credits in de US, wel wat prijsdalingen in de EU, maar daartegenover ook veel lagere fabricagekosten (double castings, structural pack), FSD-gerelateerd defferred revenue en wat gaat er met Energy en Solar gebeuren, wat leveren die Superchargers op als anderen daar ook van mogen gaan profiteren, vrijwel pure winst? Tesla overvalued? We will see...
 
Verder wil ik alvast vooruitkijken naar Q1 2022. Dat zal de eerste keer worden dat we geen lagere maar hogere deliveries en winsten zullen zien dan het Q4 ervoor, iedereen achter de oren krabbend achterlatend: waarom heb ik niet gereageerd op die goede Q3 en /of Q4, dit was zo voorspelbaar.
De ramp-up van iedere fabriek gaat sneller dan de vorige, dus Texas en Berlijn (mits al Berlijn's vergunningen in orde:confused:) gaan als een malle van start, er zijn minder grote end-of-quarter rushes meer nodig, want alles wordt min of meer lokaal geproduceerd, op right-hand-driving Tesla's na dan), Model X doet (nadat dat voor model S in Q4 al zal zijn gebeurd) in Q1 volop mee (weer een brutowinststijging na Q3 én Q4), prijsstijgingen voor Tax-credits in de US, wel wat prijsdalingen in de EU, maar daartegenover ook veel lagere fabricagekosten (double castings, structural pack), FSD-gerelateerd defferred revenue en wat gaat er met Energy en Solar gebeuren, wat leveren die Superchargers op als anderen daar ook van mogen gaan profiteren, vrijwel pure winst? Tesla overvalued? We will see...
Goed verhaal!
1 puntje: P & D was in Q1 21 net iets hoger dan in Q4 20
 
  • Like
Reactions: Maurice1
prijsstijgingen voor Tax-credits in de US,
happening now.. 1250 dollar gemiddeld = 10% extra nettowinst in Q2 2022 (want tot en met het eerste kwartaal is alles al uitverkocht In de states) Dus niet alleen het 1e kwartaal gaat verrassend. 2021 was, tot 20 oktober in ieder geval nog, wat teleurstellend, hoewel we sinds 1/1 toch dik 10% zijn gestegen. Doet me denken aan de vlakke periode vanaf 2014 tot 2019, maar dan gecomprimeerd in 1 jaar want welke metrics heb je nog nodig om te zien dat Tesla in een jaar toch wel veelbelovender is geworden. Natuurlijk is er een aantal tegenvallers, waarvan de grootste zijn het naar achteren schuiven van Semi, Cybertruck, Roadster, maar wie van de analisten had gedacht dat we per ultimo dit jaar op 80% groei YoY zitten en desondanks de delivery estimates per saldo alleen maar naar achteren schuiven (en daarom ook die nieuwe modellen ophouden). Dat Tesla straffeloos prijzen kan verhogen (ik vermoed daarop zelfs een FOMO effect, lock in your price) zegt toch alles over hoe bang ze zijn voor “ the competition” .
 
803,92 USD+21,17 (2,70%)vandaag
7 okt. 14:59 EDT
Ik zou me goed kunnen voorstellen dat iemand op dit moment call opties verkoopt met expiratieprijs >10% (bijvoorbeeld 15 oct 2021 880 doet nu 1,82 dollar). Houd het liever bij puts...
 
20 oktober de Q3 cijfers:
Waarschijnlijk opnieuw schitterende kwartaalcijfers die zich vertalen in een koersdaling van een aantal procenten :)
 
Zo ben ik inmiddels wel geconditioneerd....
voor iemand met zulke achtergrond.
snap ik niet dat je hier telkens weer paniekerig of negatief komt doen.
 
voor iemand met zulke achtergrond.
snap ik niet dat je hier telkens weer paniekerig of negatief komt doen.

Frank, wij begrijpen elkaar echt niet he? Je gaat er met gestrekt been in terwijl ik het forum alleen maar een erg warm hart toe draag. Neem een pils, geniet van de blauwe lucht en lees je bericht nog eens, was die uithaal nu echt nodig?

Maar nu je toch aan het analyseren bent: leg de link eens tussen mijn achtergrond en mijn incidentele twijfels over hoe veel rek er nog zit in de koers. Jij ziet een link, ik eigenlijk niet. Ik ben benieuwd!

En verder gewoon peace out en namasté. Je kunt mij ook altijd ignoreren via de ignore-button, naar aanleiding van die 2 of 3 berichten waar ik mijn twijfels uit over de koers.
 
Last edited:
Niks met gestrekt been hoor. indien het zo over komt, mijn excuses.
Het gaat me niet echt om uw laatste post, maar vooral om de vorige in dit draadje. Waar je enorm twijfelachtig overkomt. Wat anderen die minder geinformeerd zijn misschien ook doet twijfelen.
Als ik zou geloven dat de rek er uit was, zou ik uitstappen. Wat ik komende jaren niet van plan ben.
Ik ben nog er nog steeds van overtuigd dat dit nog maar het begin is.
Maar ik geloof al jaren de reguliere pers niet meer, dat maakt het een stuk gemakkelijker om een eigen mening te vormen.
Er moet meer gebeuren voordat ik de ignore knop gebruik. ;)

Ok, ik neem wel een biertje, misschien heb ik het een beetje lastig omdat ik niet in Berlijn zit. :rolleyes:
 
Last edited: